• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Jag började i andra änden, valde profilbild före nick. Sjöjungfrukatten tecknade jag för några år sedan på uppdrag av en vän som ville ha ett motiv till en tapet. Min teckning användes aldrig. Så jag tog tillbaka den.

Som kanske redan framgått tycker jag om italiensk film; sjöjungfru på italienska är sirena och gatto är katt på samma språk. Jag drog ihop det och tog bort ett a, av estetiska skäl.
B294012D-C61F-4C88-9B66-51604CFDF9BB.jpeg
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Jag började i andra änden, valde profilbild före nick. Sjöjungfrukatten tecknade jag för några år sedan på uppdrag av en vän som ville ha ett motiv till en tapet. Min teckning användes aldrig. Så jag tog tillbaka den.

Som kanske redan framgått tycker jag om italiensk film; sjöjungfru på italienska är sirena och gatto är katt på samma språk. Jag drog ihop det och tog bort ett a, av estetiska skäl.
B294012D-C61F-4C88-9B66-51604CFDF9BB.jpeg
Jag har hela tiden läst ditt nick som Sir Engatto:angel:
 

[Bobo]

Rolex
Tror du att jag har drabbats av Doxa-epidemin? Tja ... :blackalien:
Känns spontant som att en Doxa bockar av alla rutor för dom flesta.
Med tanke på din samling och vad du haft tidigare känns en Doxa som ett givet nästa steg. Men det kan ju vara helt fel, såklart.

Oklart varför jag inte själv vill ha en... Det andras säkert när dom inte är så poppis längre. Motvals är min dans...:rolleyes:
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Känns spontant som att en Doxa bockar av alla rutor för dom flesta.
Med tanke på din samling och vad du haft tidigare känns en Doxa som ett givet nästa steg. Men det kan ju vara helt fel, såklart.

Oklart varför jag inte själv vill ha en... Det andras säkert när dom inte är så poppis längre. Motvals är min dans...:rolleyes:
Jag hör vad du säger. Jag förstår vad du säger. Jag instämmer med vad du säger. På alla sätt och vis, ur alla logiska perspektiv, nu när stjärnorna står helt rätt borde det vara Doxa. Men ...

Hoppas på bildkavalkad nästa vecka.
 

M26

Rolex
2-Faktor
God Morgon alla!
Vad är historien bakom ert nickname här på KS?
När jag blev medlem för dryg ett år sen kunde jag inget om klockor, så jag tänkte jag skulle bli som en hangaround liknande i en MC-klubb! Watcharound var skapat.
Lökigt? Yes!
Snart kanske man skall uppdatera till Watchprospect...;):cigar:
40ACE509-E540-44FD-86E9-FD7ED3043926.jpeg
Fram till 2010 var jag nöjd med endast en klocka, hade då en Sea-Dweller 16600 som jag var tillfreds med. Jag såg det dock endast som en klocka, kanske lite dyrare, men fortfarande en klocka som vilken annan. Runt 2010 började jag bli intresserad av klockor på riktigt och det var ungefär då jag hittade Microträsket som var väldigt tunt på den tiden :) Fans typ Magrette, Steinhart, Armida, Maranez och Lüm-Tec som jag snöade in mig på. M26 var en av deras dyrare modeller i volfram och kanske en av de första micros jag köpte, när det skulle flippas klockor var det WuS som gällde så det fick kort och gott bli M26 i brist på fantasi haha. När jag kom över till KS ville jag kunna använda mig av mina gamla referenser som samtidigt var trovärdiga och använde då samma nick :rolleyes:

Min M26 för referens :D
IMG_2797.JPG
IMG_2813.JPG
IMG_2814.JPG
IMG_2799.JPG
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Hej å hå, släpper min Vostok Zissou knasboll om någon vill ha till ett ca egenkostnadspris. Nästintill nyskick, inplastad länk (ej vita bandet på bild). Småmoddad med vridring och handmålat inlägg, lätt att återställa till originalbezel eller byta inlägg om man föredrar det. Har ingen kamera fn, men klockan har inte använts sen fototillfället.

***Borta, finns inte, slut i lager, utsåld, kommer aldrig åter i lager***

ZcNY3QD.jpg

2pzEi0v.jpg

qAq0LNl.jpg

fR9402i.jpg
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Mitt nick är mitt efternamn, fast på engelska :)

Och idag slog det mig, en riktig uppenbarelse!

Alla klockor jag flippar snabbast har ej applicerade index.
Jag är ju en sucker för bra index, och när en klocka inte har det så tappar jag intresset betydligt snabbare.

Som tex, min NTH Barracuda. Fantastisk klocka på alla sätt och vis, och med den supergrymma tavlan..

Eller klockan jag bär idag, som jag suktade efter länge. Supergrymma färger, men den skulle poppa så mycket mer med applicerade index.

Men det känns inte lika bra längre, smekmånaden är över och jag kan inte släppa tanken på hur sjukt grym den skulle va med "rätta" index..

Vad är det för fel på mig? :rolleyes:
6aSMyDT.jpg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Hej å hå, släpper min Vostok Zissou knasboll om någon vill ha till ett ca egenkostnadspris. Nästintill nyskick, inplastad länk (ej vita bandet på bild). Småmoddad med vridring och handmålat inlägg, lätt att återställa till originalbezel eller byta inlägg om man föredrar det. Har ingen kamera fn, men klockan har inte använts sen fototillfället.
ZcNY3QD.jpg

2pzEi0v.jpg

qAq0LNl.jpg

fR9402i.jpg
Men åååååh! Det kunde du väl ha klämt ut dig lite tidigare :(
 
Topp