• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det finns dykare, sen finns det dykare :)
E44B1B4A-6AA3-4576-AA81-4910CADAC8EE.jpeg
Kallas den ”The Fly”?

Tack. Konstigt, googlade på den sidan förut men då funkade den inte. Där var den ju lite billigare.
Köp båda!
Kollade nyss på "just one more watch" när han snackar om "fake" Hmm. Förstår ungefär vad han menar och känns fel på nåt sätt. Jämför jag watchunique med seagull1963.org är det ju vissa skillnader.

Kan heller inte släppa hur mycket jag gillar bor på DH 1964.

Svårt det här.
Köp båda!

Senast ändrad:
Glad lördag! Andra dagen med Traskan. Vet att jag sist på bollen i tråden med denna. Ni andra fick den ju redan före sommaren.
96DB0AF9-6FBF-40D3-9693-7A29016B8AFB.jpeg

Det här är en riktigt bra klocka! Kanske den mest kompletta all-roundern? Den tickar många boxar för mig. Några egenskaper:
  • Avskalad och symmetrisk design med tydliga siffror och snygga visare.
  • Sköna mått på 38x46 mm och en höjd på runt 10 mm.
  • Borrade hål i bandhornen.
  • Skruvad signerad krona för en vattentålighet på 100 m.
  • Miyota 9039 no-date på 28,800 bph.
  • Öppen baksida med dekorerad rotor.
  • En snygg mörk borstad finish (som sägs bero Traskas egna repskyddande beläggning).
  • Solid länk med dubbla tryckknappar.

Många positiva saker hittills. Har egentligen ingen kritik. Det jag skulle önska är lite kraftigare lyspasta. Den lyser helt ok, men inte starkt och inte så länge. Påminner om Sinn 556 I, som också har en kritvit lyspasta med liknande svag lyskraft. Dock ingen dealbreaker för mig. :)
D1EFC33E-DBC0-4761-AF62-CE3821796FB0.jpeg

Har idag (igen) blivit ofrivilliga väktare över en Tornseglares öde. Varför har de så bråttom att försöka flyga när de inte växt färdigt :(
IMG_20200731_152135.jpg
IMG_20200731_152223.jpg
Vackra fåglar med underbar ”somrig” sång!
Hela deras tillvaro handlar ju om att flyga, deras flyghöjd avgörs av lufttrycket, då maten, sk ”luftplankton” inte kan styra flyghöjden utan regleras av luftens densitet.
Därför hade nog er kompis bråttom ut i luften.
Underbara människor som gör en räddningsinsats! :)

Jag gillar statistik.
Och nu när jag har tråkigt i repan passar jag på att sammanställa lite sådan även fast det bryter mot den princip som ligger till grund för följande siffror.
Förklaring kommer.

Jag har nu gjort 2047 inlägg (detta ej inräknat) och som tack erhållit 17023 gillanden.
Det ger ett snitt på 8,3 gillanden/inlägg.

Ambitionen när jag reggade mig var att inte skriva massa skit. Därför satte jag ett mål på 10 gillanden/inlägg för att inte häva ur mig en massa dravel som ingen uppskattar.
Jag försöker alltså tänka mig för innan jag publicerar.
Det ni får se är kanske 75% av det jag skriver. 25% blir det "markera allt" och radera på.
Tror att alla är gladare för det, även om ni ju inte vet vad jag strukit...

På det hela taget har det gått enligt plan. Det är en massa "tack" och annat kort som drar ner statistiken en aning, men som sagt. Bra på det hela taget.:)

Bara så ni vet.
Lediga.

Jag gillar statistik.
Och nu när jag har tråkigt i repan passar jag på att sammanställa lite sådan även fast det bryter mot den princip som ligger till grund för följande siffror.
Förklaring kommer.

Jag har nu gjort 2047 inlägg (detta ej inräknat) och som tack erhållit 17023 gillanden.
Det ger ett snitt på 8,3 gillanden/inlägg.

Ambitionen när jag reggade mig var att inte skriva massa skit. Därför satte jag ett mål på 10 gillanden/inlägg för att inte häva ur mig en massa dravel som ingen uppskattar.
Jag försöker alltså tänka mig för innan jag publicerar.
Det ni får se är kanske 75% av det jag skriver. 25% blir det "markera allt" och radera på.
Tror att alla är gladare för det, även om ni ju inte vet vad jag strukit...

På det hela taget har det gått enligt plan. Det är en massa "tack" och annat kort som drar ner statistiken en aning, men som sagt. Bra på det hela taget.:)

Bara så ni vet.
Lediga.
Intressant med statistik. blev tvungen att kolla min egen. 518 inlägg 5645 gilla, 10,9 gillanden/post. Postar mest bilder och det drar upp statistiken.:)

Tillbaka
Topp