• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kör fredsmäklaren idag också.
IMG_20200728_155821-01.jpeg
Fantastiskt fin och man skulle kunna tro att bilden är tagen direkt ur GG's produktkatalog (Om de haft en :D), grymt bra bild!

Idag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
SquaLE fick vara dagens kompanjon.
IMG_20200728_160504.jpg
Stort grattis igen kompis!

Senast ändrad:
Köp band av mig: https://klocksnack.se/threads/länkar-och-band-20-22-mm.135756/

Pengarna kommer oavkortat gå till nya band, vin och snacks. :D
Har du ett spons-nummer för vin? ;)

Idag firar jag guld på riktigt eftersom min förlovningsring blev klar. Det är dessutom den ring som morfar hade från när han gifte sig med mormor -57 vilket känns extra fint.
SquaLE fick vara dagens kompanjon.
IMG_20200728_160504.jpg
Grattis man! Kan tänka mig att det blir extra speciellt med en ring som gått ner i arv! :)

Bra smak! Nån favorit av dom? Själv står Grunion ipa och lagunitas indian pale ale nästan alltid på inköpslistan:)
Vart fick du tag på klockan förresten? En gral är ju något liknande som finns på Arlanda av breitling vet inte vad för dåre man ska anlita för att få lös en dock:angel:
Alla varianter av Sculpin tycker jag. Grunion är en av mina husöl, den är sådär lagom liksom. Annars Victory at sea (gärna barrel aged), Dorado, Manta Ray och Mocha Marlin. :)

Helvete, hatar DHL. Kollade i "Mina paket" appen för tracking på DHL's sida fungerade inte.
Där har det stått "Ute för leverans" sen kl 07:30 lmorse. För en stund sen så stod det "Finns på utlämningsstället"
Bränner dit i för hög fart. Men har appen öppen fortfarande när jag kommer fram, och ser då att status har ändrats till " Ute för leverans "
Personen i kassan hade inte en aning heller, så fick åka hem igen. Tomhänt :(

18-årig sommarjobbare?

Nu plingade det till appen. Nu finns det för uthämtning ändå :mad:
Skönt ändå att det löste sig. Jag väntade nyligen ett paket från utlandet och fick en notis på morgonen om att den fanns att hämta ut. Härligt tänkte jag och uträttade lite ärenden på vägen dit och när jag tittar till telefonen igen hade jag fått en ny notis i appen om att paketet hade lämnats utanför mottagarens dörr! :eek:
(vi bor i lägenhet med låst port = paket ute på gatan)

Det var dessutom ett ganska dyrt paket innehållandes en väldigt ovanlig modell vilket gör den nästan omöjlig att ersätta och jag kände hur svetten började rinna och pulsen steg till 200. Eftersom jag ändå var i närheten tänkte jag att jag skulle slinka in på ombudet och efter några telefonsamtal visade det sig att det var en sommarjobbare som hade gjort en felregistrering i handdatorn men att hon var på väg hem till mig. Snabbt som fan in i bilen för att hinna hem och möta upp henne och det visade sig att det delades ut genom vanlig brevbäring (dock med krav på kvittens) så det slutade väl men fan vad det knöt sig i magen där ett tag. :hungover:
Jag ringde PostNord i torsdags morse. Plats 212 i kön. :)
Jag tycker ändå att de ska ha ett plus för att de har många kundtjänstmedarbetare. Även om man får plats 200 har det sällan tagit mer än 5-10 minuter att komma fram när jag har ringt.

Jäklar vad rutinerad! Många besök eller stora inköp när du väl besöker?:D
Ser en thyris där inne, den tyckte jag också
var riktigt bra speciellt nu på sommaren riktigt frisk smak den var däremot slutsåld idag..
Det är lite olika men det brukar mest bli från småsortiment. Gillar att testa olika även om jag alltid har några säkra kort också. :) Största delen i kylen är dock stout eftersom de flesta går att lagra. IPA och surisat ska drickas nästan direkt. Bilden är för övrigt någon vecka gammal så Tyrisen är uppdrucken. :p

Det är lite olika men det brukar mest bli från småsortiment. Gillar att testa olika även om jag alltid har några säkra kort också. :) Största delen i kylen är dock stout eftersom de flesta går att lagra. IPA och surisat ska drickas nästan direkt. Bilden är för övrigt någon vecka gammal så Tyrisen är uppdrucken. :p
Är det lönt att lagra dom då eller är det ytterligare en hobby? Vad tyckte du om Tyrisen?
9711C2A5-4D2D-426E-BBBD-13567E301F1C.jpeg

Är det lönt att lagra dom då eller är det ytterligare en hobby? Vad tyckte du om Tyrisen?
9711C2A5-4D2D-426E-BBBD-13567E301F1C.jpeg
Vissa blir mycket bättre efter lagring, andra får man hälla ut för de blir för syrliga. Det är alltid en chansning. Hobby vet jag inte, det är mer att jag köper mer än vad jag hinner dricka upp. :D Jag gillade Tyris. Kul att man kan hitta någon öl från Sydeuropa som inte smakar blask!

Tillbaka
Topp