Ser fram emot bilder och utlåtandeFick just meddelande att korvklockan finns att hämta på posten #korvlover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fram emot bilder och utlåtandeFick just meddelande att korvklockan finns att hämta på posten #korvlover
Kommer senare Funderar på att förära min kusin som intagit minst två kokta med bröd per dag hela sitt liv den i födelsedagspresent men vi får se hur kär jag blir i den själv ;-)Ser fram emot bilder och utlåtande
Svärdfisken får mkt handledare just nuMikrotisdag (som alla andra dagar). Vad har ni på er idag?
Egengjort band?Svärdfisken får mkt handledare just nu
Tyvärr inte. Från oak & OscarEgengjort band?
Själv sitter jag och väntar på att förtullningen ska bli klar av min tredje (!!!) Boldr Venture. Den första hade ju lösa visare. Så jag skickade den åter och fick en andra med samma fel. Nu tröttnade jag och meddelade Bolder att "Jag ger upp nu, livet är för kort för att bli sur av en klocka som var billigare än det låga priset antydde". Då erbjöd de först att skicka lite "tillbehör" som plåster på såren, men jag tackade nej med motiveringen att jag inte vill betala till och moms för deras reklamprylar. Två mail till och nu är en tredje klocka på väg som ska vara handkollad så att den inte har samma fel som de två andra. Jag är dessutom lovad att denna ska vara skickad så att avsändaren står för tull och moms... vi får väl se om de lyckas.
En annan märklig incident med Boldrs kundtjänst var att när första klockan hade problem så bad kundtjänstpersonen mig att vänta en månad eller så för att se om problemet kvarstod då. Var det ett äkta råd för att lösa ett käntproblem, eller ett sätt att undvika att få ut dåliga recensioner innan fler köpt inför julhandeln?
Detta verkar inte vara enda kvalitetsproblemet som Boldr haft med detta uret. WUS-tråden är har en uppsättning folk med samma problem som jag. Såg nyss en videorecension där recensenten råkat ut för en felmonterad urtavla på två exemplar i rad (drygt 7 minuter in här):
Jag kan inte annat än anta att Boldr-grabbarna känner att denna modell var mindre lyckad för dem - dålig PR och trots att det förmodligen är hygglig vinstmarginal på denna modell så lär alla dessa returer kosta en del för dem.
Slutsats klockan: Mjnä, mest pga kvaliteten.
Boldrs kundtjänst: OK. De verkar inte rädda för att lägga pengar på att skicka returer och andra prylar, men det har också varit en del märkliga svar.
Mikro och mikro. Har ju min förtjusning i dessa airmans som bärs rätt ofta (och därför inte ger så många bilder här). Men eftersom du frågar... Får väl kallas affordable i alla fall.Mikrotisdag (som alla andra dagar). Vad har ni på er idag?
Finns mängder av roliga dykare vad har du tänkt prismässigt? Ska den finnas för omgående leverans eller funkar någon/ett par månaders väntan? Ofta görs mikromärkesklockor i relativt små volymer per batch, vilket leder till att man behöver vara hyfsat snabb när nya modeller släpps. Men för att nämna några roliga märken med tåliga klockor: Borealis, Magrette, Helm, Zelos, Armida, Helson finns såklart oändligt många fler men där har du en start och jag är helt säker på att fler mikrobröder kommer fylla på efter mitt inläggLetar efter en klocka som tål tuffa tag (helst en dykare) och bärs med gummi, har ni några tips i mikromäkersdjungeln?
Den kommande Hamtun H2, tycker jag verkar hur grym som helst, men levereras tidigast i sommar..
Zelos Hammerhead, Zelos Helmsman 2, Scurfa, Raven Venture mmLetar efter en klocka som tål tuffa tag (helst en dykare) och bärs med gummi, har ni några tips i mikromäkersdjungeln?
Den kommande Hamtun H2, tycker jag verkar hur grym som helst, men levereras tidigast i sommar..
