![]()
Aldrig hört talas om trial ?
Jodå men min hoj ser liksom ut mer såhär
Alla bilder på Google är den horisontell och inte vertikal som på din bild (som förövrigt förmodligen är trickfilmat a la gamla Batman som klättrar uppför en vägg)
/ P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Aldrig hört talas om trial ?
Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd.Ledsen om jag trampar någon på tårna nu. Men har det diskuterats vidare huruvida Micro ska bli en egen avdelning med uppdelning av trådar som t.ex. en dedikerad nyhetstråd, dagens bild m.m. samt en allmän tråd så som det fingerar idag med socialt samkväm?
Jag tror tyvärr att det är fler än jag som inte går in och läser i tråden för att det är för mycket att läsa ikapp och ibland lite väl långt mellan klockorna![]()
Det finns något vackert i det förgängliga i det hela. Missar man en diskussion så är det förbi. Andra trådar där ett topic kan pågå i åratal med veckor mellan inläggen blir lättare att följa, såklart. Men vem vill?!Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd.![]()
Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd.![]()
Man kan åka till Nynäshamn å ta en glass vid vattnet?Nu behöver jag hjälp. Jag har blivit gräsänkling i några dagar och det var så länge sen att jag inte minns hur man gör.
Jag spikade färdigt på huset men sen då? Vad gör man på solo kvist i Stockholm en söndag utan bil men med MC?
![]()
/ P
Ah, skit också !!!Jodå men min hoj ser liksom ut mer såhär![]()
Alla bilder på Google är den horisontell och inte vertikal som på din bild (som förövrigt förmodligen är trickfilmat a la gamla Batman som klättrar uppför en vägg)
/ P
Nästan poetisk! Grattis!Inlägg 6000! Vilken tråd kan passa bättre? Med en mikroklocka som man kan traska 6000 steg med. Här på Geckota vintage kudu brown. Mycket skönt och följsamt.
Hade nog inte kommit så här långt utan mikrotråden. Tack till @Birchgrove för grundandet och alla andra för alla trevliga bidrag!
![]()
![]()
![]()
![]()
Exakt så har det lagts fram, utan framgång tyvärr. För dom delarna du nämner hade ju varit superbra att ha.Som jag skrev ska det naturligtvis finnas kvar en tråd så som det nu fungerar, det är en stor del av själen i Micro-tråden.
Men jag tror att hela Micro hade tjänat på till exempel en separat tråd för nyheter, en för passarounds, en för tips om handlare m.m., m.m. Men då inte ägarna håller med är det inte så mycket att diskutera![]()
Ah, skit också
Men förbaskat underlig kroppshållning ifall den bilden egentligen ska vara vågrät.
Va?!! Är det trickfilmat?Alla bilder på Google är den horisontell och inte vertikal som på din bild (som förövrigt förmodligen är trickfilmat a la gamla Batman som klättrar uppför en vägg)
Behöver tips på Micro Chronographer, får gärna inte kosta mer än 2-3k![]()
Hear, hear!Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd.![]()
Va?!! Är det trickfilmat?Tack för att du förstört min barndom! Kom nu inte också och säg att ljuden av smockorna är dittecknade i efterhand
![]()
Måste ha varit en Sinn, annars var det inte jag. Kan dock inte komma ihåg att jag var i Kristinehamn eller var med om en skottlossning. Aja, man är ju rätt glömsk så jag kanske bara glömt bort det, kan inte komma ihåg allt som händer en i vardagen.Sista rycket innan hemfärd!
@MaBr jag drömde att jag såg dig när jag besökte min hemstad Kristinehamn, sen blev det skottlossning så jag flydde i panik på en cykel. Du hade på dig skjortan som var på bild igår minns dock inte vad du hade på armen
![]()
![]()
![]()
FOQ? Google hittar inget iafInte micro precis men det möter prismässigt iallafall.
Seiko 6139 i princip alla utom de gula pouge varianterna går att fynda billigt
Poljot Ocean borde gå att hittta
Annars seagull varianter,FOQ, Merkur eller Dan Henry med mechaquarz
/ P
Puh! Hann nästan bli lite orolig och rädd.
Nej smockorna och ljuden är på riktigt.
![]()
/ P
Satt riktigt fint. 20 luggar - Uncle Seiko länk.Såg ju ut som det var gjort för klockan! Hur är passformen och vad är det för BoR?
Skulle säga att det är mer än en ok uppsättning![]()
En takker!Grattis för tusan!
