• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Betalar man inte amerikansk moms också när man beställer därifrån? Om det vore samma pris men att de skickades från inom EU skulle det ju inte bli något momspåslag.

Njae, gör man det..? Jag är faktiskt osäker. :) Fast då hade momsen varit inräknad från början. Kostar den 399 innan skatt i USA så hade den kostat 500 inkl moms här.
Det finns ingen generell amerikansk moms vid näthandel utan det läggs på baserat på var man vill få den skickad. Handlar man på plats så betalar man lokal sales tax/moms. Detta p.g.a. att det skiljer så stort mellan olika delstater. Priser i butik visas dessutom ofta exkl. sales tax så det tillkommer ett gäng procent när man kommer till kassan.

I’m just trying to save a buck! Blir ju uppåt 6 papp nu med alla avgifter! Är den värd det? Ja, det hoppas jag!
Haha, kämpa på! Jag tycker definitivt att den är värd det. :)

Det finns ingen generell amerikansk moms vid näthandel utan det läggs på baserat på var man vill få den skickad. Handlar man på plats så betalar man lokal sales tax/moms. Detta p.g.a. att det skiljer så stort mellan olika delstater. Priser i butik visas dessutom ofta exkl. sales tax så det tillkommer ett gäng procent när man kommer till kassan.
Det var precis det jag hade för mig också men var inte säker. Sist jag beställde från USA så betalade jag i alla fall ingen amerikansk moms. :)

En av NTH's nya subs, en vit Barracuda! Jag gillar!
Barracuda Polar.png

Verkligen! Mkt fin, tycker jag iof din är med :)

Det minns jag från de gånger jag varit i USA, det är väldigt irriterande (för mig/oss) att inte se priset man betalar i affären. Där gäller ju samma procentsats för alla som handlar men tror de vill markera att deras pris är ett visst pris och att det är staten som kräver det andra.

Men alla priser man ser i amerikanska näthandelsbutiker, även Amazon och liknande, är alltså alltid utan moms? Och den känner av var man befinner sig? Eller ska man anmäla momsavdrag i efterhand? Har man inte betalat svensk moms baserat på fel varuvärde i så fall?

Hehe :)
Snygg variant med vitt och orange. Tur att det är långt till släpp, då kan jag nog hålla mig, nästa dykare ska bli en squale är det tänkt. Tråden har dålig (bra?) inverkan :)
Det var ju en liten luring då Barracudan inte var med där men jag klickade på ett nyare videoklipp och där nämndes den :)
Känner mig tveksam till den ljusblå lumen dock...

Det minns jag från de gånger jag varit i USA, det är väldigt irriterande (för mig/oss) att inte se priset man betalar i affären. Där gäller ju samma procentsats för alla som handlar men tror de vill markera att deras pris är ett visst pris och att det är staten som kräver det andra.

Men alla priser man ser i amerikanska näthandelsbutiker, även Amazon och liknande, är alltså alltid utan moms? Och den känner av var man befinner sig? Eller ska man anmäla momsavdrag i efterhand? Har man inte betalat svensk moms baserat på fel varuvärde i så fall?
Ja, näthandeln är alltid ex. moms eftersom den lägger på det automatiskt baserat på var du befinner dig. Amazon och liknande är dessutom så pass stora att de är tvungna att momsregistrera sig i alla länder de är aktiva i (gränsen är ca 320k i Sverige tror jag) så de sköter all moms- och tullhantering vilket är smidigt då det snabbar på processen.

Det är nog många som inte känner till det för det hänvisas ofta till just amerikanska priser när saker och ting jämförs och det blir väldigt skevt eftersom priserna som sagt är ex. moms.

Tillbaka
Topp