• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

[Bobo]

Rolex
Tack snälla :) Ska få en tid för att utesluta IBD (Crohns, Ulcerös kolit) så det inte är något allvarligare än IBS. Blev idag även erbjuden jobb på annan firma som en gammal klasskamrat driver. Hade varit jäkligt kul att byta miljö och känns som det är dags efter 10år på samma firma. Men oron kickar in och det gör inte saken bättre...men kan nog bli bättre med tiden så kan vara värt det. Får boka ett möte i alla fall :)
Kan jag få ta ditt gamla jobb då?o_O
Plåtis?
Det kan jag vara...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det är de jag har bäst erfarenhet av, faktiskt. Men tycker PN ofta har lite oförtjänt dåligt rykte. UPS och FedEx har funkat sämre, iaf för mig här där jag bor i min lilla håla.
Jag tycker att Postnord är väldigt bra inrikes och det är extremt sällan jag har haft problem med dem. Med tanke på mängden paket man skickar och tar emot så är det ett under. Utrikes när det gäller tullhanteringen är dock ett skämt. Det ska inte behöva ta flera månader att få in ett paket i landet, det måste gå smidigare än så att hantera.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
3722D64E-ADEC-4431-B1ED-8E8677A4F47A.jpeg
EBA51AB5-1C05-46A8-9AF8-6255BDC75F20.jpeg
3B6899BB-C799-41FA-886B-81AD30DFA3F1.jpeg
113FCB4B-4C5D-41C9-B659-892133084231.jpeg
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Hej tråden.
Stor eloge till alla här inne som skriver och postar fina bilder.
Jag läser alla inlägg som ni bidrar med, skriver inte själv så mycket. Har varit ett jobbigt år men ni förgyller min långtråkiga vardag, tack.
Någon som har något bra tips på en klocklåda för ca 16-20 klockor? Har aldrig sålt någon klocka, har ingen som jag vill skiljas från. Trevlig helg alla.
E91DD200-10E1-4AB2-8727-1D1CE2B61C7A.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker att Postnord är väldigt bra inrikes och det är extremt sällan jag har haft problem med dem. Med tanke på mängden paket man skickar och tar emot så är det ett under. Utrikes när det gäller tullhanteringen är dock ett skämt. Det ska inte behöva ta flera månader att få in ett paket i landet, det måste gå smidigare än så att hantera.
Det är alltför sant. Väntar på en klocka sen 3 augusti, men det är ju ganska nyss. ;)

Även ut ur landet just nu. Jag har skickat en klocka till Polen där tracking info inte uppdaterats sedan jag lämnade in den till ombudet 30 juli.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Tänkte lägga upp denna till byteslördag då det skulle va kul att prova nåt nytt, kan lägga pengar uppåt, casio mdv303 en ordentlig pjäs som jag har satt på ett jubilee från tidochting så ändlänkarna har fått ordentlig massage med dremel för att passa orginallänken finns kvar nånstans men det finns mycket hairlaines på den samma med klockan finns en del bruksspår då den använts som beater
D278D4DB-EE5B-47DE-A47B-472BDD53FC63.jpeg
7557FEE6-A350-45D5-87D0-882818A32001.jpeg
7DD9B1D8-58C9-406C-99D1-72CA37B9FCF0.jpeg
Ser ut som det är original länk, bra jobbat.
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Tack snälla :) Ska få en tid för att utesluta IBD (Crohns, Ulcerös kolit) så det inte är något allvarligare än IBS. Blev idag även erbjuden jobb på annan firma som en gammal klasskamrat driver. Hade varit jäkligt kul att byta miljö och känns som det är dags efter 10år på samma firma. Men oron kickar in och det gör inte saken bättre...men kan nog bli bättre med tiden så kan vara värt det. Får boka ett möte i alla fall :)

Hoppas att det går bra hos farbror doktorn :)
Jag vet hur det känns det där med att "släppa sargen", jag har jobbat på samma företag i 20 år nästa år...inget lätt beslut men som du säger, ett möte är ju det värt. Då får du säkert mer känsla att avgöra om det är något för dig.
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Hej tråden.
Stor eloge till alla här inne som skriver och postar fina bilder.
Jag läser alla inlägg som ni bidrar med, skriver inte själv så mycket. Har varit ett jobbigt år men ni förgyller min långtråkiga vardag, tack.
Någon som har något bra tips på en klocklåda för ca 16-20 klockor? Har aldrig sålt någon klocka, har ingen som jag vill skiljas från. Trevlig helg alla.
E91DD200-10E1-4AB2-8727-1D1CE2B61C7A.jpeg
Har tyvärr inget tips på låda, min är bara för 12 klockor så jag har klockor som ligger lite huller om buller tyvärr :rolleyes:
Däremot måste jag säga att din klocka var redigt najs, ser härligt fet ut och med go tyngd :cigar:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hej och hå. Det här inlägget var egentligen menat för 'Vad gör du och din klocka just nu'. Men kanske så var det ett tecken från ovan där herren ledde mig in på denna väg för att upptäcka affordables och mikros. Nilas, var rekommenderar du att jag börjar? (exklusive Seiko där jag redan är och tumlar runt)
Trevliga klockor gillas alltid i denna tråden, högt till tak så det är bara att börja flasha pjäserna :).
Många här inne har ju även lite icke-affordables och dom visas och tittas på med samma glädje. Det är det som gör tråden till vad den är, alltså fantastisk. Välkommen igen :).
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Har tyvärr inget tips på låda, min är bara för 12 klockor så jag har klockor som ligger lite huller om buller tyvärr :rolleyes:
Däremot måste jag säga att din klocka var redigt najs, ser härligt fet ut och med go tyngd :cigar:
Tack.
Jag har 2st klocklådor med 10 samt 8platser och klockrulle . Mina ligger också lite överallt. Skulle vilja ha en större så alla får plats på samma ställe.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Bra med skydd på länken! Många har skärmskydd och skal på mobilerna, men få tänker på att ha plast på länken!
Det märks att du inte hänger i Rolex-trådar eller har med Rolex-ägare att göra. Det ska plastas in länkspännen till höger och vänster,och det ska sättas tillbaka plastskyddet på vridringen varje natt så inte tandfen rispar det keramiska inlägget. ;)
 
Topp