Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller med, i vissa situationer så passar det inte med en klocka som sticker ut - risken är att den tar fokus från något som är viktigare.Ingen smak existerar i ett vacuum. De flesta agerar i sin omgivning, varesig man försöker följa den eller försöker göra revolt mot den så agerar man i den kontexten.
This is water.
Just D alltså. Jag tycker helt klart de är underskattade. De nämns sällan till aldrig i musikprogram, frågesporter eller när man talar om svensk musikhistoria, inte ens när det handlar om rap/hiphop. Ändå hörs de varje jul med sin ironiska julsång. Nu blir man lite sentimental. Just D sjöng om "-87, -87, vart har du tagit vägen nu?". För mig är det 90-talet som känns så.
Idag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
SquaLE fick vara dagens kompanjon.
Rimligt resonemang och jag tycker också om att diskutera vilket kanske märks på mina ibland orimligt långa inlägg.Detta är ett av mina absoluta favoritämnen, i alla fall att sitta och fundera på. Det är ju väldigt individuellt och något man måste komma fram till själv hur man vill göra, det är dock intressant att diskutera och ta del av andra tankar och strategier, tycker jag.
Jag köpte ett par större lådor (för 10-12 klockor), men ångrade mig sen och sålde dem. Har gått tillbaka till min primära klocklåda med 7 platser och ska utgå ifrån det. Men det blir svårt när man har några så kallade keeper-keepers. Jag har även en klockrulle med plats för tre. Jag har använt detta som expansionskärl, men tanke är att inte behöva det utan väldigt god anledning. Som keeper-keeper har jag t ex arvegodsklocka, bröllopsklocka, klockor jag fått i present med nominellt värde osv. Måste man räkna dessa till samlingen? Vissa är gränsfall, som bröllopsklockan som jag aldrig kommer sälja (både affektionsvärde och gravyr) men inte använder för den är för stor. Tyvärr är det min frus favoritklocka som hon gärna ser att jag använder!
Nog om det, jag tänker iaf att 7-lådan ska agera måttstock och via disciplinåtgärder ska jag tvingas till försäljning. Det jag tänkte säga egentligen är att jag nog kommer gå på strategin att ha en finare, dyrare klocka som jag alltid kan ha kvar och falla tillbaka på, en där jag inte stör mig på saker eller så. Och resten billiga.
Så, nu har jag skrivit av mig om det. Tack.
Grymt!Idag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
Grattis! Fin ring, fin gest, fin klocka och snyggt kort!Idag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
Jag tänker som så att det är keepers så länge man har dom . Ser dock helst att det som åker hamnar i tråden om det går givetvis . Tycker det är trevligt och lite fördelar ska vi ju ha av varandraJag säger som @Nilas - Har bara keepers!
.
.
.
Nej vars, men det där är väl högst personligt. Jag vet inte ens hur många klockor jag plöjt igenom, men det är många. Dyra som billiga.
En del får stanna, en del inte. Lägger ingen vikt i det utan gläds åt mina klockor bara.
Och er så klart, kära trådvänner
Det känns nästan lite urvattnat när man säger det så ofta men jag menar det verkligen den här gången. STOOOOORT grattis!Idag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
Det är väl att man har den där gamla fördomen att allt från Kina är billiga skräpkopior. Kanske får släppa lite på det
Mässing blir lite mer "sotigt" än brons. Senr Ventus tillverkad i Kina med ska du seÄr lite tvek på San Martin, vet inte om jag är misstänksam för att det är en kinaklocka. Men Ventusen såg riktigt fin ut. Får man samma patina med mässing som brons?
Grattis, och riktigt kul med en ring från familjen!Idag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
Där försvann den orangea Zodiacen .Ingen som är sugen på någon av ovanstående pärlor?
Bra priser utlovas, ja näst intill oslagbara, i alla fall fram tills jag måste knåpa med annonser .
