• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

[Bobo]

Rolex
Du kan sälja klockarmband?
Det skulle ju vara kul, förstås.
Men jag tror inte att marknaden för mina band är tillräckligt stor för att hålla grytan kokande över vintern.

Som det är nu tar ett band några timmar att göra. Jag skulle kanske kunna hinna med tre per dag. Vad skulle vara ett rimligt pris? 300 spänn?
900kr om dagen in...

Det skulle behöva pågå i ungefär 200 dagar.
600 band. Kan jag sälja så många?
Antagligen inte.:sorry:
 

AndyJ

Panerai
Mitt nick är mitt efternamn, fast på engelska :)

Och idag slog det mig, en riktig uppenbarelse!

Alla klockor jag flippar snabbast har ej applicerade index.
Jag är ju en sucker för bra index, och när en klocka inte har det så tappar jag intresset betydligt snabbare.

Som tex, min NTH Barracuda. Fantastisk klocka på alla sätt och vis, och med den supergrymma tavlan..

Eller klockan jag bär idag, som jag suktade efter länge. Supergrymma färger, men den skulle poppa så mycket mer med applicerade index.

Men det känns inte lika bra längre, smekmånaden är över och jag kan inte släppa tanken på hur sjukt grym den skulle va med "rätta" index..

Vad är det för fel på mig? :rolleyes:
6aSMyDT.jpg
Håller med. Tänk hur bra Traskan hade varit och hur mycket bättre Näcken hade varit med högre index. En snyggt avsmalnande länk känns viktigt med:)
IMG_20200815_151716.jpg

IMG_20200815_151906.jpg
 

mao

Cartier
@KlockTotte och @sirengatto; förstår att jag trampat i klaveret och jag ber om ursäkt. Ett bakomliggande internskämt som jag inte kände till. Förklarar att ingen annan än jag reagerade. Sorry, boys!

Klockbild för att hålla trådämnet. Inte micro, men väl affordable. Gillar den stenhårt.
20200815_155148.jpg
Inte lätt att ha koll på alla referenser och tokigheter här inne :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
@KlockTotte och @sirengatto; förstår att jag trampat i klaveret och jag ber om ursäkt. Ett bakomliggande internskämt som jag inte kände till. Förklarar att ingen annan än jag reagerade. Sorry, boys!

Klockbild för att hålla trådämnet. Inte micro, men väl affordable. Gillar den stenhårt.
20200815_155148.jpg
Absolut ingen fara :happyhappy: Lite förvånad att ingen reagerat tidigare faktiskt, det var lite väntat :) Och som sagt, inte lätt att hänga med på allt som händer här inne :D

En väldigt ljus bild på en Marathon och en mysig kopp med kaffe bjuds det på :) Hoppas ni inte blir illamående av kvalitén på bilden :hilarious:
IMG_20200815_161911.jpg
IMG_20200815_162336.jpg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
@KlockTotte och @sirengatto; förstår att jag trampat i klaveret och jag ber om ursäkt. Ett bakomliggande internskämt som jag inte kände till. Förklarar att ingen annan än jag reagerade. Sorry, boys!

Klockbild för att hålla trådämnet. Inte micro, men väl affordable. Gillar den stenhårt.
20200815_155148.jpg
Ingen skada skedd. Instämmer med det @KlockTotte redan skrivit.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

TotteH

Patek
2-Faktor
Topp