• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

bobo-land
32D6776E-8859-458A-831D-BA316F59F36E.jpeg
Mmm... Den där kanske ;)
 
Inser du det sjuka i det du nyss skrev?
Beställer ganska mycket från tyskland, det brukar gå jättefort till Sverige, bor man som vi (du och jag) norr om Stockholm, är det bara att lägga på 3-5 dagar på frakttiden! :banghead:
Edit: Rättad av frugan, 5-7 dygn, ska det stå!
Jo alltså frakten går ju rätt fort även för en med dåligt tålamod, men har hänt flera gånger att tull hantering från postnord har tagit en bit över 2v utöver den normala postgången
 
Skönt med mer sommar, den här helgen har verkligen levererat!
OWG med Squalen har varit riktigt bra, tror det är färgen och blinget som skrämt mig :) Men nu har jag vant mig :cool:
IMG_20200809_162542.jpg

Impulsköpte en klocka i helgen, reaktionerna på bilderna har hittills varit under förväntan
"Kul men ful" samt "Kyckling"
Hoppas på mer positiv respons när den visas här om ett par dar :hilarious:
Äntligen en ’Muffdiver’ i tråden ???
 
Helt rätt :) vad blir det för kul?
Nja lite förutsägbart måhända men det blir 420059. Turkos scubadude med en annan bezel har jag tänkt. Skulle vilja ha vit/turkos 50/50 men får väl se om jag hittar någon. Risken är väl att det inte blir samma turkos och det kan ju vara lite störigt.
Tänkte se om de har mesh som passar annars blir det nog några tropics från cousins. Tycker utbudet på tropics är lite dåligt. Köpte ett från watchgecko men tycker det smalnar av för lite.

Går det fortfarande bra med din ryss?
 
Nja lite förutsägbart måhända men det blir 420059. Turkos scubadude med en annan bezel har jag tänkt. Skulle vilja ha vit/turkos 50/50 men får väl se om jag hittar någon. Risken är väl att det inte blir samma turkos och det kan ju vara lite störigt.
Tänkte se om de har mesh som passar annars blir det nog några tropics från cousins. Tycker utbudet på tropics är lite dåligt. Köpte ett från watchgecko men tycker det smalnar av för lite.

Går det fortfarande bra med din ryss?

Kollat på dessa? :

https://www.borealiswatch.com/store/Boavista-Vintage-style-tropic-straps-c43139089
 
Är väl några som har erfarenhet av deras "isofrane" @Nilas kanske? Jag misstänker att det är silikon och det går bort för mig. :)
Silikon precis som du säger. Har ett gäng i olika färger och dom funkar perfa. Inga damm-magneter heller. Är dom styva i början så brukar jag lägga dom rullade på insidan av en kopp och ge dom ett bad i någon minut i kokhett vatten, sen kyla av dom snabbt. Funkar på nästan alla gummiband och ger dom en lätt böj :)
 
Tänker jag helt fel nu eller visst har inte markeringarna för timmarna nån funktion på denna? Hur som så gör dom sig riktigt bra på tavlan
Du har helt rätt, snyggt men oanvändbart.
På rehauten finns det pyttesmå
Minutmarkeringar :hilarious:

Saken är den att nästa steg upp i ’Jumping Hour’ hierarkin kostar 10-15 gånger så mycket (Fabriksnya) som dessa som jag och otaggbare Bobo köpte.
Men jag är väldigt väldigt nöjd och den här kommer jag garanterat aldrig att sälja :)
 
Senast ändrad:
Köp paratrooper istället och inte mn, jag blir fan inte klok på cns mn strap då dom är helt fel sydda.. går ju att sy till själv för materialet är det inget fel på

Tänkte nog modda dem, vill ha en loop under ifall spännet släpper och verkar gå att ordna hyfsat lätt ändå. Synd inte tid och ting har bronsdetaljer, deras är bra tycker jag iaf :)
 
Tänkte nog modda dem, vill ha en loop under ifall spännet släpper och verkar gå att ordna hyfsat lätt ändå. Synd inte tid och ting har bronsdetaljer, deras är bra tycker jag iaf :)
Ja alltså inte bara det att extra flärpen på dom är helt onödig så blir dom ju jobbigare att ta på sig sen tycker jag klockan inte håller sig på plats heller.. däremot gillar jag verkligen materialet men blir otroligt störd på hur dom valt att sy dom så för egendel kör jag på doms paratrooper för att hålla blodtrycket i schack:banghead:
 
Tillbaka
Topp