• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Nån som har en Halios Seaforth till salu ? :)

Det kan man fråga sig :)

har letat i ett drygt år nu och vaskat något blocketköp. Lite småsur att jag missade den blå som såldes, köparen la ut Sökes några dagar efter mig, troligen hade jag hamnat på sida 2...
På Watchuseek säljs en del men i huvudsak i US, där måste man ha 150 inlägg innan man får lägga in Köpes-annons. Ska väl bli bättre på det.
Råd: ingen idé att pruta på stålmodellerna, de går för dryga nypriset. Pvd, brons mm går billigare.
Lycka till och god jakt :)
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Mitt nick är som det är.
Är målare kort och gott.
Egen företagare men sjukskriven sedan december, ska opereras axeln igen snart, ledkapsel denna gång. Går i tankar om jag måste byta bana. Svårt att ta beslut när man är låg. Har varit egen företagare i 24år. Som sagt hade ingen större fantasi när jag valde mitt nick name.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nu kortad länk och testar den lite...
85A1C464-13BA-4026-B32C-ACC980D97378.jpeg


13CCE3C8-F569-4483-A3B6-E33C28682195.jpeg

Tycker ovan illustrerar vad jag anser är en liten knepig profil vid luggarna. Den upplevs hög fast den är tunn.

Länken är grym om än inte helt min grej estetiskt. Spännet underbart med alla mikrojusteringar. Tavlan och bezel gillar jag, och lumen är fantastisk! 40mm är perfekt storlek.

Kvaliten är ju såklart bra men jag tycker ändå min Ventus Northstar är vassare i avseende finish på boett :pompus:

Betyg: 3.75/5

Summa summarum ändå värd att ge chansen :)
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Mitt nick är som det är.
Är målare kort och gott.
Egen företagare men sjukskriven sedan december, ska opereras axeln igen snart, ledkapsel denna gång. Går i tankar om jag måste byta bana. Svårt att ta beslut när man är låg. Har varit egen företagare i 24år. Som sagt hade ingen större fantasi när jag valde mitt nick name.
Ahhh, fy fasen!
Ingen rolig sits det där. Är själv ensamföretagare, och har ibland tänkt på vad som skulle hända om man blir skadad/långtidssjukskriven. Det hade ju nästan bara vara att lägga ner...
Inga bra skyddsnät för oss.:banghead:
Krya på dig och hoppas du kommer till ett beslut!:)
 

Hjelm

Rolex
Nu kortad länk och testar den lite...
85A1C464-13BA-4026-B32C-ACC980D97378.jpeg


13CCE3C8-F569-4483-A3B6-E33C28682195.jpeg

Tycker ovan illustrerar vad jag anser är en liten knepig profil vid luggarna. Den upplevs hög fast den är tunn.

Länken är grym om än inte helt min grej estetiskt. Spännet underbart med alla mikrojusteringar. Tavlan och bezel gillar jag, och lumen är fantastisk! 40mm är perfekt storlek.

Kvaliten är ju såklart bra men jag tycker ändå min Ventus Northstar är vassare i avseende finish på boett :pompus:

Betyg: 3.75/5

Summa summarum ändå värd att ge chansen :)
Så du fuck behålla den? :)
 

[Bobo]

Rolex
När jag började gymnasiet hamnade jag i en klass där jag inte kände någon. Jag såg tydligen ut som Bobo från serietidningen och fick smeknamn därefter. Det har hängt med i över 20 år nu, så jag fortsätter på Bobo. Anledningen till [Bobo] var att det som vanligt redan fanns någon menlös Bobo med 3 inlägg på 5 år som snott namnet.:rage:
5c46094ba43fe.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Mitt nick är som det är.
Är målare kort och gott.
Egen företagare men sjukskriven sedan december, ska opereras axeln igen snart, ledkapsel denna gång. Går i tankar om jag måste byta bana. Svårt att ta beslut när man är låg. Har varit egen företagare i 24år. Som sagt hade ingen större fantasi när jag valde mitt nick name.

Hoppas operation och återhämtning går så smidigt som möjligt samt att du kommer fram till bra slutsatser. :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
När jag började gymnasiet hamnade jag i en klass där jag inte kände någon. Jag såg tydligen ut som Bobo från serietidningen och fick smeknamn därefter. Det har hängt med i över 20 år nu, så jag fortsätter på Bobo. Anledningen till [Bobo] var att det som vanligt redan fanns någon menlös Bobo med 3 inlägg på 5 år som snott namnet.:rage:
5c46094ba43fe.jpg
Jag trodde det var sedan födsel jag :) I och med ditt telenummer var registrerat på Bobo :happyhappy:
Torbjörn var Tobbe, brorsans kompis som kallades Tobbe tyckte jag skulle heta Totte. Och så har det varit i 35 år :)

Mitt nick är ju inte så avancerat eller kul heller för den delen :D
 

Hjelm

Rolex
Jag köpte den pga lite bökigt ordna med frakten tillbaka. DHL funkade ej för dem och FedEx var bökigt för mig (finns inga ombud nära). Vi gjorde en deal på 220$ för den, dvs drog bort det frakten ändå hade kostat för zelos tillbaka. Tyckte det var smidigast alternativ för oss båda :)
Blev ju en kalasaffär ändå för dig. Kan du testa den lite och ändå sälja den för lite mer sen än vad du gav :)
 

[Bobo]

Rolex
Jag trodde det var sedan födsel jag :) I och med ditt telenummer var registrerat på Bobo :happyhappy:
Torbjörn var Tobbe, brorsans kompis som kallades Tobbe tyckte jag skulle heta Totte. Och så har det varit i 35 år :)

Mitt nick är ju inte så avancerat eller kul heller för den delen :D
Har inte bytt juridiskt, men överallt där det inte krävs att jag legitimerar mig skriver jag Bobo...
Även posten går till Bobo sålänge det inte måste hämtas på posten. Då står det Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump, som på körkortet.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Blev ju en kalasaffär ändå för dig. Kan du testa den lite och ändå sälja den för lite mer sen än vad du gav :)

Jo men blev bra, ska ge den en chans ändå. Prova på lite olika band. En sak som slog mig idag är att jag tror tealtavlan hade varit grym i pvdboett. Hade nog poppat rejält!

Ni som äger den med, är det bara jag eller luktar klockrullen inte direkt mumma? Känns ju annars mjuk och av bra kvalité men jag har satt den på vädring :rolleyes: (var samma på båda mina).
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
God Morgon alla!
Vad är historien bakom ert nickname här på KS?
När jag blev medlem för dryg ett år sen kunde jag inget om klockor, så jag tänkte jag skulle bli som en hangaround liknande i en MC-klubb! Watcharound var skapat.
Lökigt? Yes!
Snart kanske man skall uppdatera till Watchprospect...;):cigar:
40ACE509-E540-44FD-86E9-FD7ED3043926.jpeg
Helt utan fantasi så är det mitt förnamn följt av Tee bara för att:D
 
Topp