ikaroess
Basic
Gött. Blue/sapphire nodate?
Man längtar ju till typ april. Till dess lär den se svart ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
Så jävla bra tavla! Ser ju svart ut eller är det bara bilderna som lurar eller är det brist på ljus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gött. Blue/sapphire nodate?
Man längtar ju till typ april. Till dess lär den se svart ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jason från Halios har sagt att den ser svart ut 60% av tiden och blå 40%. Därav namnet "Abyss Blue"Så jävla bra tavla! Ser ju svart ut eller är det bara bilderna som lurar eller är det brist på ljus?![]()
Inte original.Den är riktig bra, finns det någon länk till den?![]()
Så jävla bra tavla! Ser ju svart ut eller är det bara bilderna som lurar eller är det brist på ljus?![]()
Precis, den skiftar rätt fint.Jason från Halios har sagt att den ser svart ut 60% av tiden och blå 40%. Därav namnet "Abyss Blue"![]()
Inte original.
Precis, den skiftar rätt fint.
Snott från instagram;
![]()
![]()
Samma här. Den och CW C65 trident GMT står väldigt högt på önskelistan. För egen del smäller nog CW högst dock tack vare länkJag vill också ha en Seaforth. GMT'n står högst i kurs.
Yes, alltid länk!Samma här. Den och CW C65 trident GMT står väldigt högt på önskelistan. För egen del smäller nog CW högst dock tack vare länk
Helt klart! Gummi och läder i all ära men länk är ändå det bästa.Yes, alltid länk!![]()
Åh, den var ju onödigt cool! Grym
Haha nej, den var ju jag sugen på! Makairan alltså.![]()
Nytt in för dagen.. Jag ville ha en Tudor GMT men kunde inte rättfärdiga priset just nu, så då fick det bli en kompromiss.
Tänkte även att jag skulle göra en jämförelse med min Tudor BB SG, var efter jag får tid.
Första tanken är att det enda som liknar Tudor GMT'n är snowflakes och en två-tons bezel. Bärs helt annorlunda och boetten är det stor skillnad på.
Det verkar också vara exakt samma boett som min Borealis, och det är ju bara en bra sak.
All in all, jag är ganska nöjd ändå
En snabb bild, i dåligt ljus.
![]()
Edit: Kanske ska säga vad det är jag köpt också. Det är en Aquatico Sea Star 300m. 42mm med Seiko NH35.
Finns även i färgerna Svart, Blått och Coke samt en svart med gilt dial.
Dom har även några modeller i brons som ser riktigt bra ut.
Jag betalade $200 efter att ha mailat och prutat.
Ja lätt. Den smäller betydligt högre än vad prislappen anger.Är du fortfarande nöjd med din Aquatico @Birchgrove, nu när du haft den ett tag? Är på jakt efter en ersättare till SKX007:an (om jag har hjärta att göra mig kvitt den lille kämpen) och Aquaticos Sea Star-serie tycker jag har många snygga varianter.
![]()
Ser trevligt ut. Bra jobbatLiten uppdatering. Det tar en jävla tid att göra många band samtidigt (orimligt mycket längre än jag räknade med), men nu är det bara lite tråd kvar innan det är färdigt. Förhoppningsvis färdigt imorgonber om ursäkt för avsaknaden av klocka..
![]()
RL är sjukt bra för pengarna!!På jakt efter en ny dykare modell "mindre". Har lyckats vaska fram dessa än så länge. Finns det några jag missat?
Ute efter:
39-41mm
max 13 mm hög
20mm lugg
automatisk
ceramic/sapphire bezel
minst 100 wr
Ingen tydlig homage
![]()
![]()
![]()
På jakt efter en ny dykare modell "mindre". Har lyckats vaska fram dessa än så länge. Finns det några jag missat?
Ute efter:
39-41mm
max 13 mm hög
20mm lugg
automatisk
ceramic/sapphire bezel
minst 100 wr
Ingen tydlig homage
![]()
![]()
![]()
Tycker den här är frän men synd att de valt att göra de i 38 och 43 mm
Richard LeGrand är oerhört mycket klocka för pengarna.På jakt efter en ny dykare modell "mindre". Har lyckats vaska fram dessa än så länge. Finns det några jag missat?
Ute efter:
39-41mm
max 13 mm hög
20mm lugg
automatisk
ceramic/sapphire bezel
minst 100 wr
Ingen tydlig homage
![]()
![]()
![]()
På jakt efter en ny dykare modell "mindre". Har lyckats vaska fram dessa än så länge. Finns det några jag missat?
Ute efter:
39-41mm
max 13 mm hög
20mm lugg
automatisk
ceramic/sapphire bezel
minst 100 wr
Ingen tydlig homage
![]()
![]()
![]()
Alla dom där vill man ju haPå jakt efter en ny dykare modell "mindre". Har lyckats vaska fram dessa än så länge. Finns det några jag missat?
Ute efter:
39-41mm
max 13 mm hög
20mm lugg
automatisk
ceramic/sapphire bezel
minst 100 wr
Ingen tydlig homage
![]()
![]()
![]()
Alla dom där vill man ju ha
Har en RL , den e riktigt Nice faktiskt , gillar inte namnet men annars![]()
En svart RL kan mycket väl vara den enda klockan man behöver om man vill vara OWG (varför man nu skulle vilja vara det osv).Är faktiskt riktigt sugen på en svart RL, gillar verkligen den keramiska tavlan tillsammans med bezeln i safir. Ja namnet är ju inte någon höjdare direkt![]()
Jag tycker du ska slå till på en svart .Är faktiskt riktigt sugen på en svart RL, gillar verkligen den keramiska tavlan tillsammans med bezeln i safir. Ja namnet är ju inte någon höjdare direkt![]()
Le Grand DickÄsch, Dick LeGrand är ju ett buskul namn
Edit: jag är tydligen sämst på att citera