• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja det kunde man ge sig fan på, smakar det chokladkalender ala palmolja?
FBAB79A4-4679-4D54-8C7A-ADA9ED52FBB1.jpeg
I det närmaste... :sorry:

:O
Grym storlek och fin klocka. Blir sugen.
Tack! Kan inte annat än rekommendera. Hade denna och en 14270 i handen igår - länken på min kändes mer solid, min var tunnare och tyngre. Sen är det ju självklart ett klart bättre ansett verk i Explorern, och Explorern är ju nån slags urfader (och inspiration vid tillverkningen av min, enl. Lorirer själva) - det kan man inte annat än respektera. :)

Tack! Kan inte annat än rekommendera. Hade denna och en 14270 i handen igår - länken på min kändes mer solid, min var tunnare och tyngre. Sen är det ju självklart ett klart bättre ansett verk i Explorern, och Explorern är ju nån slags urfader (och inspiration vid tillverkningen av min, enl. Lorirer själva) - det kan man inte annat än respektera. :)
Båda är grymma! :cool:

Öööh va, är det en teve ?
Läcker :)
Ja, en transparent TV. Det huvudsakliga användningsområdet är nog främst skyltfönster, infodisplayer, utställningar på museum osv. som i exemplet ovan men jäklar vad futuristiskt det känns! De finns att köpa för privat bruk också för 50-60k men det dröjer nog inte mer än ett par år innan de kommer ner i rimligt pris.

Ja, en transparent TV. Det huvudsakliga användningsområdet är nog främst skyltfönster, utställningar på museum osv. som i exemplet ovan men jäklar vad futuristiskt det känns! De finns att köpa för privat bruk också för 50-60k men det dröjer nog inte mer än ett par år innan de kommer ner i rimligt pris.
Jag minns den första gången jag såg en platt teve, det var hösten 1997 i en affär i Oslo.
Typ moderat storlek, gissar på 32-38 tum(ish)
Den kostade 125.000:- NOK :rolleyes:

Jag har inte varit liten :D. Företagens marginaljakt var inte detsamma då som nu. Förr ville man göra glasskunden nöjd, nu är det "dom köper glassen ändå". :greedy: Har som sagt oftast fel men här... nja :)
Man måste få filosofera lite fram och tillbaka emellanåt :)
Edit: Jag har varit liten, jag var tillochmed smal på den tiden :rolleyes:
Edit2: Minns du glassen päronsplitt där man med varje pinne fick med en liten bild som lärde ut hur man ska bete sig i trafiken ?

Senast ändrad:
Ahaa du hade en på g också. Grattis till dig med :D Var en recension av just den som fick mig att fastna för märket. Gillar färgkombon på tavlan.

1937, 1962 och 1964 är mina favoriter.

Kul med olika färger på rullen också förresten.
TGV? Bra review, det. Har blir dock rätt väldigt lyrisk á la Knut Knutsson. ;) Då har vi samma favoriter. Får se om det blir någon mer framöver. ;)
Goppigt! Jag tycker det verkar trevligt och smidigt med gubbjacka.
Kört bil hela dagen :hungover:
Squale har assisterat, den sitter så rackarns bra denna boett!
894C556B-46E9-4F24-BB2C-8B2E73579C83.jpeg
Hittade retrogodis på Dollar Store, dessa två klassiker minns man från barndomen!
7D52256C-DEAA-406C-913F-87566FC49420.jpeg
B4E58844-99B9-457B-A8BF-96FCF805105B.jpeg
Double Dip var min och brorsans favorit! Hittade den för en tio år i nån liten kiosk på stan och köpte ett gäng. Det var mycket trevligt! Nostalgitripp direkt.
Rigi är en bluff.
Dom köpte bara varumärket. Helt annan choklad. Inte ens små rutor.:rage:
Vafalls?!
Mmm Sandwich, glassarna glass :).
Synd bara att förfallet finns där också. Förr var dom betydligt bredare och inte så smala som nu. Snart tar dom väl bort ena flarnet också :mad:.
Det stämmer! Den ska ju vara i aluminiumförpackning också. Som Marabou chokladkaka.
Haha, är det en upplevd minskning av bredden eller har du empiri ;)
Känns som att piggelin kan ha gått på diet senaste 20 åren också!
Den har ju liksom smält lite ser det ut som. Utrymmet mellan de mjuka bruna kexbitarna är icke fyllt!
Har forskat på GB Sandwich :D. Dom har definitivt minskat med 25% i helhet. Inte nog med att dom var bredare förr, det var också glass ända ut till kexkanten och det runt om hela härligheten.
Just så! Vinstjakten vet inga gränser. Dyrt är det också!

Tillbaka
Topp