• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

1E765055-060E-4E8F-B97E-21AA4E485520.jpeg

Tog ledigt idag. Ha en nice helg!
 

Tack kompis! :happyhappy:

Äntligen fredag! :)
Denna första vecka efter semestern har varit sådär. Alldeles för mkt som hänt och uppe på det så har min IBS gjort sig till känna hela veckan. Idag är jag hemma..nog om mig! Alltid lika kul att få se era projekt och nya klockor. Även om man inte hinner kommentera allt man skulle vilja :)
Trevlig helg alla! :)
IMG_20200807_122505.jpg


Tack detsamma! Hoppas din helg blir extra lugn och skön nu då med tanke på omständigheterna. :)
 
Snorklat i två timmar runt öarna! Såg massa coola fiskar och till och med bläckfisk :) nu dags för lunch (ÖL) :D
IMG_20200807_140759.jpg
IMG_20200807_140856.jpg
IMG_20200807_141013.jpg
Ser inte alls härligt ut, absolut inte :p Härligt! :)
Det var nog 15 år sedan jag jobbade på ett "riktigt" företag senast.
Har ingen OB trots att jag jobbar helger och kvällar.
Under lågsäsong jobbar jag 7 dagar i veckan...:rolleyes:
Ja så sätt är den typen av jobb väldigt speciella. Passar vissa människor men jag hade aldrig kunnat leva så. :blackeye:
Det märks att du inte hänger i Rolex-trådar eller har med Rolex-ägare att göra. Det ska plastas in länkspännen till höger och vänster,och det ska sättas tillbaka plastskyddet på vridringen varje natt så inte tandfen rispar det keramiska inlägget. ;)
Dom måste verkligen njuta av sina klockor som det är tänkt :hilarious:
 
Det märks att du inte hänger i Rolex-trådar eller har med Rolex-ägare att göra. Det ska plastas in länkspännen till höger och vänster,och det ska sättas tillbaka plastskyddet på vridringen varje natt så inte tandfen rispar det keramiska inlägget. ;)
Däremot har jag hört att AD plastar av klockorna och vägrar skicka med plasten, eller för den del inte plasta av innan de lämnar ut. Vad är det för galenskaper? Tacka vet jag mikros som kommer så inplastade (iaf på länk) att man får hålla på en kvart för att hitta allt. :)
 
Däremot har jag hört att AD plastar av klockorna och vägrar skicka med plasten, eller för den del inte plasta av innan de lämnar ut. Vad är det för galenskaper? Tacka vet jag mikros som kommer så inplastade (iaf på länk) att man får hålla på en kvart för att hitta allt. :)
Så är det. Rolex policy är att klockan lämnar AD utan någon som helst plast och med kortad länk.

Och det var lite med glimten i ögat. Jag känner många Rolex-ägare som vare sig plastar in spännet eller ens är varsamma i allmänhet med sina klockor.
 
Så är det. Rolex policy är att klockan lämnar AD utan någon som helst plast och med kortad länk.

Och det var lite med glimten i ögat. Jag känner många Rolex-ägare som vare sig plastar in spännet eller ens är varsamma i allmänhet med sina klockor.
Men är det för att man inte ska få någon ångerrätt? Inte kunna sälja den vidare som sprillans ny?
 
Fy Fabian :meh:
Låter inte lagligt på långa vägar.,
Det tror jag inte att det är heller...
Arbetstiden har jag i grund och botten inga problem med. Har ju timlön... Men att vara timanställd som vuxen karl känns lite sådär. Noll trygghet...
Ja så sätt är den typen av jobb väldigt speciella. Passar vissa människor men jag hade aldrig kunnat leva så. :blackeye:
Det börjar bli lite tröttsamt även för mig...
Skulle lätt kunna slå mig ner i Sölvesborg (eller i princip vart som helst annars) om det finns jobb och bostad...

Är inte så kräsen.;)
 
Det tror jag inte att det är heller...
Arbetstiden har jag i grund och botten inga problem med. Har ju timlön... Men att vara timanställd som vuxen karl känns lite sådär. Noll trygghet...

Det börjar bli lite tröttsamt även för mig...
Skulle lätt kunna slå mig ner i Sölvesborg (eller i princip vart som helst annars) om det finns jobb och bostad...

Är inte så kräsen.;)
Sölvesborg är en liten mysig stad. Finns det man behöver :)
Du vet hur det är, den enda som kan ändra på situationen bla bla bla :pompus:
 
Det tror jag inte att det är heller...
Arbetstiden har jag i grund och botten inga problem med. Har ju timlön... Men att vara timanställd som vuxen karl känns lite sådär. Noll trygghet...

Det börjar bli lite tröttsamt även för mig...
Skulle lätt kunna slå mig ner i Sölvesborg (eller i princip vart som helst annars) om det finns jobb och bostad...

Är inte så kräsen.;)
Timlön utan OB låter bajs.
 
Tillbaka
Topp