• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag vet inte vad detta är men har bara hört gott om Zuludivers tropic. Finns på bl.a. Watchgecko men även svenska Royal Straps. :happyhappy:
Har kollat på det med!
Måste bara hitta en klocka att sätta det på. =)
Bulang-and-Sons-LR-02-Rolex-5513-Submariner-Blue-Tropic-Strap-1024x1024.jpg

Skulle kunna tänka mig denna kombon. Eventuellt att själva klockan byts ut. =)

Vi har oxå tagit emot några stycken.
Finns en kvinna som tar hand om skadade djur och fågelungar i Bromölla där du kan lämna den, hon har koll på vad de behöver osv!
Tack! Har faktiskt lämnat där ett par gånger :) Pratade med både henne och en man här i Sölvesborg idag. Vi skulle avvakta och se om den överlever natten så skulle han komma och hämta imorgon :)

Tillägger att även jag har ett 19mm Tropic från CNS som är mer än godkänt :) Har även ett omärkt 22mm som jag fick i ett Bandpaket som är riktigt bra. Synd man inte vet varifrån det kommer bara...

Var på systemet idag. Tänkte unna mig själv en ipa men är rätt lost när det kommer till vilken man ska välja. Frågar personal. Personal säger ”Jämtlands”! Jag känner igen det från tråden så jag köper ett par.
klockan är kväll, andra hälften är bortrest och alla barnen sover gott.
lite småsur som jag är utan snus sätter jag mig självömkande vid köksbordet och öppnar en iskall....
Blaskig supertråkig intetsägande skit-ipa som min hemmabryggda fläderchampagne sopar mattan med åtta dagar i veckan!!!! Aaaaaaarghhh.
#självdistans
E3E4A101-D400-4947-8EB6-902A4715F522.jpeg

Edit: Nåja, inne på andra flaskan så växer den lite på mig. Ipan alltså.

Senast ändrad:
Tack! Har faktiskt lämnat där ett par gånger :) Pratade med både henne och en man här i Sölvesborg idag. Vi skulle avvakta och se om den överlever natten så skulle han komma och hämta imorgon :)

Tillägger att även jag har ett 19mm Tropic från CNS som är mer än godkänt :) Har även ett omärkt 22mm som jag fick i ett Bandpaket som är riktigt bra. Synd man inte vet varifrån det kommer bara...

Hon är himla rolig den där fågelkvinnan. Vi ber för den lille, lycka till! Köttfärs med pincett och honungsvatten!
Cns tropics är ju helt ok för pengen men lite styva tycker jag nog de är. Vågar man ens säga styv här inne?
Deras gummin är jäkligt slutsålda för tillfället och har varit ett bra tag. Mejlade och frågade varpå de svarade att de inte visste om och när de skulle få in fler.

Hon är himla rolig den där fågelkvinnan. Vi ber för den lille, lycka till! Köttfärs med pincett och honungsvatten!
Cns tropics är ju helt ok för pengen men lite styva tycker jag nog de är. Vågar man ens säga styv här inne?
Deras gummin är jäkligt slutsålda för tillfället och har varit ett bra tag. Mejlade och frågade varpå de svarade att de inte visste om och när de skulle få in fler.
Styv kuling !

Sluta EQ, jag ska faktiskt försöka somna snart. ;)
TE-386.126_0.jpg

Här får du istället!
Men vad ska rallymönstret vid datumet vara bra för? Warhammer 40.000?
Hela designen är väldigt flyginspirerad och likaså mönstret vid datumrutan som förekommer i cockpit. Om jag ska killgissa så antar jag att det är för att skapa någon slags kontrast mot specifika mätare som är viktiga att läsa av? Verkar som att det främst handlar om höjdmätare vid en snabb googling.

12627_3.jpg

Hela designen är väldigt flyginspirerad och likaså mönstret vid datumrutan som förekommer i cockpit. Om jag ska killgissa så antar jag att det är för att skapa någon slags kontrast mot specifika mätare som är viktiga att läsa av? Verkar som att det främst handlar om höjdmätare vid en snabb googling.

12627_3.jpg
Jamen det låter ju försvarbart!
Dina killgissningar är inte så dåliga.

Jamen det låter ju försvarbart!
Dina killgissningar är inte så dåliga.
Alla killgissningar är väl bra gissningar? :D
Grymt,fasen va blingig länken är :)
Länken är nog mitt största dilemma med den, vet inte om jag gillar den estetiskt.Men det märks väll snart!
Jag har inte kikat på videon själv utan länkade bara vidare när jag såg den då jag tänkte att folk kanske skulle uppskatta den men det antyder att leveranstiden kanske är 3-4v som ett worst case scenario för Elshan skickar väl aldrig ut recensionsex?

Jag är inte heller något fan av länken och fattar inte varför många mikros envisas med skitfula baksidor. Det kanske är jag som är konstig för de flesta verkar ändå uppskatta det då man ser bilder i Facebookgrupperna osv. men jag tycker att det är gräsligt med dessa 3D-loggor.

Även om man bortser från designen på länken så tenderar den typen av länkar att ha rätt kass passform och vara obekväma enligt min erfarenhet.

Jaha totte vad ska du underhålla oss med för historier ikväll då? Ser fortfarande nalle och den gula jackan varje gång jag sluter ögonen.
Nu blir det återhållsamhet ett tag framöver, kan ju inte röja här varje kväll/natt :bag:
Har beställt armband till fru Totte på Watchgecko. Satt och letade efter något till mig själv, det jag hittade var slut i lager så det bidde ingenting! Sjukaste jag varit med om :hilarious:

Tillbaka
Topp