• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

194069EB-2E3D-4E39-A453-83BEE52B514D.jpeg

Nu ’Silent witness’ på NRK1, till det blir det citronvatten :)

Ville så gärna tro att jag skulle digga det. Äter trippa, njurar, lever och hela baletten, men det här var för mycket för mig.

Trycker i mig kopiösa mängder ost också, men skulle ge rådet att inte äta en rumstempat Morbier! :banghead::confused:
Jag har inte träffat på nån Morbier än, bodde på hotel i Umeå i samband med Nolia, såg några engelsmän som fick en chock av ”local cheese” Västerbottenost... :D
Topic!
Min Alltime!
Sketbillig men älskad! :)
image.jpg

Just pluggat färdigt för idag tillsammans med alpinisten. Alpinisten har skött sig exemplariskt, tappat två sekunder på två dygn. Ni får ursäkta det ytterst osexiga datumbytet.
222EF15C-2D9D-4D68-969C-4E6AC98730F7.jpeg
Konstruktionsteknik eller hållfasthetslära? Jag körde en sommarkurs nu i sommar ist. för sommarjobb för jag hatar tydligen pengar.. Men det var rätt skönt med facit i hand. (Pluggar maskiningenjör/industriell ekonomi när det inte är sommar)

Konstruktionsteknik eller hållfasthetslära? Jag körde en sommarkurs nu i sommar ist. för sommarjobb för jag hatar tydligen pengar.. Men det var rätt skönt med facit i hand. (Pluggar maskiningenjör/industriell ekonomi när det inte är sommar)
Detta är en kurs i betong på masternivå. Börjar nu till höst sista årets studier till civilingenjör inom hus och anläggningsteknik. Har du mycket kvar?

Nejdå, HEA finns endast i stål. Det jag pluggar är betong. Jag skulle beräkna en 700 millimeter balks nedböjning i olika stadier samt med och utan armering.

Jobbar du i byggbranschen? :)
Nä, jag hoppade av byggnadsingenjörsprogrammet efter ett år för att istället ta en fil.mag. inom ett helt annat område.

Aha! Kul! Låter ganska komplext. Men det ska det ju vara. Vad pluggar du?

TILLÄGG: Vad du pluggar ser jag ju ovan.

Haha! Det vet jag inte. Men jag trivs med det jag gör. Fast jag vetifom jag skulle välja samma bana om jag fick göra om mina val.
Hade jag spolat om tiden så hade jag kört på bygg på yrkeshögskolan, endast 1.5-2 år studier. Meningslöst att studera mer än så i Sverige. Efter ett par års erfaranhet får man ändå i princip lika mycket i lön.

Tillbaka
Topp