• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Halvdag avklarad, nu gör vi helg!
Biltvätt står på agendan.
Huruvida avgasrören tvättas invändigt eller inte förtäljer ej historien @MaBr...:snaphappy::nailbiting:
698839B7-3D2A-4A98-B26A-0DB92954FC5A.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vad är det som inte är bra med den nya zelos swordfish 40? De säljs ju vidare typ direkt efter att man fått hem den. Sålts några knappt använda på köp och sälj de senaste dagarna. Låter som en lyckad modell annars och därför jag frågar.

Jag tyckte boettens profil är lite hög vid luggarna och med 40mm gör den knubbig på ett sätt jag inte tror 42mm är. Annars är den väldigt bra. Sen hann jag köpa en klocka medan jag väntade...

Nu fick ju jag en extra av misstag skickad till mig. Pratat med zelos, är tänkt att jag ska skicka den tillbaka (på deras bekostnad) men de verkar vilja ha FedEx helst och det har jag svårt att ordna lokalt som det ser ut. Åker inte 10 mil bara för att posta det. Föreslagit DHL eller som sista alternativ att jag köper den för en summa som motsvarar minus den frakt det kostar tillbaka för dem om det priset känns ok. Dock varit tyst nu i responsen sedan igår eftermiddag men får se hur det löses.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Jag tyckte boettens profil är lite hög vid luggarna och med 40mm gör den knubbig på ett sätt jag inte tror 42mm är. Annars är den väldigt bra. Sen hann jag köpa en klocka medan jag väntade...

Nu fick ju jag en extra av misstag skickad till mig. Pratat med zelos, är tänkt att jag ska skicka den tillbaka (på deras bekostnad) men de verkar vilja ha FedEx helst och det har jag svårt att ordna lokalt som det ser ut. Åker inte 10 mil bara för att posta det. Föreslagit DHL eller som sista alternativ att jag köper den för en summa som motsvarar minus den frakt det kostar tillbaka för dem om det priset känns ok. Dock varit tyst nu i responsen sedan igår eftermiddag men får se hur det löses.
Han är inte jättesnabb på att svara tyvärr. Han ska skicka en ny ändlänksbit till mig. Kommer ta åtta veckor. Gick till den lokala urmakaren och bad dem kolla på det istället.
 

Cogline

Omega
2-Faktor

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Fredag i dag. Vem är upplagd för tävling? Ni som var med oss förra veckan kanske minns att ingen gick vinnande ur striden, då den italienska kvalitetsrullen Your Vice is a Locked Room and Only I Have the Key betittades, varför det ligger ett dubbelpris i potten till kvällens tävling.
 

mao

Cartier
Någon som kollat in/vet något om Harrow watches som lanserar sin modell Nauticus på Kickstarter nu? Specsen ser lovande ut för det priset och tycker även om size/design. Klockor med liknande specs har ju fundats på några timmar tidigare. Något jag missat eller är det bara brist på marknadsföring?

https://www.kickstarter.com/projects/harrowwatches/harrow-nauticus-swiss-excellence-for-less
Jag har bara kollat på deras kickstarter utan att ha blivit tillräckligt sugen. Det är väl alltid en risk, särskilt när det är deras första kampanj (väl?).
Jag passar, och satsar på venturo ;)
 
Topp