• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ser att du säljer din PRS 200, @Petrik. Den klockan har för alltid en mycket speciell plats i mitt hjärta. Det var den första klockan jag köpte själv, 2003. Bar den sedan som owg i 13 år. :) Som av en händelse har jag den faktiskt på mig nu! Bytte för nån timme sen när jag skulle plocka med disken.
52BC09D0-EF10-4061-ACAA-6C8725750458.jpeg


Den är till och med servad av Swatch Group, förra året. :)
 

Petrik

Panerai
Ser att du säljer din PRS 200, @Petrik. Den klockan har för alltid en mycket speciell plats i mitt hjärta. Det var den första klockan jag köpte själv, 2003. Bar den sedan som owg i 13 år. :) Som av en händelse har jag den faktiskt på mig nu! Bytte för nån timme sen när jag skulle plocka med disken.
52BC09D0-EF10-4061-ACAA-6C8725750458.jpeg


Den är till och med servad av Swatch Group, förra året. :)
Ja det var min första klocka också ,bars i ett par år,sedan stannade den,bad en urmakare byta batteri,höll 6 mån,gick till samma urmakare:hilarious: som böt batteri,höll 6 mån,går aldrig dit igen,den LAS i en låda och glömdes bort fram till 2016-17,bytte batteri och det har funkat perfekt,men jag tror någon annan behöver den bättre
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja det var min första klocka också ,bars i ett par år,sedan stannade den,bad en urmakare byta batteri,höll 6 mån,gick till samma urmakare:hilarious: som böt batteri,höll 6 mån,går aldrig dit igen,den LAS i en låda och glömdes bort fram till 2016-17,bytte batteri och det har funkat perfekt,men jag tror någon annan behöver den bättre
Du säljer den väldigt billigt, är det utan tillbehör? Har sett de gå för runt 1.500 senaste åren.

Jag minns ändå att jag gav 3.500 för min då, och safirglaset är helt utan märken. Och sen servade jag för 1.800 kr. Helt ok för nytt urverk, knappar, krona, packningar och visare. :) Eftersom det är en evighetskeeper.
 

Petrik

Panerai
Du säljer den väldigt billigt, är det utan tillbehör? Har sett de gå för runt 1.500 senaste åren.

Jag minns ändå att jag gav 3.500 för min då, och safirglaset är helt utan märken. Och sen servade jag för 1.800 kr. Helt ok för nytt urverk, knappar, krona, packningar och visare. :) Eftersom det är en evighetskeeper.
Ja det är billigt,inga tillbehör,då 16-17 när jag böt batteri kollades vattentätheten också men har inget kvitto kvar,jag gav också 3500 då år 2000
Men känner att jag blir nog lite stressad av att ha klockor som jag inte använder,så tänkte göra mig av med lite,och kanske ha 4 st som jag använder
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänker något runt 5000+2500 kanske
Så det är två olika du är ute efter? Ska beatern också vara en dykare? G-shock är ju väldigt bra beaters så det hade jag kört på om det inte ska vara en dykare. Sen hade jag kanske kört på en Seiko eller Citizen om du ska ha något som är lättillgängligt och går att köpa i butik. Annars finns den en hel uppsjö av klockor i de prisklasserna.
 
Topp