• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Saker på gång!
8AFDD289-CC30-40A2-89C3-2860A55EFB36.jpeg
Spännande, det kan nog bli intressant!

Välkommen tillbaka till arbetslivet!

”Sen ska man göra som alla andra; man ska in i cirkeln och vandra.”

Schysst dinka, som vi säger här på forat. Länken ser riktigt tuff ut, och hela designen känns modernt maskulin. Det är lite Tag över den? Och säkert andra. Berätta gärna mer, är vad jag försöker säga. :)
Hehe, Nine Four Successor heter den. Såg den av en händelse för nått halvår sen. Körde en pre-order sista tillgängliga dagen, i våras nån gång. Kom i fredags :)
Och jag skulle nog säga att den inte känns Tag. Snarare valfri Genta-design :)
Specs:
  • 40mm case
  • 10.5mm thickness
  • 46mm traditional lug to lug
  • Plank Dial
  • Seiko NH35 Automatic Movement
  • 10ATM water resistant
  • Sapphire Glass
  • 316L Stainless Steel
  • Applied Indices and Logo
  • Anti-Reflective coating
  • C3 Lume
Jag är mycket nöjd, annorlunda klocka. Finns att beställa på deras sida för $299 vilket känns som ett mycket bra pris för denna. Dock från USA så moms tillkommer.

Hehe, Nine Four Successor heter den. Såg den av en händelse för nått halvår sen. Körde en pre-order sista tillgängliga dagen, i våras nån gång. Kom i fredags :)
Specs:
  • 40mm case
  • 10.5mm thickness
  • Plank Dial
  • 10ATM water resistant
  • Sapphire Glass
  • 316L Stainless Steel
  • C3 Lume
Jag är mycket nöjd, annorlunda klocka. Finns att beställa på deras sida för $299 vilket känns som ett mycket bra pris för denna. Dock från USA så moms tillkommer.
Ah, den är så pass ny? Smekmånad nu då. :) Bra spec där, gillar när man inte går bananas på L2L som tyvärr många gör. Applied indices är jag svag för.

Jag tänkte på Tag Aquaracer, har inte de liknande boettform och sån där båtplankor á la Aqua Terra? Men dessa var smalare än AT, vilket förde mina tankar till Aquaracern.

Ah, den är så pass ny? Smekmånad nu då. :) Bra spec där, gillar när man inte går bananas på L2L som tyvärr många gör. Applied indices är jag svag för.

Jag tänkte på Tag Aquaracer, har inte de liknande boettform och sån där båtplankor á la Aqua Terra? Men dessa var smalare än AT, vilket förde mina tankar till Aquaracern.
Jag tänkte också på Genta, kanske en IWC Ingy typ https://klocksnack.se/threads/iwc-323902.135748/
Snyggt med integrerad länk, gillar den där designen! Tunn och snygg, låter som en riktigt bra deal för $299!

Ja, du har nog rätt om tavlan. Men jag vill minnas att det var horisontella linjer på min gamla Aquaracer.
Caset är iaf utan tvekan Genta-inspirerat :)

Edit: japp
WjsXWhO.jpg

Edit 2: Jag är också en sucker för applicerade index. Den här har även applicerad logga :)
9YqlSG5.jpg

Ja, du har nog rätt om tavlan. Men jag vill minnas att det var horisontella linjer på min gamla Aquaracer.
Caset är iaf utan tvekan Genta-inspirerat :)

Edit: japp
WjsXWhO.jpg

Edit 2: Jag är också en sucker för applicerade index. Den här har även applicerad logga :)
9YqlSG5.jpg
Så var det, ja! Då var det Aqua Terran som fick stå modell för linjerna :) Men den kantiga boetten med kantiga länkbitar gillar jag. Det är nog herr Genta, som ju är rätt bra på det där med klockdesign. ;)

Specs:
  • 40mm case
  • 10.5mm thickness
  • Plank Dial
  • 10ATM water resistant
  • Sapphire Glass
  • 316L Stainless Steel
  • C3 Lume

Var det den du hade glömt bort? Eller har jag fått något om bakfoten nu....

