• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FC84AE2A-D818-4690-A3DA-CAA37D203493.jpeg

De verkar komma överens :)
Nja, dom ser ihoptvingade ut. Dom ligger ju inte sked precis :D.

Vafalls! Jag som är på Erikshjälpen och Röda Korset då och då, kollar alltid till montern med klockor. Alltid bara skräp. :(
Måst ha varit nån urmakare i Medelpad som öst ut Olma!
Hade en kund som blivit förbjuden att komma hem med en klocka till!
Så då uppmanade jag honorar köpa två...
Ska se om jag hittar bild på den ena av dem! Superläcker! :)

Tillbaka på jobbet efter sommarlov och det är hit the ground running som gäller. Från fjärrundervisning till covidsäkring :confused: Det lär bli jäkligt rörigt när vi ska sprida ut 35ungdomar i redan för små lokaler o_O. En dag i taget så löser det sig säkert.
DSC_0052.JPG
Väldigt trevliga, de där DS-1 DayDate. Vad sitter det för verk i dem?

Äntligen är Z här! :D
IMG_20200813_142122.jpg

Inte dåligt med en träbox samt klockrulle inkluderat i ett så lågt pris
IMG_20200813_142423.jpg

Första intrycket är helt klart tyngden! Vilken pjäs! Nästa är tavlan vilket verkligen poppar. Bild med skyddplast kvar...
IMG_20200813_142611.jpg
katten godkänner...
IMG_20200813_142804.jpg

IMG_20200813_143314.jpg

Frugan har väntat nääästan lika ivrigt som jag, denna gick hem så väl så hon ville dra av skyddsplasten:rolleyes:
IMG_20200813_143615.jpg

Tyvärr inga verktyg hemma för att justera ned länken, den är väldigt mycket för stor för mina små handleder. Enklaste ok-lösning blev en taupe racemocka som fanns till hands.
IMG_20200813_151320.jpg

Så häftigt, oerhört imponerad av finishen och den snygga boetten. Dock lite i största laget för mig som oftast(bortsett från speedyn) bär mindre klockor. Ser fram emot att testa den på länk asap.
Mycket nöjd än så länge! :D

Tack för stödet i tråden under den hemska väntan ;)

Bilagor

• IMG_20200813_143256.jpg
    IMG_20200813_143256.jpg
    265.4 KB · Visningar: 2
Eller så köper man 9 st Samui, en i varje färg i stål OCH mässing :woot:

Det mal i min skalle också, nya 300an lockar något så oerhört fast på ett jobbigt sätt med tanke på att den inte är så värst affordable :(
Haha, det är också en tanke. Känner dock att det blivit lite fullt i lådan så 9 st till hade inte uppskattats här hemma :D
Har länge varit sugen på en 300/300T men inte vågat lägga de pengarna utan att ha provat strl. När Samui kom ut så kändes den perfekt på handleden. Får nog h0lla mig lite kall och se om det kommer upp några på begmarknaden så småningom:)
Tycker du ska behålla Samuin, den är ju grymt trevlig och väldigt affordable. Doxa kan du vänta med tills hypen är över och sen knipa en på köp&sälj till ett lite mer affordable pris. Allt går över, se bara på micro LEn som nästan alla har sålt av :).
Edit: men visst är det svårt när man är sugen :).
Bra råd. Får nog rocka Maranez denna sommaren och så får man hoppas att man kan knipa en Doxa på begmarknaden nästa år :D

Tillbaka
Topp