• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Husse

Patek
Snygg ju! Vad får man ge för en sån fining? :)

Det är ju en skiva med Mötley Crüe! :)

Jag får nog säga tvek på den.

Jag tror det är mer åtråvärt med jämna nummer överlag. Är ju kul om man har nummer 1, 1000, 1500, 777, osv.

Sinn brukar inte numrera sina limiterade utgåvor, så de skriver 1/1000 på alla vilket innebär att det är "en utav tusen stycken tillverkade". Ibland skriver de ut det, som "EINE von 500", som det står på den gröna 104:an.
Hmm, nr 666, kanske! ;)
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Går ut till brevlådan för att vittja dagens bandskörd, vad får man då tror ni?
Jo ni, ett perlon 22mm vann jag från @sirengatto , bara genom att beklaga sig för att man var tvungen att utföra lite fysiskt arbete :rolleyes:
Tack! Sicken underbar tråd detta är alltså :woot:

IMG_20200804_140035.jpg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Som både arbetsmiljöombud och medlem i IOGT-NTO är det min plikt att, nej det är det inte. ;) Jag behöver inte säga något. :)

En gång för ett par år sen köpte jag en låda öl av IOGT-NTO här i stan. Det var överbliven alkoholfri öl från nån "nykter bar" de haft på ett event. Det hindrade ju dock inte att både jag och nykteristbossen tyckte det kändes lite konstigt när jag stod väl synlig på deras trappa med en låda öl, så vi var båda överens om att "vi är klara nu va?"
 

[Bobo]

Rolex
Du verkar vara en mångsysslare av rang! Det måste vara ganska ovanligt att ha drickande i tjänsten?
Det är lätt att bli hemmablind. Men med facit i hand har jag levt en katten-Findustillvaro hela mitt vuxna liv.

Har jobbat med öl, choklad, skateboards, solglasögon, renoverat veteranbilar och massa annat kul.
Tenderar att bränna allt bakom mig, så jag byter bransch och inriktning varje gång jag byter jobb...

Blev snickare förra hösten utan att egentligen ha bett om det. Nu kan jag bygga hus av lösvirke också.:p
 

HSK

Patek
2-Faktor
Så här, en riktig machoman som jag tänkte bara redovisa att det faktiskt finns andra machomän med machovapen och grejer som också diggar rosa :woot:
(en av mina söner byggde denna som "present" till far sin :heart:).
Jag tyckte att den var riktigt fräck i alla fall! :cool: Gullig present dessutom. :happyhappy:
Göta-Lejon Kontra Gauss GMT - 16 lax utan länk är lite i dyraste laget men grym finish

Edit: Endast 8st

brushed_lume_light.jpg
DSC9752_700.jpg
gmt_gl_2_700_side_2.jpg
gmt_2_back_700.jpg
brushed_lume_dark.jpg

Ah, så det var det här man teasade om! Känns lite som en tråkig blandning av deras tidigare Denise och Calypso men jäklar vilken lume!
 
Topp