Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Njae, inte sådant TP jue. Twin Peaks
Tack kompis, jag blev glatt överraskad då jag krasst i förväg hade räknat med lite generell dålig ’Kina kvalitet’. Den är väldigt välbyggd och kom mina fördomar på skamDen låten är faktiskt riktigt bra! Så är även din nya klocka![]()
Ibland är det bara så gött att ha felTack kompis, jag blev glatt överraskad då jag krasst i förväg hade räknat med lite generell dålig ’Kina kvalitet’. Den är väldigt välbyggd och kom mina fördomar på skam![]()
Alltid kul att bli motbevisad iallafall om det är åt det positiva hålletTack kompis, jag blev glatt överraskad då jag krasst i förväg hade räknat med lite generell dålig ’Kina kvalitet’. Den är väldigt välbyggd och kom mina fördomar på skam![]()
Coolt!Försök #5.
Nu jävlar är bandfabriken kalibrerad.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det krävdes att jag började mäta på riktigt och att jag använde lite tunnare läder.
Men nu kan jag alltså bygga band också.![]()
Så sant som det är sagtIbland är det bara så gött att ha fel![]()
Tackar!
Påminnelse till mig själv: Välj inte snäv italiensk genrefilm till frivillig frågelek i fortsättningen.Yikes! Jag har ju missat att det är fredag. Pris kommer på posten till den som först knäcker vilken film som gluttas på ikväll. Fullständig titel nödvändig, liksom antagligen viss kunskap om genrefilm.
![]()
![]()
Ser kanon ut!Som en bonus av att fått klämma på massa fina pjäser fick en stanna kvar här och ska idag få åka med på moppe rally
![]()
Torkel Petterson unleashedSer kanon ut!
Du bär upp den betydligt bättre än mig....
Tror jag måste skaffa tatueringar...
Mums!Dags att börja sälja lite..
![]()
Jag har nog bara sett giallos av Argento och Bava, ej hört om denne herre.Påminnelse till mig själv: Välj inte snäv italiensk genrefilm till frivillig frågelek i fortsättningen.
Naturligtvis fanns det en viss anknytning till tråden och gårdagens trådinlägg.
För det första är filmen en så kallad giallo, lånar lite från ett välbekant internetuppslagsverk:
Gialli (plural) är en italiensk form av eleganta skräckbetonade thrillers. Filmerna innehåller ofta mycket våld och naket och kan ses som en föregångare till slashergenren. Benämningen Giallo kommer ifrån italienskans ord för gul som också var den färg förlaget Mondadoris omslag till pocketdeckare hade haft sedan 1920-talet.
För det andra, filmen i fråga – Your Vice is a Locked Room and Only I Have the Key – är av Sergio Martino och bygger på Edgar Allan Poes historia The Black Cat.
Eftersom ingen vann priset så går det vidare till nästa veckas pott.
![]()
Oh, den är fin den vita orienten...Byteslördag!
Byter bort dessa två. Gärna båda mot en.
![]()
![]()
Oja! Hade blivit så sexig med svart eller brun gummiband. Men har inget fint på 22 mm hemma, allt är i 20 mm.Oh, den är fin den vita orienten...
Kul!Jag har nog bara sett giallos av Argento och Bava, ej hört om denne herre.
Så frågan är ju då: var denna bra?
Corgeoten lite spontant, vad ligger en sådan på?Dags att börja sälja lite..
Kör en traditionsenlig intressekoll innan jag skapar annons. Hörs via PM. Dessat tre får vara först ut:
![]()
![]()
![]()
Eller vitt gummi. Som jag har. Hmmm....Oja! Hade blivit så sexig med svart eller brun gummiband. Men har inget fint på 22 mm hemma, allt är i 20 mm.
Tack för tipsenKul!Om jag ska vara ärligt så räcker det med att se väl valda filmer av Argento och Bava. Men, om man vill nörda ned sig lite djupare så är Sergio Martino en god start – kanske inte just den här filmen dock, som inte tillför särskilt mycket (även om den är bättre än Fulcis The Black Cat). The Strange Vice of Mrs. Wardh är Martinos kanske bästa giallo. Och brukar väl tillsammans med All the Colors of the Dark räknas till toppskiktet av genren.
Tänkte mig 550:- med skicka lättCorgeoten lite spontant, vad ligger en sådan på?
The Fifth Cord med Franco ”Django” Nero är riktigt bra och med ljuvlig orgelmusik av Ennio Morricone.Tack för tipsen![]()