• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bra idé men jag har en halvtrappa upp och en 90gradersväng som som blir jobbig att lösa.

Jag håller på att bli nojig av att det är så tyst utan ungarna!

/ P
1B23FB37-302F-4E84-ABFD-DC992007BEAC.jpeg

Aldrig hört talas om trial ?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Ledsen om jag trampar någon på tårna nu. Men har det diskuterats vidare huruvida Micro ska bli en egen avdelning med uppdelning av trådar som t.ex. en dedikerad nyhetstråd, dagens bild m.m. samt en allmän tråd så som det fingerar idag med socialt samkväm?

Jag tror tyvärr att det är fler än jag som inte går in och läser i tråden för att det är för mycket att läsa ikapp och ibland lite väl långt mellan klockorna :)
Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd. :)
 

[Bobo]

Rolex
Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd. :)
Det finns något vackert i det förgängliga i det hela. Missar man en diskussion så är det förbi. Andra trådar där ett topic kan pågå i åratal med veckor mellan inläggen blir lättare att följa, såklart. Men vem vill?!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd. :)

Som jag skrev ska det naturligtvis finnas kvar en tråd så som det nu fungerar, det är en stor del av själen i Micro-tråden.

Men jag tror att hela Micro hade tjänat på till exempel en separat tråd för nyheter, en för passarounds, en för tips om handlare m.m., m.m. Men då inte ägarna håller med är det inte så mycket att diskutera :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jodå men min hoj ser liksom ut mer såhär
upload_2020-8-2_11-55-16.png

Alla bilder på Google är den horisontell och inte vertikal som på din bild (som förövrigt förmodligen är trickfilmat a la gamla Batman som klättrar uppför en vägg)

/ P
Ah, skit också !!!
Men förbaskat underlig kroppshållning ifall den bilden egentligen ska vara vågrät :rolleyes:

7EBAC6D2-D1B2-424A-904C-D722AFE951E7.jpeg
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Som jag skrev ska det naturligtvis finnas kvar en tråd så som det nu fungerar, det är en stor del av själen i Micro-tråden.

Men jag tror att hela Micro hade tjänat på till exempel en separat tråd för nyheter, en för passarounds, en för tips om handlare m.m., m.m. Men då inte ägarna håller med är det inte så mycket att diskutera :)
Exakt så har det lagts fram, utan framgång tyvärr. För dom delarna du nämner hade ju varit superbra att ha.
Låta den här här tråden vara huvud-tråden och låta annat växa fram :)
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd. :)
Hear, hear!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sista rycket innan hemfärd!
@MaBr jag drömde att jag såg dig när jag besökte min hemstad Kristinehamn, sen blev det skottlossning så jag flydde i panik på en cykel. Du hade på dig skjortan som var på bild igår minns dock inte vad du hade på armen ;)
EA38ABE6-BF9B-45B4-BCF9-FFC98923F90D.jpeg
198BE6BA-DB08-478B-A175-1D83AC09A494.jpeg
02D6A79F-54F6-4216-A6D6-F2C31DF2966E.jpeg
Måste ha varit en Sinn, annars var det inte jag. Kan dock inte komma ihåg att jag var i Kristinehamn eller var med om en skottlossning. Aja, man är ju rätt glömsk så jag kanske bara glömt bort det, kan inte komma ihåg allt som händer en i vardagen. :confused::D
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En takker!
EB40A38A-8BBD-4F3C-B9E4-616D38A0BDFA.jpeg

