• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tar ett pitstopp längst älven
B7D60BBC-8780-46F3-A0BE-DFAFB52A15E8.jpeg

Stort grattis! Kul med fler Monta på forumet. :happyhappy:
Schweiz, landet där man får en klocka med ETA-verk på ICA Maxi. :D
Tur att vi gillar olika, jag tycker att det är riktigt snyggt. :D Extra häftigt hade varit om den långsamt rullade över precis vid tolvslaget.
Om någon är intresserad av en mindre variant av den översta så ska svenska Malm introducera en sån inom kort. @rambo_amadeus har dessutom en MAT om någon är nyfiken och har frågor. :happyhappy:
Varför inte här på forumet? Det finns så många idioter på blocket så jag hade hellre slumpat iväg den här för att slippa krångel.
Om vi bortser från kostnaden och man bara fick välja en klocka så hade det utan tvekan varit Rolexen. Det fanns ju faktiskt en tid då de var rimligt prissatta. ;) Nethuns är också riktigt snygga men jag förstår inte riktigt allt hånande av Rolex, det är inget fel på klockorna i sig, det är bara den moderna prissättningen som är skev.
Jag har hellre färre men lite dyrare klockor, dock inom rimliga gränser så inga Rolex för min del. ;) Det beror så klart också på hur man definierar dyrt men som vi diskuterade nyligen i tråden så tycker jag att de flesta billigare klockor har småfel och brister som jag stör mig på. Så klart förståeligt med tanke på prislappen men det finns ändå där och skaver vilket gör det svårt för mig att ha dessa som keepers.
Man behöver nog skilja på vad man tycker är en keeper och vad som skulle vara kul att ha och bara för att man är nöjd med sin befintliga samling behöver det inte nödvändigtvis innebära att man tappar intresset och lägger hatten på hyllan som många verkar tro. Om man bara går efter vad som är kul så kan man ha en obegränsad lattjolajbanlåda men om man verkligen skulle koka ner det till x klockor så tror jag nog att de flesta av oss är rätt klara med vilka man skulle välja.
Kan rekommendera MATWatches. Skönt toolig klocka med wrist presence men som ändå har relativt nätta mått. Min är "bara" 39mm men bärs större iom "maxi" liknande case och 22mm bandbredd.
20200626_173048.jpg

Här har vi dagens ämne.:)

Vem har bestämt vilka klockor som passar vid vilka tillfällen eller vilka klockor som man kan ha till vissa kläder?

Jag som var owg i 17 år har lite svårt att ta till mig det där...
Håller med dig, vem i helsike har bestämt det?
Skiter själv fullständigt i vilket i det fallet, däremot finns det dom på forumet som är självutnämnda ägare till facit på hur det ska vara och inte, allt annat är fel. Gudbevars :confused:. Inte i gillestugan dock :).

Någon som vet vart man kan hitta (inom SE/EU) svart (mörkgrått) natoband med gult streck? Likande nedan. (Eller med två gula streck på varsin kant av bandet).
omega-nato-strap-031cwz014683w-l.png

Håller med dig, vem i helsike har bestämt det?
Skiter själv fullständigt i vilket i det fallet, däremot finns det dom på forumet som är självutnämnda ägare till facit på hur det ska vara och inte, allt annat är fel. Gudbevars :confused:. Inte i gillestugan dock :).
Plus facit på hur klockor ska bäras.
Nästan varje gång jag postar en bild på Tanky i någon annan tråd än denna är det någon som påpekar att jag bär den fel...:rolleyes:
Ja, det är lilla my nästan jämt, men inte alltid, konstigt nog...
Han har lärjungar.:D

Vi har just kommit hem från att ha hämtat ut pass, så tänkte dra förbi bolaget och ”fira” vet att det finns en tråd för ämnet men hade nog tänkt prova på stout nån som har några tips? @MaBr @TerryTee
6909CD34-4278-4266-943A-075EA3F518A6.jpeg
Sorry, har spenderat hela eftermiddagen på lekplatsen!
PSX_20200728_174502.jpg

Noa Noa är ett säkert kort om inget annat! :) Själv kör jag Citra Smash och läser Doxa-bok samtidigt som jag lagar mat. Vad tycker ni förresten om min diskreta köksklocka? :D Dubbelsidig dessutom, frun var sådär imponerad när jag kom hem med den. :p
PSX_20200728_174424.jpg

PSX_20200728_174502.jpg

Noa Noa är ett säkert kort om inget annat! :) Själv kör jag Citra Smash och läser Doxa-bok samtidigt som jag lagar mat. Vad tycker ni förresten om min diskreta köksklocka? :D Dubbelsidig dessutom, frun var sådär imponerad när jag kom hem med den. :p
PSX_20200728_174424.jpg
Ingen fara safeade upp med ett gäng ipor, en gammal klocka från en tåg perrong? Skit tuff :cool:

PSX_20200728_174502.jpg

PSX_20200728_174424.jpg
Jag tycker det verkar helt normalt att ha en sådan, vad är problemet liksom? :hilarious:

Ingen fara safeade upp med ett gäng ipor, en gammal klocka från en tåg perrong? Skit tuff :cool:
Vilken tur, då fick du lite bra öl ändå. :D Det stämmer bra! Mäter 65cm i diameter och jag har installerat ett centralur som styr den. Riktigt cool tycker jag! :)

Jag tycker det verkar helt normalt att ha en sådan, vad är problemet liksom? :hilarious:
Jag håller med, förstår inte grejen... :rolleyes: Nu har hon dock vant sig och tycker att den är häftig. :D

Vilken tur, då fick du lite bra öl ändå. :D Det stämmer bra! Mäter 65cm i diameter och jag har installerat ett centralur som styr den. Riktigt cool tycker jag! :)

Jag håller med, förstår inte grejen... :rolleyes: Nu har hon dock vant sig och tycker att den är häftig. :D
Jodå nån från ballast point,lagunitas,sleeping bulldog sen nån lager så går ingen nöd på mig idag iallafall;).. Skit häftig klocka!

Usch vad är det som händer! Mot allt vad jag alltid tänkt och känt så har jag ända sedan en trådare här postat sitt köp blivit smått besatt av skaffa en Breitling...finns det någon bot (billigare än att ge efter)? Behövde ventilera...

Tillbaka
Topp