• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Då rör det sig om de sanna Tintinäventyren, när all rasism är intakt och slentrianmässig.
97298829-52E6-4BE8-8257-9B5471A3134E.jpeg
Som det var tänkt.;)
vintage_and_rare_official_citime_herge_tintin_on_motorcycle_wrist_watch_1546006649_771d1711_progressive.jpg
 
Den perfekta längden på en låt är 22:43 :)
Den längsta låten jag skrivit är drygt femton minuter. Då finns det gott om svängrum kvar med andra ord.

För övrigt anser jag att Glenn Danzig är en av de främsta sångarna inom rockgenren.

Oh, I can feel it move me; oh I can feel it shove me – as I break the law.

Twist of Cain ... drives my brain

166004EB-591A-43EA-AC15-1D67A5356389.jpeg
 
100% detta. Det jag inte är intresserad av, läser jag inte. Går att applicera på allt i livet :)
Problemet med text är ju att man måste läsa (eller åtminstone skumma igenom) allt för att inte missa det som man är intresserad av. Jag har själv varit och är fortfarande motståndare till massiva OT-diskussioner men har på sistone postat en hel del skräpinlägg i tråden. Tristess kanske? Ber hur som helst om ursäkt för det och ska försöka hålla topic bättre i fortsättningen. :angel: Det är klart att lite OT förekommer överallt men jag kan hålla med om att det ofta blir lite väl mycket i just denna tråd men det är lätt att man själv bara hakar på och vips så är det tre-fyra sidor om film eller bilar trots att de flesta förmodligen är särskilt intresserade. :bag:

Jag tror stenhårt på idén med en allmän chattråd i lifestyle och att man istället försöker att hålla sig någorlunda till ämnet i denna tråd och fördelen med en separat chattråd är ju att det faktiskt är möjligt att diskutera hur länge som helst om vad som helst och att den som bara vill ta del av det ena kan skippa det andra och vice versa samtidigt som den som vill ta del av allt kan göra det utan att någon tvingas scrolls igenom sida efter sida med ointressanta diskussioner. En annan fördel är så klart att den inte skulle vara trådspecifik vilket ytterligare skulle öka bredden på ämnen, deltagare m.m.

Nästan alla forum som jag är medlem på har en snicksnacktråd där vad som helst kan postas men jag tycker att KS saknar det. Den här och "vad gör du och din klocka" är väl de två närmaste exemplen men då stör man som sagt diskussioner och irriterar en hel del användare med sitt OT.
CCDB746F-62F8-406D-8851-93434A6F871B.jpeg

45 bast idag. Man får hoppas man är som ett bra vin, bättre med åren. Laguppställningen för dagen ser ni på bilden. En som ansvarar för den lite eleganta delen av dagen, den andra tar över när man vet att det blir hårdare timmar
Stort grattis till 45 år och en riktig häll käften-duo! :happyhappy:
Snygg bild. :)
Haha, är det din tottepose a la LennyK? :D
 
Den längsta låten jag skrivit är drygt femton minuter. Då finns det gott om svängrum kvar med andra ord.

För övrigt anser jag att Glenn Danzig är en av de främsta sångarna inom rockgenren.

Oh, I can feel it move me; oh I can feel it shove me – as I break the law.

Twist of Cain ... drives my brain

166004EB-591A-43EA-AC15-1D67A5356389.jpeg
Glenn är grym! 2a, 3e och 4e danzig-plattorna gillar jag bäst... min äldsta grabb fick heta Glenn i andranamn :D
 
Hejsan, tänkte skriva en kort recension av min Marnaut Seascape 200M.

CE404CC7-9D17-4956-80B0-51474BEA6EC9.jpeg

Den har numera fastnat i samlingen och får stanna ett tag. När jag köpte den i mars så var jag sugen på en helsvart klocka för bad mm. Jag har gillat det som M.A.T Watches släpper med 3 straps till varje klocka, framförallt den senaste svarta Saveurs en Mer. Det jag gillat mest är velcroband på dem så jag tänkte att den svarta Seascapen skulle bli en variant på detta tema.

C77076FE-1DD3-4E1A-B693-F6E6AB63C281.jpeg

Sen är det tavlan, alltså den är så j-a bra och särskilt med svart boett (gärna lite sliten så småningom). Tavlan är av blank emalj och alla små pluppar är med lume. Triangeln i bezel är också med lume.

6F8A4531-0EBE-4F3F-A870-BB1F39F25A8D.jpeg

Mönstret är inspirerat av hur sjöborrar ser ut. Mario Jutronic dök mycket som ung vid Kroatiens kust och där det finns mycket sjöborrar.
C838F43F-861F-423F-9D96-D5902D832B78.jpeg

Vad mer? Automatisk och går +2 spd (snabbar sig på natten och saktar sig på dagen vid användande), 40 mm, 49 mm lång, 20 mm mellan de skönt nerböjda bandhornen. Höjd på boetten 11 mm plus ca 1.5 mm dome på safiren.

249C091A-D509-43A7-8AF9-F7B02DD7EC74.jpeg

Positivt:
Tavlan
Kul ovanlig modell, tror jag är ensam i landet?
Inte skruvad krona på bezeln, gör den lätt att använda, praktiskt


Negativt:
Inte skruvad krona på bezeln, gör att bezeln kan flytta på sig lite om man råkar komma åt den. Men det krävs att man drar andra armen över kronan eller annat med lite friktion.
Glaset är lite väl mkt dome, jag hade hellre haft platt glas, tror jag trodde det skulle vara det och att jag blev förvånad. Det löser sig säkert efter en tid.
Glaset plus den blanka tavlan gör den ganska blänkig, förtar lite av det stealth mode jag var ute efter.
 

Bilagor

  • C33D6190-7824-4259-9AD6-178BE6817736.jpeg
    C33D6190-7824-4259-9AD6-178BE6817736.jpeg
    638.5 KB · Visningar: 0
  • A6BCC1F9-8F3A-4988-92D5-80904CD2B364.jpeg
    A6BCC1F9-8F3A-4988-92D5-80904CD2B364.jpeg
    507.9 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:
Affordable ryss i dag, verket börjar krångla mer och mer i den här, minutvisaren hoppar tio minuter när jag ska skruva in kronan, serva eller försöka byta verket?
Eller ska jag göra nåt mer drastiskt? :confused:
23CC483E-BC9C-41E3-8AF9-6B0F9ECFAF5D.jpeg
Det kan behövas service eller så kärvar bommen i kronan så den inte frikopplar när du gängar in kronan och det kan även vara regeln som har fått sig en körare,men det är väl ett 2409 verk(manuellt) i den och inte 2415(automat) och ett nytt verk kostar ca 400:- om du vill prova på att byta själv.:)
 
Det kan behövas service eller så kärvar bommen i kronan så den inte frikopplar när du gängar in kronan och det kan även vara regeln som har fått sig en körare,men det är väl ett 2409 verk(manuellt) i den och inte 2415(automat) och ett nytt verk kostar ca 400:- om du vill prova på att byta själv.:)
Sitter ett 2415 i min...
Men skulle vara kul att testa att byta verk själv!
Tack för svar, @Beo!
 
Tillbaka
Topp