@Remofflan här har du den. Absolut ej affordable. Jag hade jagat den i princip ända sedan jag blev intresserad av klockor. Nu när jag har den i min ägo ligger den i princip bara. Kan inte riktigt förklara varför heller. Den är cool och sådär gnistrande snygg när man har den på sig men föredrar min black bay och framförallt Aquadiven
Tack för det! Har aldrig sett den live, men har trånat efter den sen jag såg den första gången. Tyvärr blir det lätt så att det verkligen är som ordstävet går: jakten är roligare än fångsten.
Jag förstår att många inte orkar läsa i tråden då den är väldigt aktiv. Men samtidigt är det många här i tråden just pga att det är som du skriver ”socialt samkväm”. Jag personligen hade protesterat ifall man delade på tråden och började rensa OT. Det är all OT som gör tråden. Det är mysigt här och fullt med trevliga människor, min favvotråd. :)
Ja, tråden behöver vara kvar intakt i ett eventuellt subforum. Sedan fyller vi på med dagens mikro, märkesspecifika trådar, passaround-trådan, trådar om icke märkesspecifika mikrorelaterade ämnen osv.
Som jag skrev ska det naturligtvis finnas kvar en tråd så som det nu fungerar, det är en stor del av själen i Micro-tråden.

Men jag tror att hela Micro hade tjänat på till exempel en separat tråd för nyheter, en för passarounds, en för tips om handlare m.m., m.m. Men då inte ägarna håller med är det inte så mycket att diskutera :)
Ja, det var @Nilas, @FreakyLeo och @Birchgrove som drog i det? Känner att jag kan ha glömt något men de gjorde en väldigt bra, utförlig och genomtänkt framställan till forumledningen. Tyvärr möttes det av ett mycket kort och koncist svar: att det inte är aktuellt.
Nästan poetisk! Grattis!
Tackar tackar!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
En takker!

Tack för det! Har aldrig sett den live, men har trånat efter den sen jag såg den första gången. Tyvärr blir det lätt så att det verkligen är som ordstävet går: jakten är roligare än fångsten.

Ja, tråden behöver vara kvar intakt i ett eventuellt subforum. Sedan fyller vi på med dagens mikro, märkesspecifika trådar, passaround-trådan, trådar om icke märkesspecifika mikrorelaterade ämnen osv.

Ja, det var @Nilas, @FreakyLeo och @Birchgrove som drog i det? Känner att jag kan ha glömt något men de gjorde en väldigt bra, utförlig och genomtänkt framställan till forumledningen. Tyvärr möttes det av ett mycket kort och koncist svar: att det inte är aktuellt.

Tackar tackar!
Vet inte om jag gjort så mycket annat än smågnällt då och då. Vet inte hur man skall lösa det egentligen utan att tappa själen. Jag skapade ju ”mikroklocksnack” på Snupps med baktanken att den kunde fungera som en egen köp&sälj/bytes-sida. Den är ganska död men den finns ifall man vill väcka liv i den :)
https://snupps.com/group/8698--klocksnacks-snuppsgrupp-om-mikrom-rken-och-andra-a
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Behöver tips på Micro Chronographer, får gärna inte kosta mer än 2-3k :)

Jag är ingen stor kronografmänniska men de jag tycker är nice från K&S:
https://klocksnack.se/threads/dan-henry-1972-chrono-alarm-prisbump-1-7.134457/

https://klocksnack.se/threads/nezumi-loews-prisbump-5-7-eller-bud.133680/

De båda märkena ovan har ju många olika kronografer i sitt utbud.

Denna är ju fin med för rimligt pris:
https://www.regawatches.com/klockor/varumarken/victorinox/victorinox-chrono-classic-xls-241651

Seiko 6139 modell som nedan är ju superkul och fortfarande rimligt prissatta om nu nog närmre 3k för fina ex på bra länk likt min förra nedan. Men går fina för ~2k med, mkt trevliga!
https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-prisbump-11-9.59555/
 

LennyK

Panerai
Vet inte om jag gjort så mycket annat än smågnällt då och då. Vet inte hur man skall lösa det egentligen utan att tappa själen. Jag skapade ju ”mikroklocksnack” på Snupps med baktanken att den kunde fungera som en egen köp&sälj/bytes-sida. Den är ganska död men den finns ifall man vill väcka liv i den :)
https://snupps.com/group/8698--klocksnacks-snuppsgrupp-om-mikrom-rken-och-andra-a
Tycker du bidrar otroligt mycket till att tråden är vad den är idag och det faktum att jag hänger här.

Ps är med i den gruppen på Snupps, låt oss göra den lite mer levande då helt enkelt. Började med ett bidrag nu precis
 
Senast ändrad:
Topp