• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fanken vad avis jag blir på alla er kamrater som får packa upp era nya svärdfiskar!
Inväntar fortfarande min gråa! :confused:
Ni som fått era: Är ni nöjda eller blir det en helsida med Zelos på K&S?
Är nöjd hittills dock har jag gummi på och inte ens vridit på ringen ännu,vart fullt ös med bad och olyckor hemma.
Så länken har jag ej testat ännu,kul grej med länken likt CW är det quick release så bandbyte gick fort.
 
Ja det är fruktansvärt,vi har pratat mkt på jobbet om hans grabb och man kan verkligen inte förstå vad dom får genomgå :(
Den lille har haft sådana sjuka bieffekter av all medicin,fått sitta i duschen i timmar för mage och allt värker.
Så mkt diarréer så det är bara ett stort sår allting :( usch barn ska få vara barn.
Nej, det går inte ens att föreställa sig vad de går igenom och man vill ju inte att någon ska behöva hamna i den situationen. Jag hoppas verkligen att det går bra för honom och att han tar sig igenom det. :sorry:
 
Blivit mycket postande på denna nu men den är fan inte dum alltså. Klarade den av detta pass av barnvakt så klarar den allt, trodde det skulle va lugnt då det började med tittande av bamse men oj vad fel jag hade haha.. helt slut
C24B5F27-1031-41AB-B7BC-3A1008827FBE.jpeg
 
Nej, det går inte ens att föreställa sig vad de går igenom och man vill ju inte att någon ska behöva hamna i den situationen. Jag hoppas verkligen att det går bra för honom och att han tar sig igenom det. :sorry:
Ja usch så liten och fått genomlida så mkt,det värsta va att han va fri från det i 6 månader sen kom det tillbaka.
Han fick transplantation förra veckan och det är visst sista chansen men blivit så dålig och ligger nu i respirator :(
Detta är för 3 årsedan på dagen https://www.expressen.se/gt/rebeccas-skrack-om-theo-1-nu-dor-han/
 
Nej, jag får köra med ett substitut som heter ’kjötbúðingur’. Det blir okej, men inte mer :)
Ska ge dig mina ”hemliga” knep till en sjukt bra och klassisk korvstroganoff! Ska ju självklart egentligen vara med falukorv men du tar har fräser korv och gullök tills det fått lite färg sen forsätter du med tomatpure och lite paprika pulver, sen häller du över grädde och mjölk tills du får konsistensen du vill ha salta rikligt och peppra efter eget tyckte och woala du har en korvstroganoff ala albin ps ska va mycket tomatpure
 
Ska ge dig mina ”hemliga” knep till en sjukt bra och klassisk korvstroganoff! Ska ju självklart egentligen vara med falukorv men du tar har fräser korv och gullök tills det fått lite färg sen forsätter du med tomatpure och lite paprika pulver, sen häller du över grädde och mjölk tills du får konsistensen du vill ha salta rikligt och peppra efter eget tyckte och woala du har en korvstroganoff ala albin ps ska va mycket tomatpure
Tack så mycket, detta skall prövas :)
Mina första trevande poster här i tråden handlade faktiskt om just Korv Stroganoff.
@Birchgrove (och en hoper andra trådisar) trodde först inte sina öron/ögon när jag frågade ifall någon möjligtvis hade tips gällande denna eminenta rätt :hilarious:
 
Min mellangrabb som är 6 har medfött hjärtfel som fick akutopereras som spädbarn(aortastenos), han svävade mellan liv o död i några månader, undviker helst att tänka på den perioden som var galet jobbig.
Han vet (som tur är) inget annat liv själv men det är ganska påfrestande och smärtsamt som förälder att inse vad jävla skört och orättvist livet är. Han äter medicin en gång var fjärde timme, får hjärtrusningar och skit hela tiden när han anstränger sig och har fler operationer framför sig för att kunna leva hyfsat normalt.
Inget man tänker på i det dagliga livet men ibland blir man påmind...som nu.

Sorry OT, lumeskott Squale Onda Pink
oqapDkq.jpg
 
Ska ge dig mina ”hemliga” knep till en sjukt bra och klassisk korvstroganoff! Ska ju självklart egentligen vara med falukorv men du tar har fräser korv och gullök tills det fått lite färg sen forsätter du med tomatpure och lite paprika pulver, sen häller du över grädde och mjölk tills du får konsistensen du vill ha salta rikligt och peppra efter eget tyckte och woala du har en korvstroganoff ala albin ps ska va mycket tomatpure
Glöm inte dijonsenap!!
 
Min mellangrabb som är 6 har medfött hjärtfel som fick akutopereras som spädbarn(aortastenos), han svävade mellan liv o död i några månader, undviker helst att tänka på den perioden som var galet jobbig.
Han vet (som tur är) inget annat liv själv men det är ganska påfrestande och smärtsamt som förälder att inse vad jävla skört och orättvist livet är. Han äter medicin en gång var fjärde timme, får hjärtrusningar och skit hela tiden när han anstränger sig och har fler operationer framför sig för att kunna leva hyfsat normalt.
Inget man tänker på i det dagliga livet men ibland blir man påmind...som nu.

