Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KanskeSan Martin??
Snabb leverans super-deluxe. Hatten av för Glenn .
Nu plingade det till appen. Nu finns det för uthämtning ändå
Ja, skickades 25e. Framme idagSnabb leverans super-deluxe. Hatten av för Glenn .
Jag ringde PostNord i torsdags morse. Plats 212 i kön.Ring DHL-express. Agenterna där är alltid mycket hjälpsamma och på en helt annan nivå än kundtjänst på Postnord. Brukar inte vara kö heller.
Du bara roar digJag ringde PostNord i torsdags morse. Plats 212 i kön.
Kan rekommendera MATWatches. Skönt toolig klocka med wrist presence men som ändå har relativt nätta mått. Min är "bara" 39mm men bärs större iom "maxi" liknande case och 22mm bandbredd.Stort grattis! Kul med fler Monta på forumet.
Schweiz, landet där man får en klocka med ETA-verk på ICA Maxi.
Tur att vi gillar olika, jag tycker att det är riktigt snyggt. Extra häftigt hade varit om den långsamt rullade över precis vid tolvslaget.
Om någon är intresserad av en mindre variant av den översta så ska svenska Malm introducera en sån inom kort. @rambo_amadeus har dessutom en MAT om någon är nyfiken och har frågor.
Varför inte här på forumet? Det finns så många idioter på blocket så jag hade hellre slumpat iväg den här för att slippa krångel.
Om vi bortser från kostnaden och man bara fick välja en klocka så hade det utan tvekan varit Rolexen. Det fanns ju faktiskt en tid då de var rimligt prissatta. Nethuns är också riktigt snygga men jag förstår inte riktigt allt hånande av Rolex, det är inget fel på klockorna i sig, det är bara den moderna prissättningen som är skev.
Jag har hellre färre men lite dyrare klockor, dock inom rimliga gränser så inga Rolex för min del. Det beror så klart också på hur man definierar dyrt men som vi diskuterade nyligen i tråden så tycker jag att de flesta billigare klockor har småfel och brister som jag stör mig på. Så klart förståeligt med tanke på prislappen men det finns ändå där och skaver vilket gör det svårt för mig att ha dessa som keepers.
Man behöver nog skilja på vad man tycker är en keeper och vad som skulle vara kul att ha och bara för att man är nöjd med sin befintliga samling behöver det inte nödvändigtvis innebära att man tappar intresset och lägger hatten på hyllan som många verkar tro. Om man bara går efter vad som är kul så kan man ha en obegränsad lattjolajbanlåda men om man verkligen skulle koka ner det till x klockor så tror jag nog att de flesta av oss är rätt klara med vilka man skulle välja.
Håller med dig, vem i helsike har bestämt det?Här har vi dagens ämne.
Vem har bestämt vilka klockor som passar vid vilka tillfällen eller vilka klockor som man kan ha till vissa kläder?
Jag som var owg i 17 år har lite svårt att ta till mig det där...
Plus facit på hur klockor ska bäras.Håller med dig, vem i helsike har bestämt det?
Skiter själv fullständigt i vilket i det fallet, däremot finns det dom på forumet som är självutnämnda ägare till facit på hur det ska vara och inte, allt annat är fel. Gudbevars . Inte i gillestugan dock .
Javisst! Nu till exempel väntar jag på tåget.Du bara roar dig
Sorry, har spenderat hela eftermiddagen på lekplatsen!
Hoppas dom har en vagn stor nog så att du kan köra ombord!Javisst! Nu till exempel väntar jag på tåget.
Ingen fara safeade upp med ett gäng ipor, en gammal klocka från en tåg perrong? Skit tuffSorry, har spenderat hela eftermiddagen på lekplatsen!
Noa Noa är ett säkert kort om inget annat! Själv kör jag Citra Smash och läser Doxa-bok samtidigt som jag lagar mat. Vad tycker ni förresten om min diskreta köksklocka? Dubbelsidig dessutom, frun var sådär imponerad när jag kom hem med den.
Jag tycker det verkar helt normalt att ha en sådan, vad är problemet liksom?Sorry, har spenderat hela eftermiddagen på lekplatsen!
Noa Noa är ett säkert kort om inget annat! Själv kör jag Citra Smash och läser Doxa-bok samtidigt som jag lagar mat. Vad tycker ni förresten om min diskreta köksklocka? Dubbelsidig dessutom, frun var sådär imponerad när jag kom hem med den.
Vilken tur, då fick du lite bra öl ändå. Det stämmer bra! Mäter 65cm i diameter och jag har installerat ett centralur som styr den. Riktigt cool tycker jag!Ingen fara safeade upp med ett gäng ipor, en gammal klocka från en tåg perrong? Skit tuff
Jag håller med, förstår inte grejen... Nu har hon dock vant sig och tycker att den är häftig.Jag tycker det verkar helt normalt att ha en sådan, vad är problemet liksom?
Jodå nån från ballast point,lagunitas,sleeping bulldog sen nån lager så går ingen nöd på mig idag iallafall.. Skit häftig klocka!Vilken tur, då fick du lite bra öl ändå. Det stämmer bra! Mäter 65cm i diameter och jag har installerat ett centralur som styr den. Riktigt cool tycker jag!
Jag håller med, förstår inte grejen... Nu har hon dock vant sig och tycker att den är häftig.
Ballast Point är mitt favoritbryggeri, de är så jäkla bra!Jodå nån från ballast point,lagunitas,sleeping bulldog sen nån lager så går ingen nöd på mig idag iallafall.. Skit häftig klocka!
Bra smak! Nån favorit av dom? Själv står Grunion ipa och lagunitas indian pale ale nästan alltid på inköpslistanBallast Point är mitt favoritbryggeri, de är så jäkla bra!
Kan rekommendera MATWatches. Skönt toolig klocka med wrist presence men som ändå har relativt nätta mått. Min är "bara" 39mm men bärs större iom "maxi" liknande case och 22mm bandbredd.
Kul att dom vågar lansera något nytt dock, nu kanske jag är helt ute och cyklar men dom har väl inte lanserat nåt på länge annat än olika kombinationer?Omega släpper "nytt" och man känner mest att man vill ha armbandet.
Klockfan var ju en styggelse.....
Har dom något bra alkoholfritt, vet du? Finns ju inte så många att välja på, som är goda då alltsåBallast Point är mitt favoritbryggeri, de är så jäkla bra!
Hands down bästa någonsin från Ballast Point.Bra smak! Nån favorit av dom? Själv står Grunion ipa och lagunitas indian pale ale nästan alltid på inköpslistan
Vart fick du tag på klockan förresten? En gral är ju något liknande som finns på Arlanda av breitling vet inte vad för dåre man ska anlita för att få lös en dock
Oh, Jag är benägen till att hålla med, inte vackert alls. Fast bandet var riktigt bra dock!Omega släpper "nytt" och man känner mest att man vill ha armbandet.
Klockfan var ju en styggelse.....
Denna är väl bara (ännu) en variant av Dark Side of the Moon?Kul att dom vågar lansera något nytt dock, nu kanske jag är helt ute och cyklar men dom har väl inte lanserat nåt på länge annat än olika kombinationer?