• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Nytt bygge färdigställt! Och ja det är baserat på SKX013 denna gången också... :oops:
Denna har bubblat i huvudet av och till i åratal även om jag initialt tänkte bygga på SKX007. :)

20200807_064240.jpg

20200807_073549.jpg
Snyggt jobbat. Trevligt med hi-topglaset också :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Fråga: Finns det sätt att se hur många posts jag gjort? Vill inte spamma, men skulle så gärna vilja sälja av några klockor för att finansiera nytt köp, och ingen aning hur nära jag är 50 inlägg :(
Gå till forumets huvudsida, dvs klocksnack.se och titta i övre högra hörnet.
upload_2020-8-7_11-2-19.png


Annars står det alltid i anslutning till dina inlägg.
upload_2020-8-7_11-2-56.png


Eller på din profilsida.
upload_2020-8-7_11-3-38.png
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Testa gränser, jao!
Fick ett par grannar att ruska på huvudet här hemma.
Har stått i källaren och gjort ett stort hål samt tagit bort dörren på en sprillans ny hundbur á 500 spänn.
”Vad gör du? Är du inte klok?”
När jag förklarar att den ska stå i garaget på husbilen som ”förrum” till katternas toa, skakar dom bara på huvudet!
Inte bara klocknörd! :D
Haha, det är ju inte alla som har en lyxig entré till sin toa! Förstår att grannarna måsta ha undrat. :D
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Djur dör. Blommor vissnar. Människor dör inte. Dom avlider eller är framlidna.

10 pointer till den som plockar referensen.;)

Den bästa sommaren med Kjelle

Edit: Pucktrea som vanligt

OnT
Såg en superfint renoverad SAAB V4 på en rastplats. Orange med rullbur i och bälte över huven såg den riktigt trevlig ut. Men på nått konstigt sätt hamnar fokus på klockan när jag plåtar. :D
B166A490-3E49-47CC-9A2C-D21608351843.jpeg


/ P
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Testa gränser, jao!
Fick ett par grannar att ruska på huvudet här hemma.
Har stått i källaren och gjort ett stort hål samt tagit bort dörren på en sprillans ny hundbur á 500 spänn.
”Vad gör du? Är du inte klok?”
När jag förklarar att den ska stå i garaget på husbilen som ”förrum” till katternas toa, skakar dom bara på huvudet!
Inte bara klocknörd! :D
Se till att klä väggarna med röd plysch för en exklusiv känsla av lyx :)
Gärna med inslag av broderier med guldtråd.
794F06C7-3B22-40E7-9C48-53E93B65AB96.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Utmärkt, tack!

Vem f-n behöver Google när KS finns? Det är ju uppenbart.
Bandstiftverktyg är nästan ett måste :) Sen om man skall korta länkar är det ju oftast skruvar eller pushpins.

Skall du korta länkar med pushpins behöver du: https://strapped.se/produkt/lankverktyg-bergeon-7230/

Ett bra bandstiftverktyg bör man inte snåla med, skruvmejsel behöver inte vara Bergeon, där finns det billigare alternativ. Verktyg för pushpins är bra om det är lite bättre kvalitet på också, jag har kinaskit för sånna länkar och dem stiften böjs för minsta lilla :p
 

Acos

Audemars
Tänkte lägga upp denna till byteslördag då det skulle va kul att prova nåt nytt, kan lägga pengar uppåt, casio mdv303 en ordentlig pjäs som jag har satt på ett jubilee från tidochting så ändlänkarna har fått ordentlig massage med dremel för att passa orginallänken finns kvar nånstans men det finns mycket hairlaines på den samma med klockan finns en del bruksspår då den använts som beater
D278D4DB-EE5B-47DE-A47B-472BDD53FC63.jpeg
7557FEE6-A350-45D5-87D0-882818A32001.jpeg
7DD9B1D8-58C9-406C-99D1-72CA37B9FCF0.jpeg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tänkte lägga upp denna till byteslördag då det skulle va kul att prova nåt nytt, kan lägga pengar uppåt, casio mdv303 en ordentlig pjäs som jag har satt på ett jubilee från tidochting så ändlänkarna har fått ordentlig massage med dremel för att passa orginallänken finns kvar nånstans men det finns mycket hairlaines på den samma med klockan finns en del bruksspår då den använts som beater
D278D4DB-EE5B-47DE-A47B-472BDD53FC63.jpeg
7557FEE6-A350-45D5-87D0-882818A32001.jpeg
7DD9B1D8-58C9-406C-99D1-72CA37B9FCF0.jpeg

Snyggt jobbat med ändlänkarna, ser ju helt perfa ut. ;)
 

[Bobo]

Rolex
Ifall det var seriöst så tack haha, tänkte först ba sandpappra men gav upp efter 1h och drog fram dremeln då det var en massa gods skulle bort men det gick inte att få helt hundra men helt klart godkänt:angel:
Jag hade aldrig reagerat på att det var hemslipat...
Passformen på ändlänkar tenderar ju att vara bedrövlig även från fabrik...

Ser bra ut tycker jag också!:snaphappy:
 
Topp