• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sitter och funderar på när beer o clock egentligen är, djupa tankar idag
53F5091A-1507-4516-863C-F137D238B461.jpeg

Med all respekt för din prissättning så tror jag ingen är villig att betala trista avgifter en andra gång så att säga.
Baksidan med mikroklockor som skeppas från andra världsdelar, tyvärr :(
Och ja...den ÄR bra :)
Men det är ju totalpriset med moms som är det verkliga nypriset. Jag bara anpassar priset lite nu. Det blir ändå billigare än att beställa hem en ny (som inte går, men när den finns i lager igen). Det är egentligen ingen större skillnad mot att man räknar in svensk moms i priset på en klocka man köpt här.

Edit: om någon är intresserad så kan priset såklart förhandlas. :)

Jag bara anpassar priset lite. Det blir ändå billigare än att beställa hem en ny (som inte går, men när den finns i lager igen). Det är egentligen ingen större skillnad mot att man räknar in svensk moms i priset på en klocka man köpt här.

Edit: om någon är intresserad så kan priset såklart förhandlas. :)
Yes, jag är helt med dig och hoppas du förstår att det inte var någon kritik, bara egen erfarenhet av dilemmat :)
Synd att inte stora massan i vårt lilla land förstår vilka bra klockor det finns utanför bekvämlighetszonen, deras förlust iofs ¯\_(ツ)_/¯

Yes, jag är helt med dig och hoppas du förstår att det inte var någon kritik, bara egen erfarenhet av dilemmat :)
Synd att inte stora massan i vårt lilla land förstår vilka bra klockor det finns utanför bekvämlighetszonen, deras förlust iofs ¯\_(ツ)_/¯
Tack. Ja. Jag kan alltid behålla annars. Jag sänkte tillbaka till förra priset 5.200 ink frakt. Det kan jag leva med i förlust med tanke på skick osv. Annars behåller jag den, som det känns nu. Men vi får se om någon hör av sig med ett prisförslag. ;)

Ska försöka lära mig att vara nöjd med det jag har. Det är inte så lätt när man ser nya klockor varje dag i diverse flöden ...

Har lämnat ölen och för tillfället så är det rom som gäller :D.
paTVTEs.jpg

För snart ett decennium sedan var jag inbjuden som gäst till en segelbåt som en släkting hyrt i Karibien. Varje dag framåt lunchtid (lokal tid på brittiska jungfruöarna då) så frågade en annan av gästerna

"What time is it in Sweden now?"
"About five I think" svarade jag.
"Good" sade denna man och öppnade sin öl.

Rommen på segelbåten kom fram först något senare på dagen, oftat blandat i drinken vid namn Painkiller (recept: https://www.liquor.com/recipes/painkiller/ )

Några seglingsbilder:
DSC_9072.JPG
DSC_8801.JPG

Stilstudie med romsortimentet på båten:

DSC_8926.JPG

Bästa julafton jag haft, rent klimatmässigt. :)

På båten bar jag en Marcello C - Nettuno 3. Idag bär jag istället en klocka inspirerad av en annan del av karibien - Meraud Bonaire. Sen ett par timmar tillbaka försedd med länk istället för läder:

DSC_0022.JPG

Venturo Skindiver i profil

"Naoki Tsukumo
We’re working towards an offer that our supporters cannot refuse. Early bird price of USD349 shipped via DHL for a watch with the best lume grades, bracelet with solid links and micro-adjustment, and Miyota 9015/9039."

117013923_1420838918110428_4031237578617204233_o.jpg
Jag ska eventuellt klippa en! No date tror jag! Är du sugen också? Blir det en kickstarter eller i egen regi tro?

Mycket bra, kul klocka det där!

Har varit ut på Key West 2ggr, supertrevligt men det är en rejäl bit att köra, ca. 3 timmar från att man lämnar fastlandet :) Men det är fantastiska vyer längs vägen!
852ABD9D-C48D-446A-ABE4-8B553A213E8B.jpeg
Har oxå varit där vid två olika tillfällen! Som du säger, fantastiska vyer på vägen ut som gör de tre timmarna riktigt njutbara i jämförelse med svensk motorväg :)

Den ser riktigt bra ut, dela om du hör något mer när om när den kommer ut på Kickstarter!
Det blir i egen regi, GG/Venturo kör aldrig Kickstarter. Pre-order bör starta när som helst. Jag hojtar till om inte någon annan hinner före :)

Jag ska eventuellt klippa en! No date tror jag! Är du sugen också? Blir det en kickstarter eller i egen regi tro?
Ingen KS, man förbokar direkt på hemsidan och lägger en handpenning oftast $100 som inte är återbetalningsbar och får en slutnota på balansen när just din order är klar för att skeppas. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att beställa, om den sen blir långvarig eller direkt flipp är en annan fråga :hilarious:

Ser riktigt mumsigt ut.... prickar dem rätt blir det svårt att hålla sig tror jag :p
Ser onekligen ut så :D

Jaha, då var det dags att sätta undan pengar då
Helt klart men vi får vara glada för $349, tycker det är jäkligt aggressiv prissättning för dessa attribut :)

Venturo Skindiver i profil

"Naoki Tsukumo
We’re working towards an offer that our supporters cannot refuse. Early bird price of USD349 shipped via DHL for a watch with the best lume grades, bracelet with solid links and micro-adjustment, and Miyota 9015/9039."

117013923_1420838918110428_4031237578617204233_o.jpg
Kickstarter?

Edit: Sorry. Nu såg jag. Egen regi. Får kolla sen om det kan bli aktuellt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp