• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

15958734786752007817530163368384.jpg

Hopkok med massor av lök :hungry:

Coolt! Jobbar du som fotograf? Kanske samlar på fotogrejer? :)

Fantastiska bilder som alltid!
Nej men jag har gjort för många år sen, både film och foto. Nu gör jag bara det för att det är kul. :)

Ja, sjukt nöjd med objektivet. Bländar man ner till f4 eller kör med en relativt ren bakgrund så är swirl vid f2-2.8 inga problem. :) Det tog dock en stund innan jag fattade att skalan på ringen är omvänd! Blev sjukt förvirrad... :bag:

Skulle kalla det mer än skapliga:wideyed:
Tack så mycket! :) Första bilderna jag tar med det och det är lite trixigt.

Så jäkla Nice bokeh! Fan, skulle också vilja kunna ta sådana bilder. :banghead:
Ja, bokeh är typ enda anledningen till att man kör med detta. Manuell fokus och bländare utan stopp gör att det blir rätt omständligt att fotografera med. :) Men gööör det då, övning ger färdighet! :D

20200727_155617.jpg

Äntligen fick jag tag på en Monta Triumph! Försökt få tag på en här på klocksnack länge nu men dom är inte alltför vanliga. Blev tillslut att köpa av en säljare på watchuseek. Otrolig finish med den bästa länken jag provat, glidelock istället för vanliga mikrojusteringar:)

Kan tillägga att märket är från samma personer som Everest straps, dvs gummiband till bland annat rolex.

Senast ändrad:
Beställde från Aliexpress i april.. Paketet försvann någonstans på vägen. Fick pengarna tillbaka förra veckan för de ansåg att det aldrig skulle komma fram. Idag plingade det till i telefonen och paketet var tydligen här. :) Så verkar som om det blev en bra affär..

Fan vad bra gjort! Riktigt snygg :)
Jäklar vad snyggt det var :woot: WOW!
Nu snackar vi! :cigar:
Blev kanonbra, snyggt jobbat! :)
Riktigt snyggt, bra jobbat :)
Tack snälla gubbar! Jag fick ta lite tid från familjen och så blev den liten nyansskillnad på visare och index men annars blev jag ganska nöjd faktiskt :)

Grymt bra! Känner mig manad att göra nåt skoj med min också nu. Du är inte sugen på att sälja originaltavlan? :rolleyes: Fick en idé nu med tre öl innanför västen
Tack kompis! Låt mig fundera på det då jag aldrig tog av den gamla tavlan och visarna från originalverket, monterade BB combon på ett nytt NH35 för raskt ombyte vid behov :D

Snyggt! Byter du tavla själv?
Tackar! Yes box, köpte ny tavla, visare och urverk och allt från olika handlare varav nyansskillnaden, monterade sedan själv ihop allt idag :)

Fasen vad grym den modden blev. Plocka dom bästa russinen från kakan..

Gillar hur bra match det blev med boetten.
Tack vännen! :)

Tack snälla gubbar! Jag fick ta lite tid från familjen och så blev den liten nyansskillnad på visare och index men annars blev jag ganska nöjd faktiskt :)

Tack kompis! Låt mig fundera på det då jag aldrig tog av den gamla tavlan och visarna från originalverket, monterade BB combon på ett nytt NH35 för raskt ombyte vid behov :D

Tackar! Yes box, köpte ny tavla, visare och urverk och allt från olika handlare varav nyansskillnaden, monterade sedan själv ihop allt idag :)

Tack vännen! :)
Smart! Jag kan ju alltid beställa en tavla också, vet du hur stor den är i mm?

Smart! Jag kan ju alltid beställa en tavla också, vet du hur stor den är i mm?
Det ska gå med valfri 28,5mm tavla, kan hända att visible area skiljer på olika tavlor men det är i alla fall vad som är standard på NH35. Tror faktiskt att visible area för typ 40mm vs 42mm boett justeras med bredare/smalare chapter/rehaut ring. Köpte min tavla från Harold på Yobokies som har hur mycket grymma tavlor som helst, fick vänta i 3 månader på att taveljäveln skulle anlända men det var den helt klart värd :D

https://theyobokies.com/

Idag har vi lagt golv i vardagsrummet frugan, jag och Inox. Och så kom köket som nu ska monteras ihop (snickare får nog att sätta upp det tack och lov). Golv ska därefter också läggas i köket samt senare i resterande rum därefter (om det inte blir heltäckningsmatta där). Så ska vardagsrummet och ivarskåpen målas i samma nyans imorgon/onsdag. Och alla lister ska målas vita. Har att göra ett tag tror jag... :D
2A20CC23-EE2B-4EA8-9C32-4F032F58512F.jpeg

Men Inox var iaf bekväm att bära till detta. Gott betyg!

Tillbaka
Topp