• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
Vad är det som inte är bra med den nya zelos swordfish 40? De säljs ju vidare typ direkt efter att man fått hem den. Sålts några knappt använda på köp och sälj de senaste dagarna. Låter som en lyckad modell annars och därför jag frågar.
Det var aningens hetsigt här i tråden under den lilla luckan dessa såldes, en del ogenomtänkta snabba beslut tror jag :angel:
 

mao

Cartier
Känns som något som Zelos kan bli tidiga med isf :)

Koolt, kanske behövs lite mer forskning först men vad vet jag ;)
"These materials are totally new, so we do not know which of their innate properties are actually going to offer superior functionality," says Flood. "We also do not know the materials' limits. So, we will develop a fundamental understanding of how they work, providing a robust set of design rules for making new properties. This is critical for putting these materials into the hands of others--we want to pursue crowd sourcing and to work with others in this effort."
Nej det är väl sannolikt inte klock-lume som är huvudanledningen till forskningen :)
Men rätt fräckt om det dyker upp rgb-lume framöver:woot:
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Vad är det som inte är bra med den nya zelos swordfish 40? De säljs ju vidare typ direkt efter att man fått hem den. Sålts några knappt använda på köp och sälj de senaste dagarna. Låter som en lyckad modell annars och därför jag frågar.
Kan ju bara prata för mig själv, i mitt fall ville jag testa den.
Fantastisk klocka på alla sätt och vis, men inte för mig bara :)
 

[Bobo]

Rolex
Det blir bara bättre och bättre :)
Ja, nu börjar det se ut som jag tänkt mig. Har lagt till några steg i processen vilket gjorde nytta.:)
Jisses, du är händig du :)
Äsch.:cigar:
Ser ju grymt ut, bra jobbat!
Tackar!:happyhappy:

Tror att jag ska prova att göra ett av bara läder nu...
Väskan är redan sabbad, så jag kan lika gärna fortsätta göra band av ingen anledning.:rolleyes:
IMG_20200814_114658.jpg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Smekmånad inledd men lovar att inte posta för mycket här men är det anarki så är det :p

Blingig värre, det gillas :woot:

IMG_20200814_101634_1.jpg


IMG_20200814_101719_1.jpg


IMG_20200814_104155_1.jpg


IMG_20200814_111647_1.jpg


IMG_20200814_111815_1.jpg


Tror att den här kommer att funka fint på många olika sorters band och färger, ska bli kul att testa.
Grattis! Så jäkla fin!

Jag tror att du precis inspirerade mig kring vad jag ska använda mitt gröna och gula MN till. Spännande! Återkommer i frågan.
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Slänger in en DH-uppdatering. Time:ar fikarasten. Jorå såatte! Fin att beskåda.
B83FE34A-37B8-438E-81ED-91A645BD1796.jpeg
95C24F5C-FE1E-4993-A018-689144187E87.jpeg


Fundering: När man får hem en klocka man är riktigt nöjd med, varför får man då sån lust att köpa en ny? Man vill hitta nästa keeper? Nästa kick? Får lära mig att njuta av klockorna mer. De ska väl användas också? :)
Jag är lika dan. Man letar nya klockor hela tiden. Synd att man inte kan vara nöjd med alla klockor man har.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad är det som inte är bra med den nya zelos swordfish 40? De säljs ju vidare typ direkt efter att man fått hem den. Sålts några knappt använda på köp och sälj de senaste dagarna. Låter som en lyckad modell annars och därför jag frågar.
För egen del var det samma som @Birchgrove och att jag bara ville prova den. Jag har haft en annan Zelos tidigare och det är riktigt prisvärda klockor med originell design och fantastisk lume men den här var bara inte för mig, tycker att 40mm är lite för litet på klockor med vridring och gillade inte heller de raka formerna på boetten m.m.

Mest smaksaker alltså för det är inget fel på klockorna i sig och speciellt inte till det här priset. :)
 
Topp