Anfäkta och anamma! Alla rätt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Anfäkta och anamma! Alla rätt!
![]()
45 bast idag. Man får hoppas man är som ett bra vin, bättre med åren. Laguppställningen för dagen ser ni på bilden. En som ansvarar för den lite eleganta delen av dagen, den andra tar över när man vet att det blir hårdare timmar
Ska bli spännande att få testaTjo tråden!
Har ju haft Phoibos Voyager hemma från passaronden som @Jockinho så förnämligt styrde upp.
Eftersom sista tiden varit extremt körig packade jag bara upp den när den landade i början av veckan. Sedan glömde jag av det fram till igår när jag kom på att det snart var dags att skicka vidare. Så jag plockade fram den för lite provkörning och några snabba bilder. Mina intryck är att den känns välbyggt och rejäl. Loggan är lite rolig och den känns ganska egen. Boetten är väl typ liknande Sub men det tänker man nog inte på eftersom övriga attribut är väldigt annorlunda. Jag gillar designen på länken och den känns gedigen så även viklåset.
Orkade dock inte korta den eftersom tiden började rinna ut och den ska ha någon typ av pin and collar lösning. Ska man ha andra band på får man vara medveten om att det är ganska tight mellan bandstift och boett. Försökte sätta på ett lite rejälare läderband men gav upp. Körde istället på ett nato som jag fick dit efter en del fipplande.
Tavlan är riktigt cool med någon sorts grövre sunburst och det som verkligen sticker ut dessutom här i grönt som jag gillar. Jag gillar att den har datum och det är smakfullt placerat kl.6.
Ska jag klaga på något är det väl att eftersom boettsidorna är helt lodräta upplevs den ganska hög. Dimensionerna 40mm och ca. 13 tjock är väl ganska moderata men jag upplevde den som stor men det beror väl mest på att jag bara burit ur på 36-38mm den sista tiden.
Bildkavalkad (av tveksam kvalitet).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu är den på väg till näste man i tur. Tack för att jag fick vara med på min första passarond.![]()
Sweet. Jag har en Amanda som jag aldrig använder...Igår var vi off topic igen och pratade om städning i allmänhet och dammsugning i synnerhet. För att bespara katterna stressen som dammsugarens vrålande utgjorde gick jag för några år över till att städa helt utan elektriska manicker – och har inte blickat bakåt sedan dess. Länge leve katterna och miljön! Givakt, kamrater!
![]()
Med så mycket bläckfiskar hade det varit jäkligt coolt om de istället för Phoibos hade hetat Grigori. Då hade jag köpt en direkt. DIRRREKT!Tjo tråden!
Har ju haft Phoibos Voyager hemma från passaronden som @Jockinho så förnämligt styrde upp.
Eftersom sista tiden varit extremt körig packade jag bara upp den när den landade i början av veckan. Sedan glömde jag av det fram till igår när jag kom på att det snart var dags att skicka vidare. Så jag plockade fram den för lite provkörning och några snabba bilder. Mina intryck är att den känns välbyggt och rejäl. Loggan är lite rolig och den känns ganska egen. Boetten är väl typ liknande Sub men det tänker man nog inte på eftersom övriga attribut är väldigt annorlunda. Jag gillar designen på länken och den känns gedigen så även viklåset.
Orkade dock inte korta den eftersom tiden började rinna ut och den ska ha någon typ av pin and collar lösning. Ska man ha andra band på får man vara medveten om att det är ganska tight mellan bandstift och boett. Försökte sätta på ett lite rejälare läderband men gav upp. Körde istället på ett nato som jag fick dit efter en del fipplande.
Tavlan är riktigt cool med någon sorts grövre sunburst och det som verkligen sticker ut dessutom här i grönt som jag gillar. Jag gillar att den har datum och det är smakfullt placerat kl.6.
Ska jag klaga på något är det väl att eftersom boettsidorna är helt lodräta upplevs den ganska hög. Dimensionerna 40mm och ca. 13 tjock är väl ganska moderata men jag upplevde den som stor men det beror väl mest på att jag bara burit ur på 36-38mm den sista tiden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu är den på väg till näste man i tur. Tack för att jag fick vara med på min första passarond.![]()
En helt ny kropp utan skavanker skulle jag vara spekulant på.Fy vad trist, jag vet själv alltför mycket om ryggproblem. Önskar man kunde köpa en ny ryggrad av titan på eBay. Knaprar Tramadol av och till när det är som värst![]()
Det är ju da shit alltså! Dög det åt gammelmormor så ska det fan duga åt mig.Sweet. Jag har en Amanda som jag aldrig använder...
![]()
Typ som i ’The Island’...En helt ny kropp utan skavanker skulle jag vara spekulant på.![]()
Här i Stockholm är det varmt, kör vanligt kaffe på morgonen och iskaffe på eftermiddagen.![]()
Ska till att brygga kaffe![]()
Vi fortsätter på sommartema, stort grattis Lenny!![]()
45 bast idag. Man får hoppas man är som ett bra vin, bättre med åren. Laguppställningen för dagen ser ni på bilden. En som ansvarar för den lite eleganta delen av dagen, den andra tar över när man vet att det blir hårdare timmar
Jag hade den på skiva när jag var liten
Grattis, är själv 44 men längtar till att jag blir äldre!![]()
Tycker dom gör fina klockor men har svårt för loggan.Tjo tråden!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De avvikelser du uppmätt skulle ju iochförsig kunna förklara SJ:s problem med att hålla tidtabellenBulova Accutron.
Railroad Approved!
![]()
Jag hade den på kassett.Jag hade den på skiva när jag var liten
Kanske finns nått i framtiden när vi är jordgubbar som kan lösa många problem.Tycker förövrigt filmen är bra, kanske inte så snällt av dom.Typ som i ’The Island’...
Alternativt krakenMed så mycket bläckfiskar hade det varit jäkligt coolt om de istället för Phoibos hade hetat Grigori. Då hade jag köpt en direkt. DIRRREKT!
Skiva? Du var då modern en annan hade alla på kasettbandJag hade den på skiva när jag var liten
Nu blev det väl ändå lite fel.Skiva? Du var då modern en annan hade alla på kasettband![]()
Men farbror hade den väl på 78-varvare redan 1926?Nu blev det väl ändå lite fel. Vinylen kom runt 1950 om jag inte missminner mig, kassettbandet kom år 1965![]()
Korrekt, men då snackar vi ’Schellack’Men farbror hade den väl på 78-varvare redan 1926?![]()
Men farbror hade den väl på 78-varvare redan 1926?![]()
Den perfekta längden på en låt är 22:43Själv hade man en fin fonograf. Redan Edison insåg att ingen låt behövde vara längre än att den fick plats på fyra minuter vaxrulle.
Då rör det sig om de sanna Tintinäventyren, när all rasism är intakt och slentrianmässig.Men farbror hade den väl på 78-varvare redan 1926?![]()