Tack för det! Har aldrig sett den live, men har trånat efter den sen jag såg den första gången. Tyvärr blir det lätt så att det verkligen är som ordstävet går: jakten är roligare än fångsten.![]()
@Remofflan här har du den. Absolut ej affordable. Jag hade jagat den i princip ända sedan jag blev intresserad av klockor. Nu när jag har den i min ägo ligger den i princip bara. Kan inte riktigt förklara varför heller. Den är cool och sådär gnistrande snygg när man har den på sig men föredrar min black bay och framförallt Aquadiven
Ja, tråden behöver vara kvar intakt i ett eventuellt subforum. Sedan fyller vi på med dagens mikro, märkesspecifika trådar, passaround-trådan, trådar om icke märkesspecifika mikrorelaterade ämnen osv.Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd.![]()
Ja, det var @Nilas, @FreakyLeo och @Birchgrove som drog i det? Känner att jag kan ha glömt något men de gjorde en väldigt bra, utförlig och genomtänkt framställan till forumledningen. Tyvärr möttes det av ett mycket kort och koncist svar: att det inte är aktuellt.Som jag skrev ska det naturligtvis finnas kvar en tråd så som det nu fungerar, det är en stor del av själen i Micro-tråden.
Men jag tror att hela Micro hade tjänat på till exempel en separat tråd för nyheter, en för passarounds, en för tips om handlare m.m., m.m. Men då inte ägarna håller med är det inte så mycket att diskutera![]()
Tackar tackar!Nästan poetisk! Grattis!
Vet inte om jag gjort så mycket annat än smågnällt då och då. Vet inte hur man skall lösa det egentligen utan att tappa själen. Jag skapade ju ”mikroklocksnack” på Snupps med baktanken att den kunde fungera som en egen köp&sälj/bytes-sida. Den är ganska död men den finns ifall man vill väcka liv i denEn takker!
Tack för det! Har aldrig sett den live, men har trånat efter den sen jag såg den första gången. Tyvärr blir det lätt så att det verkligen är som ordstävet går: jakten är roligare än fångsten.
Ja, tråden behöver vara kvar intakt i ett eventuellt subforum. Sedan fyller vi på med dagens mikro, märkesspecifika trådar, passaround-trådan, trådar om icke märkesspecifika mikrorelaterade ämnen osv.
Ja, det var @Nilas, @FreakyLeo och @Birchgrove som drog i det? Känner att jag kan ha glömt något men de gjorde en väldigt bra, utförlig och genomtänkt framställan till forumledningen. Tyvärr möttes det av ett mycket kort och koncist svar: att det inte är aktuellt.
Tackar tackar!
Behöver tips på Micro Chronographer, får gärna inte kosta mer än 2-3k![]()
Tack! Totalt förälskar i en Merkur (Pierre Paulin) nu, lär bli en sånInte micro precis men det möter prismässigt iallafall.
Seiko 6139 i princip alla utom de gula pouge varianterna går att fynda billigt
Poljot Ocean borde gå att hittta
Annars seagull varianter,FOQ, Merkur eller Dan Henry med mechaquarz
/ P
Tycker du bidrar otroligt mycket till att tråden är vad den är idag och det faktum att jag hänger här.Vet inte om jag gjort så mycket annat än smågnällt då och då. Vet inte hur man skall lösa det egentligen utan att tappa själen. Jag skapade ju ”mikroklocksnack” på Snupps med baktanken att den kunde fungera som en egen köp&sälj/bytes-sida. Den är ganska död men den finns ifall man vill väcka liv i den
https://snupps.com/group/8698--klocksnacks-snuppsgrupp-om-mikrom-rken-och-andra-a
Tack för tipsen! Gillar Dan Henry och velat testa en sånJag är ingen stor kronografmänniska men de jag tycker är nice från K&S:
https://klocksnack.se/threads/dan-henry-1972-chrono-alarm-prisbump-1-7.134457/
https://klocksnack.se/threads/nezumi-loews-prisbump-5-7-eller-bud.133680/
De båda märkena ovan har ju många olika kronografer i sitt utbud.
Denna är ju fin med för rimligt pris:
https://www.regawatches.com/klockor/varumarken/victorinox/victorinox-chrono-classic-xls-241651
Seiko 6139 modell som nedan är ju superkul och fortfarande rimligt prissatta om nu nog närmre 3k för fina ex på bra länk likt min förra nedan. Men går fina för ~2k med, mkt trevliga!
https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-prisbump-11-9.59555/