Det är så vackert på Öland. Min fru är uppvuxen i närheten, men jag har varit där en hel del genom åren då mina släktingar tyckte om att ställa husvagnarna där. Vi hyrde ofta stuga någonstans. Det var trevligt.

Jag gillar Alvaret. Men, min fru tycker inte alls om det. Jag vill så gärna få spendera en stund på alvarsmarken i solsken. Men det blir inte nå av med det. Får väl helt sonika ta saken i egna händer och göra en egen tripp nästa gång vi är hos svärmor!

Det är så vackert på Öland. Min fru är uppvuxen i närheten, men jag har varit där en hel del genom åren då mina släktingar tyckte om att ställa husvagnarna där. Vi hyrde ofta stuga någonstans. Det var trevligt.

Jag gillar Alvaret. Men, min fru tycker inte alls om det. Jag vill så gärna få spendera en stund på alvarsmarken i solsken. Men det blir inte nå av med det. Får väl helt sonika ta saken i egna händer och göra en egen tripp nästa gång vi är hos svärmor!
Det finns väl en anledning till att jag blir kvar antar jag...
Kan inte påminna mig att jag tog lika många bilder i Linköping.:rolleyes:

Här kommer några till.:)
IMG_20200803_094904.jpg
IMG_20200803_095236_Bokeh.jpg
IMG_20200803_095302.jpg

Du får googla, jag såg det i gruppo gamma gruppen på facebook, så jag har ingen mer info just nu! Troligtvis finns det inte så mycket mer för tillfället, du får posta om du hittar nåt!

Edit hittade detta i kommentarsfältet
8F8CA83B-6267-48F0-AA10-CCB7414FC700.jpeg
Ja jag gjorde det men kammade noll, tänkte om det sades något på FB (som jag inte har) :)
Låter spännande tycker jag! Ser fram emot att få se mer!

Alltså, jag fattar inte :oops:
Är det warm yellow från Obris Morgan du har på? Det finns väl inte hos @Zackrissonsur.se ? Jag hittar inte i alla fall...o_O
Aha, då är jag med. Har bytt till orange originalbandnu nu, gäller att hänga med i svängarna! :D De två gula är Obris Morgan och det orangea som liknar dem är ett Borealis. :)

Edit: Borealis är köpt på Borealis hemsida och Obris Morgan är köpt på Obris Morgans hemsida.

Aha, då är jag med. Har bytt till orange originalbandnu nu, gäller att hänga med i svängarna! :D De två gula är Obris Morgan och det orangea som liknar dem är ett Borealis. :)

Edit: Borealis är köpt på Borealis hemsida och Obris Morgan är köpt på Obris Morgans hemsida.
Hehe här går det undan - tack!
Vad tycker du om känslan mellan OM och Squale original?
Jag tycker Squales vanliga svarta gummi känns tunt och klent, vill hellre ha något som ger mer närvaro...

Håll i hatten kära vänner för nu blir det lite off topic. Örnen har landat och jag delar gärna min glädje med er eftersom det är här jag bor :).
Jämfört med nypriset så är den ju faktiskt affordable som begagnad :D.
Breitling Aerospace Evo, fullset och nyservad.
Mycket gott skick och min tredje Aerospace men första EVOn.
Kan inte vara annat än nöjd :).
Nu lite bilder och mer kan eventuellt komma :D.
GRteZq1.jpg
OCW9uTp.jpg
XzCPJBH.jpg
XtrM7JO.jpg
uTAUWcr.jpg

Håll i hatten kära vänner för nu blir det lite off topic. Örnen har landat och jag delar gärna min glädje med er eftersom det är här jag bor :).
Jämfört med nypriset så är den ju faktiskt affordable som begagnad :D.
Breitling Aerospace Evo, fullset och nyservad.
Mycket gott skick och min tredje Aerospace men första EVOn.
Kan inte vara annat än nöjd :).
Nu lite bilder och mer kan eventuellt komma :D.
GRteZq1.jpg
OCW9uTp.jpg
XzCPJBH.jpg
XtrM7JO.jpg
uTAUWcr.jpg
Kul, stort grattis, hoppas du blir riktigt nöjd med den!

Tillbaka
Topp