• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Firar 3000 med SM. Vi är på väg till puben för att berätta för min bror om förlovningen :) Imorgon blir min guldring färdig om allt går som planerat.

Vilken skillnad några grader handledsvinkling gör på denna tavla!
IMG_20200727_174419.jpg
IMG_20200727_174449.jpg

Sjukt cool tavla! Och grattis till GULD, bra tajmat får man konstatera. :D

Ja, näthandeln är alltid ex. moms eftersom den lägger på det automatiskt baserat på var du befinner dig. Amazon och liknande är dessutom så pass stora att de är tvungna att momsregistrera sig i alla länder de är aktiva i (gränsen är ca 320k i Sverige tror jag) så de sköter all moms- och tullhantering vilket är smidigt då det snabbar på processen.

Det är nog många som inte känner till det för det hänvisas ofta till just amerikanska priser när saker och ting jämförs och det blir väldigt skevt eftersom priserna som sagt är ex. moms.
Tack. Intressant – och viktigt! Jag har ändå näthandlat i över 20 år utan att ha haft koll på detta!
Firar 3000 med SM. Vi är på väg till puben för att berätta för min bror om förlovningen :) Imorgon blir min guldring färdig om allt går som planerat.

Vilken skillnad några grader handledsvinkling gör på denna tavla!
IMG_20200727_174419.jpg
IMG_20200727_174449.jpg
Den är riktigt fin, den där! Har någon kommenterat likheten med en viss tillverkare av ostronboetter?

IMG_20200727_143006.jpg

Triss i microdykare.:cigar:
Glöm inte att posta här om det inte redan är gjort: https://klocksnack.se/threads/era-bästa-tripplar.12824/
:banghead::banghead::banghead: Var man än läser blir man påmind om denna vackra pjäs...
Denna har saknats i min samling. Fan vad bra stålisen är! Sugen på en guldare nu också.

Tack @TerryTee för ett trevligt byte.
@Von titta så fiiiiiiin! :eek:

Edit, bild ju! :D:D

Gratulerar! Jag har själv den vanliga stålisen på ingång.

Tillbaka
Topp