Då slapp jag fundera mer på den . Hoppas få se lite bilder på den i tråden när den är framme hos köparen!Där försvann den orangea Zodiacen .
Var nu inte blyga .
Men det antyder ju att man måste känna till reglerna för att kunna bryta mot dom?Ingen smak existerar i ett vacuum. De flesta agerar i sin omgivning, varesig man försöker följa den eller försöker göra revolt mot den så agerar man i den kontexten.
This is water.
Stämmer bra, 20mm Diloy i Army Green Super bekvämtÄr det där ett Diloy? Passar perfekt till klockan iaf
Tråden bara levererar och levererar
Alltid kul när det hamnar i tråden .Då slapp jag fundera mer på den . Hoppas få se lite bilder på den i tråden när den är framme hos köparen!
Jag känner igen mig i ALLT!Det lutar åt det faktiskt. En dyr och sen fler billiga (enligt våra mått mätt. Kollegorna tycker ju man är knäpp som lägger mer än 5k på en klocka).
Jag sålde min eviga keeper. Kanske skulle ha behållit den då.
Väldigt fint! Grattis till guld på alla sättIdag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
Har för mej att det var nåt annat, för mej helt okänt, kinesiskt DG nåt tror jag eller nåt på H. Kommer inte ihåg...Är det seagull? Känns ju redigt affordable annars.
Det vill jag också understryka, absolut inget fel. Det viktiga är att man gör som man själv känner bäst. För min del handlar det om att komma fram till vad jag trivs bäst med. Jag har för övrigt sorterat bort klockor med enbart affektions- eller sentimentalvärde.... det är inget fel i att ha gigantiska lådor med massor av klockor om man trivs med det men det är inget för mig.
@Equilibrium är väl mästaren på keepers? Säljer inga klockor! Det funkar tyvärr inte för mig då jag behöver få hem klockor och testa dem. Hur jag än försöker kan jag inte bli säker på enbart bilder, videor och texter, vilket min erfarenhet också sagt mig.Jag tänker som så att det är keepers så länge man har dom . Ser dock helst att det som åker hamnar i tråden om det går givetvis . Tycker det är trevligt och lite fördelar ska vi ju ha av varandra
Två keepers för tillfället och det är SMDJ och min
Brazil Edition. Dom sitter ganska hårt .
Ja så är det. Stor anledning till varför jag flippar.@Equilibrium är väl mästaren på keepers? Säljer inga klockor! Det funkar tyvärr inte för mig då jag behöver få hem klockor och testa dem. Hur jag än försöker kan jag inte bli säker på enbart bilder, videor och texter, vilket min erfarenhet också sagt mig.
Vilken mardröm. Jag tror dom jävlas med flit!Helvete, hatar DHL. Kollade i "Mina paket" appen för tracking på DHL's sida fungerade inte.
Där har det stått "Ute för leverans" sen kl 07:30 lmorse. För en stund sen så stod det "Finns på utlämningsstället"
Bränner dit i för hög fart. Men har appen öppen fortfarande när jag kommer fram, och ser då att status har ändrats till " Ute för leverans "
Personen i kassan hade inte en aning heller, så fick åka hem igen. Tomhänt
18-årig sommarjobbare?Vilken mardröm. Jag tror dom jävlas med flit!
Ring DHL-express. Agenterna där är alltid mycket hjälpsamma och på en helt annan nivå än kundtjänst på Postnord. Brukar inte vara kö heller.Helvete, hatar DHL. Kollade i "Mina paket" appen för tracking på DHL's sida fungerade inte.
Där har det stått "Ute för leverans" sen kl 07:30 lmorse. För en stund sen så stod det "Finns på utlämningsstället"
Bränner dit i för hög fart. Men har appen öppen fortfarande när jag kommer fram, och ser då att status har ändrats till " Ute för leverans "
San Martin??Helvete, hatar DHL. Kollade i "Mina paket" appen för tracking på DHL's sida fungerade inte.