• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ingen som är sugen på en Samui? :angel: Jag har hyvlat lite på priset. 1000kr rabatt för en klocka i den här prisklassen som bara är avplastad måste väl ändå vara helt OK? :happyhappy:
ezgif-4-22ad932447ee.jpg

Fick även hem en 40mm Swordfish som får vända i dörren. Helt ny och inplastad, säljs för samma som jag själv gav. :happyhappy:
ezgif-4-aace466b1697.jpg
Riktigt bra pris :woot: Kjöööp! Samui är grymt mkt klocka för pengarna :happyhappy: Zelos har jag ingen aning om :hilarious: Men verkar med vara prisvärd om man gillar 40mm :)

Dagens haul. Vässare för knivar och en liten fickkniv. Samtidigt som jag köpte dom plingade det till i mobilen. Min SF hade äntligen anlänt.

IMG_20200811_144215.jpg

DHL funkar så sjukt jäkla bra! Kunde följa paketet hela vägen till Sverige. Innan leverans bytte jag tom leverans till adress 200 km bort från ursprunglig adress.

Sjukt Nice denna version av SF. Har ägt den större tidigare och den satt bra, men denna sitter som ett smäck. Bandhornen är så sjukt välformade. Inte en glipa mellan handled och klocka!

Måste fixa mejsel för resizing.

IMG_20200811_144239.jpg
Kongratulationer till en fin pjäs! :)

Denna var lite cool. Ltd ed, 50pcs.
heimdallr-s-first-carbon-dial-watch-an-homage-to-mm300.jpg
WeChat Image_20200805103106.jpg

Specifications
Case Material: 316L High Grade Stainless Steel, brushed, pvd

Version: 2K20

Limited Edition: only 50 Pieces

Case Back: 316L Stainless Steel

Bezel: Unidirect rotatable bezel (360 degrees)

Bezel Insert: Ceramic Bezel Insert

Bezel Color: Black, fulled lumed

Crystal: Sapphire glass with AR-Coating

Movement: Seiko NH35A Automatic Movement

Strap: Stainless Steel Bracelet (3 Links, extra rubber strap included)

Clasp: Milled Clasp

Water resistance: 300 m / 30 ATM

Luminous: Japan C3 green lume

Dial: Forged Carbon with copper flakes

Height: 15.0 mm

Diameter: 44.0 mm (without crown)

Weight: 200 g

Lug Size: 20 mm

Crown: Screw-Down

Warranty: 2 Years

The watch will have serial number on the back.

Delivery: Oktober 2020

Included: Mechanical watch, premium warranty card, rubber strap, international shipping

Bara den klämkäcka termen "in-house" som något självklart överlägset får mig att kräkas lite i munnen...fan vad grinig jag låter idag, det är inte meningen :angel: :p
Jag hatar oyster case, tycker att de är sjukt obekväma och ligger verkligen inte bra på min handled. Så det är ju perfekt!

Vad gäller urverk etc., så vill jag ha ett som vilken urmakare som helst kan fixa. Så då går alla inhouse bort. Vinst för mig. Sen om urmakaren heter Uris eller inte, spelar inte så stor roll.
3541D6F5-70C3-4DFA-A606-024707CC1AC8.jpeg

Rolex och Omega är helt fantastiskt duktiga på automatisering av tillverkning av högkvalitativa produkter med "robotar". Endast den sista hopsättningen sker för hand.
Skillnaden är att Rolex inte så gärna vill visa det här medans Omega lagt ut flera videos på sin YouTube-kanal där de stoltserar med sin nya fabrik och alla skitcoola robotar, instrument och testningsmaskiner osv. Jag gillar det, att de är öppna och visar allt.

Finns några företag som Rolex, vars produkter man gillar, men företaget i sig gillar man inte. Strypande av tillgång osv får mig inte direkt att vilja köpa en sub.

Den enda moderna Rolex:en jag skulle kunna tänka mig att köpa är Oyster Perpetual 36 med den blåa 3-6-9-tavlan. Dels för att den är grym, och dels för att den går att få tag på ;)

Resten jag gillar är vintage och då är ju nästan allt onödigt dyrt...
Vintage jao!
Har faktiskt hittat en, EN tvåtons vintage-Rolex med gilttavla för under 40.000kr! :)

Senast ändrad:
Jag hatar oyster case, tycker att de är sjukt obekväma och ligger verkligen inte bra på min handled. Så det är ju perfekt!

Vad gäller urverk etc., så vill jag ha ett som vilken urmakare som helst kan fixa. Så då går alla inhouse bort. Vinst för mig. Sen om urmakaren heter Uris eller inte, spelar inte så stor roll.
3541D6F5-70C3-4DFA-A606-024707CC1AC8.jpeg
Tippar på att grabben har huvudvärk va? Förståeligt.
Håller med, varför betala extra för ett superduperinhouse som visar exakt samma tid på sekunden, jag fattar bara inte.
Mina polare kunde iaf inte bry sig mindre om det är impa man är ute efter. Kvinnor kanske blir kåta i brallan, jag vet inte :rolleyes:

Tillbaka
Topp