Sorry OT, lumeskott Squale Onda Pink
oqapDkq.jpg
Det skär i hjärtat att läsa era poster här ikväll, jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag tänker på er :sorry:
 
Tack så mycket, detta skall prövas :)
Mina första trevande poster här i tråden handlade faktiskt om just Korv Stroganoff.
@Birchgrove (och en hoper andra trådisar) trodde först inte sina öron/ögon när jag frågade ifall någon möjligtvis hade tips gällande denna eminenta rätt :hilarious:
Haha jag förstår dig iallafall, sån ruskigt bra maträtt och blir bara bättre dagen efter
 
Sålde min direkt :oops:
Helt ärligt så kändes kvalitén etc såklart bra och tavlan/visare/länk med men är något med boettdesignen som inte funkar för just mig. Men gillar man den som helhet är den ju riktigt bra för priset!
Jag är helt med dig, jag tror att man måste vänja sig med boetten. Kvalitetsmässigt är den högsta klass för priset skulle jag säga.
 
Ska ge dig mina ”hemliga” knep till en sjukt bra och klassisk korvstroganoff! Ska ju självklart egentligen vara med falukorv men du tar har fräser korv och gullök tills det fått lite färg sen forsätter du med tomatpure och lite paprika pulver, sen häller du över grädde och mjölk tills du får konsistensen du vill ha salta rikligt och peppra efter eget tyckte och woala du har en korvstroganoff ala albin ps ska va mycket tomatpure
Ska ge dig mina ”hemliga” knep till en sjukt bra och klassisk korvstroganoff! Ska ju självklart egentligen vara med falukorv men du tar har fräser korv och gullök tills det fått lite färg sen forsätter du med tomatpure och lite paprika pulver, sen häller du över grädde och mjölk tills du får konsistensen du vill ha salta rikligt och peppra efter eget tyckte och woala du har en korvstroganoff ala albin ps ska va mycket tomatpure
Kör du med matlagningsgrädde eller riktig grädde ?
Inte krossade tomater ??
 
Kör du med matlagningsgrädde eller riktig grädde ?
Inte krossade tomater ??
Kör inga krossade tomater utan fräser korven och löken i tomatpuré och ibland händer det ju att man tar lite för lite då häller jag bara i mer i grädden för att då rätt tomatsmak, funkar även med matlagningsgrädde brukar i regel köra på grädde som jag späder ut med vanligt mjölk:)
 
Det är inte utan att man får lite ångest idag av era poster! Hoppas verkligen det löser sig både för din grabb Von och även din kollegas Nicke.. det är klart det alltid känns men det känns alltid lite mer då det är barn det handlar om det är verkligen orättvist
 
Min mellangrabb som är 6 har medfött hjärtfel som fick akutopereras som spädbarn(aortastenos), han svävade mellan liv o död i några månader, undviker helst att tänka på den perioden som var galet jobbig.
Han vet (som tur är) inget annat liv själv men det är ganska påfrestande och smärtsamt som förälder att inse vad jävla skört och orättvist livet är. Han äter medicin en gång var fjärde timme, får hjärtrusningar och skit hela tiden när han anstränger sig och har fler operationer framför sig för att kunna leva hyfsat normalt.
Inget man tänker på i det dagliga livet men ibland blir man påmind...som nu.

Sorry OT, lumeskott Squale Onda Pink
oqapDkq.jpg

Right in the feels.
 
https://www.instagram.com/doitfortheo/
Fint initiativ till Barncancerfonden jag bidrar själv till den.
En vän till mig vars son har cancer sedan han va ett år gammal.
Så sjukt hemskt jag har följt detta sen dag 1 kika gärna på hans sida jag länkar.
Vilka smärtor dom få utstå.
Tyvärr ligger Theo nu i respirator :(

Min mellangrabb som är 6 har medfött hjärtfel som fick akutopereras som spädbarn(aortastenos), han svävade mellan liv o död i några månader, undviker helst att tänka på den perioden som var galet jobbig.
Han vet (som tur är) inget annat liv själv men det är ganska påfrestande och smärtsamt som förälder att inse vad jävla skört och orättvist livet är. Han äter medicin en gång var fjärde timme, får hjärtrusningar och skit hela tiden när han anstränger sig och har fler operationer framför sig för att kunna leva hyfsat normalt.
Inget man tänker på i det dagliga livet men ibland blir man påmind...som nu.

Sorry OT, lumeskott Squale Onda Pink
oqapDkq.jpg
Det gör så ont att läsa det ni skriver. Hoppas verkligen det ordnar sig för din kollega @Nicke75 och @Von. Våra barn är det heligaste och dyrbaraste vi har, ingen ska någonsin behöva genomlida något sådant :sorry::sorry:
 
Det senaste dygnet har jag lärt mig att ett grytunderlägg kan vara förvillande likt ett anus, och (välbehövligt) blivit påmind om att man ska ta vara på livet man har.
Godnatt tråden :)

Det där är sannare än man kan ana. Jag ska om några timmar sätta mig i bilen för att skjutsa en handikappad vän till begravningen av hans absolut närmsta vän sen 25 år. Vi är alla under 50. Ta vara på er och njut lite av livet. Stanna och lukta på blommorna ibland. Ta en extra kopp kaffe med en vän nån gång ibland, eller ring nån du tappat kontakten med.

Dagens klocka blir Wempe Zeitmeister:

wempe.jpg
 
Senast ändrad:
Ja det är fruktansvärt,vi har pratat mkt på jobbet om hans grabb och man kan verkligen inte förstå vad dom får genomgå :(
Den lille har haft sådana sjuka bieffekter av all medicin,fått sitta i duschen i timmar för mage och allt värker.
Så mkt diarréer så det är bara ett stort sår allting :( usch barn ska få vara barn.
Fy fan vad livet kan vara orättvist :(
Det är det värsta som finns med barn som råkar illa ut.
 
Tillbaka
Topp