• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Idag bör det av hemåt men vi tar långa vägen.

117E9115-BD2B-45B4-8E8D-F6A7EEF1054D.jpeg

Detta Natoband från CNS är riktigt fint. Plockar upp det blåa i tavlan på nått sätt

/ P

Stort grattis, ser grym ut!!!
Jag går själv i väntans tider men det verkar gå lite segt med leverans. Har sett i tidigare poster att du läser en spännande bok på temat Doxa Sub. Vad är det för bok eller är det Doxa-katalogen? Var kan man annars få tag i den?
Ja, vi får hoppas att ni får era snart! Det stämmer, det är "Doxa Sub - A 50 year journey" jag har och den kan man köpa här: http://www.thedoxabook.com/a-50-year-journey/

Drömmer typ om Doxa på nätterna nu, och det är ditt fel! ;)
Haha, sorry! :p Det finns bara ett botemedel och det vet du. ;)

IMG_20200813_101943.jpg

Lite förvånad att det inte kommit uppföljare till denna (och trehandaren) än. Ska vi gissa att det kommer till vintern när Aquascaphen och dykare inte är lika intressanta? Svarta och gröna tavlor?

Troligen som du säger. Logiskt att uppdatera denna och 3-handaren snart. Min egna erfarenhet av Baltic är att de släpper precis det man vill ha ca 1 månad efter att suget kommer, vi får se :)

Jag sålde min bicompax pga att jag inte gillade de blåa visarna. Men i övrigt var det en riktigt fin klocka.

Samui rekommenderas dock gör den att man desto mer vill ha the real deal :eek:
Funderar på att släppa min och beställa en Sub 300:hungover:
20200813_113222.jpg
Eller så köper man 9 st Samui, en i varje färg i stål OCH mässing :woot:

Det mal i min skalle också, nya 300an lockar något så oerhört fast på ett jobbigt sätt med tanke på att den inte är så värst affordable :(

Samui rekommenderas dock gör den att man desto mer vill ha the real deal :eek:
Funderar på att släppa min och beställa en Sub 300:hungover:
20200813_113222.jpg
Tycker du ska behålla Samuin, den är ju grymt trevlig och väldigt affordable. Doxa kan du vänta med tills hypen är över och sen knipa en på köp&sälj till ett lite mer affordable pris. Allt går över, se bara på micro LEn som nästan alla har sålt av :).
Edit: men visst är det svårt när man är sugen :).

Tycker du ska behålla Samuin, den är ju grymt trevlig och väldigt affordable. Doxa kan du vänta med tills hypen är över och sen knipa en på köp&sälj till ett lite mer affordable pris. Allt går över, se bara på micro LEn som nästan alla har sålt av :).
Edit: men visst är det svårt när man är sugen :).
Jag tror att begagnatpriserna på de 300 och 300T som släpps nu kommer att bli vettiga eftersom de inte är LE så väntar man några månader eller ett år så kan man nog knipa dem till bra pris! :)

Såg att den förra går lös på $550, och sen importavgifter på det. Hugaligen!

Ironclad låg strax runt 349 om jag inte missminner mig? när den var på KS. Får hoppas denna ligger på liknande eller helst lägre då Ironclad hade SW200.
Yes, jag tog min på KS, 399USD som super early, och det var bra pris tyckte jag. Sen efteråt 550USD, men då finns väldigt mycket annat som konkurrerar.
jag fattar inte grejen. Högre pris än Zelos och med sämre specs? :confused:
Håller med, det är för högt om det stämmer, rätt mycket mer än Mako v3 med länk. Axios är ju inte direkt känt inom mikrovärlden än heller.

Jag tror att begagnatpriserna på de 300 och 300T som släpps nu kommer att bli vettiga eftersom de inte är LE så väntar man några månader eller ett år så kan man nog knipa dem till bra pris! :)
Ja så är det, dock så tror jag att ju fler som dras med i den hypen som har infunnit sig desto fler kommer också att sälja av fortare än så.
Lätt att ryckas med i vågen, jag vet själv :).
Sen är den dyr och binder pengar, många försakar flera andra ur och ångrar sig ganska fort.
Jäkligt trevlig dock men en aning för dyr som ny enligt mig.

Tillbaka
Topp