Kolla Aquatico också förutom dem jag skrev, de har bra rea just nu mycket kommer på länk, men att köpa ett gummi är ingen större utgift. Bilder är kul, så du får ett exempel också. Fri frakt dessutom, men utanför EU så räkna med tull och moms på prisetPlanen är att lägga max 3000, eftersom tanken är att det ska vara en "befinna sig i naturen-beater" och kommer inte användas jätteofta. Den ska klara av ett fiskepass men även vara lämplig att svettas med. Har funderat på en Orient Ray2 och införskaffa sig ett gummi-strap till den, men har vi några snarlika alternativ bland mikromärkerna runt 40-42mm?
Planen är att lägga max 3000, eftersom tanken är att det ska vara en "befinna sig i naturen-beater" och kommer inte användas jätteofta. Den ska klara av ett fiskepass men även vara lämplig att svettas med. Har funderat på en Orient Ray2 och införskaffa sig ett gummi-strap till den, men har vi några snarlika alternativ bland mikromärkerna runt 40-42mm?
Min Aquatico levererades med ett extra gummiband, av till synes god kvalitet.Kolla Aquatico också förutom dem jag skrev, de har bra rea just nu mycket kommer på länk, men att köpa ett gummi är ingen större utgift. Bilder är kul, så du får ett exempel också. Fri frakt dessutom, men utanför EU så räkna med tull och moms på priset
Hehe, nä det trodde jag nog inte. Kul att se att det finns intresse, jag är dock övertygad om att det är 50/50 mellan stämningen i tråden och klockorna.@Birchgrove nu är den här tråden större än Submarinertråden. Trodde du det när du skapade den?
Grattis Mighty master. Välförtjänt.Hehe, nä det trodde jag nog inte. Kul att se att det finns intresse, jag är dock övertygad om att det är 50/50 mellan stämningen i tråden och klockorna.
Mikro och mikro .... Kvällsklockan får gå i bourgogne, mera förfinat... eller nåt.Mikrotisdag (som alla andra dagar). Vad har ni på er idag?
Letar efter en klocka som tål tuffa tag (helst en dykare) och bärs med gummi, har ni några tips i mikromäkersdjungeln?
Gillar dem allmänt, men denna såg riktigt tjock ut. Du vet att de nylanserar billigare klockor tillverkade i Kina nu? Blev lite sugen kan jag säga. Dock långt ifrån Hublot enligt mig.Jag håller mestadels till i vintagedelen och gillar lite udda klockor även om jag relativt ofta inte vågar slå till på de mest udda märkena och modellerna. Blev lite sugen på denna Ikepod som var futuristisk när den kom men numera kan ses som ”nyvintage” med hänsyn till Apple Watch.
Har tidigare haft siktet inställt på någon keramisk Hublot eller liknande som tydligt bryter av från allt vintage men här kanske jag kan få samma känsla till en betydligt lägre peng. Eller kommer det bara bli en ”nästan” känsla?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1...ronometer-marc-newson-design-armbandsur-44-mm
Yes, har koll på att de nylanserar nu men det känns inte särskilt lockande.Gillar dem allmänt, men denna såg riktigt tjock ut. Du vet att de nylanserar billigare klockor tillverkade i Kina nu? Blev lite sugen kan jag säga. Dock långt ifrån Hublot enligt mig.
Yes! Aquatico förtjänar mer credd! Jag är supernöjd med min.Ruskigt bra pris på Aquaticos Sea Star-serie just nu. De ser rejäla ut och erbjuder onekligen mer spec för pengarna än väldigt många andra klockor/tillverkare. Perfekt för Secret Santa, den blöta firmafesten, tant Hjördis glöggafton, nyckeltalssammanställningen inför ledningens julledighet, eller helt enkelt bara för att det är schyssta klockor med klassiskt dykarutseende till väldigt bra pris.
https://www.aquaticowatch.com
Dock varning på att deras servrar har lika hög bandbreddskapacitet som en hemma-BBS från 1996. Det är närapå lika lång väntetid på att komma in på sidan som att få köpa en stålrolle från AD.
Snygg klocka! Vad är det du inte gillar med visarna?Maen Ghost White
Inte helt överens dock med visarna.