• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Skönt att sommardinkan fick lite väder att jobba i :)

20200815_133709.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är jag ensam om att associera till mannen som är en dödsmaskin när det gäller ditt nick?
959E5A51-F6DF-41F5-ABBB-B9369F346389.jpeg
Det är en obskyr bakgrund som bottnar i mitt förflutna som IT-tekniker. En tillfällig och intetsägande förkortning av kommandon i ett längre automatiserat script för installation.

Brukar förkorta det till Mofflan i de fall det blir för många tecken. Remo låter italienskt och är en rollfigur i en gammal Humphrey Bogart-film från -48 som heter Key Largo. Tänker alltid på det när jag ser/hör Remo.

CE3AFEDE-D8FE-4E36-AE4A-23B6B9C78016.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fram till 2010 var jag nöjd med endast en klocka, hade då en Sea-Dweller 16600 som jag var tillfreds med. Jag såg det dock endast som en klocka, kanske lite dyrare, men fortfarande en klocka som vilken annan. Runt 2010 började jag bli intresserad av klockor på riktigt och det var ungefär då jag hittade Microträsket som var väldigt tunt på den tiden :) Fans typ Magrette, Steinhart, Armida, Maranez och Lüm-Tec som jag snöade in mig på. M26 var en av deras dyrare modeller i volfram och kanske en av de första micros jag köpte, när det skulle flippas klockor var det WuS som gällde så det fick kort och gott bli M26 i brist på fantasi haha. När jag kom över till KS ville jag kunna använda mig av mina gamla referenser som samtidigt var trovärdiga och använde då samma nick :rolleyes:

Min M26 för referens :D
IMG_2797.JPG
IMG_2813.JPG
IMG_2814.JPG
IMG_2799.JPG
Har du kvar den?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
God Morgon alla!
Vad är historien bakom ert nickname här på KS?
När jag blev medlem för dryg ett år sen kunde jag inget om klockor, så jag tänkte jag skulle bli som en hangaround liknande i en MC-klubb! Watcharound var skapat.
Lökigt? Yes!
Snart kanske man skall uppdatera till Watchprospect...;):cigar:
40ACE509-E540-44FD-86E9-FD7ED3043926.jpeg

Har haft samma nick sedan jag spelade CS för en herrans massa år sedan. Grabben är ju åtta år så snart är det dags för honom att hitta på ett internetnamn :p
 

M26

Rolex
2-Faktor
Nej tyvärr, såldes via WuS till Staterna. Extremt sällsynt med en limiterad upplaga på endast 50 ex. Jäkligt häftig och för den som aldrig handskats med Volframkarbid/Tungsten så har metallen samma densitet som guld och en 8 på Mohs hårdhetsskala där i stort sett endast Diamant är hårdare, krävs speciella verktyg för att bearbeta och polera boett och länk. Jag kunde dra klockan i asfalten utan att det lämnade ett märke. Nackdelarna med den var naturligtvis tyngden och att det var otroligt svårt att hålla rent från fingeravtryck.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Mitt nick är mitt efternamn, fast på engelska :)

Och idag slog det mig, en riktig uppenbarelse!

Alla klockor jag flippar snabbast har ej applicerade index.
Jag är ju en sucker för bra index, och när en klocka inte har det så tappar jag intresset betydligt snabbare.

Som tex, min NTH Barracuda. Fantastisk klocka på alla sätt och vis, och med den supergrymma tavlan..

Eller klockan jag bär idag, som jag suktade efter länge. Supergrymma färger, men den skulle poppa så mycket mer med applicerade index.

Men det känns inte lika bra längre, smekmånaden är över och jag kan inte släppa tanken på hur sjukt grym den skulle va med "rätta" index..

Vad är det för fel på mig? :rolleyes:
6aSMyDT.jpg

Tvärtom för mig, föredrar oftast ”målade” index :) Trots det har alla applicerade index hos mig utom zelosen...
 

Petrik

Panerai
Mitt nick är mitt efternamn, fast på engelska :)

Och idag slog det mig, en riktig uppenbarelse!

Alla klockor jag flippar snabbast har ej applicerade index.
Jag är ju en sucker för bra index, och när en klocka inte har det så tappar jag intresset betydligt snabbare.

Som tex, min NTH Barracuda. Fantastisk klocka på alla sätt och vis, och med den supergrymma tavlan..

Eller klockan jag bär idag, som jag suktade efter länge. Supergrymma färger, men den skulle poppa så mycket mer med applicerade index.

Men det känns inte lika bra längre, smekmånaden är över och jag kan inte släppa tanken på hur sjukt grym den skulle va med "rätta" index..

Vad är det för fel på mig? :rolleyes:
6aSMyDT.jpg
Låt nu inte oss i denna grupp ställa en diagnos ....snälla!:arghh:
 

[Bobo]

Rolex
Sista fullängdspasset för säsongen.
Fr.o.m imorgon går vi ner på halvfart. Oklart hur länge jag har jobb, vad jag ska göra sen och var jag ska bo.o_O

Svårt att söka jobb om man inte vet når man kan börja jobba och jobbigt att söka bostad om man inte har ett jobb...
IMG_20200815_150144.jpg

Någon som har något?
Kan börja snart. Måste ingå bostad.:oops:
 

Acos

Audemars
God Morgon alla!
Vad är historien bakom ert nickname här på KS?
När jag blev medlem för dryg ett år sen kunde jag inget om klockor, så jag tänkte jag skulle bli som en hangaround liknande i en MC-klubb! Watcharound var skapat.
Lökigt? Yes!
Snart kanske man skall uppdatera till Watchprospect...;):cigar:
40ACE509-E540-44FD-86E9-FD7ED3043926.jpeg
Det är min signering, så ingen rolig historia som din mc knutte historia;)
058510FD-32E5-4E57-AABF-78CBDA5CEF4B.jpeg
 
Topp