• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

_Valdemar

Breitling
Nytt in! :happyhappy: Kände att det var dags att testa denna uppdaterade version :)
Åh vad kul tänker ni :D
IMG_20200818_112520.jpg
Jaha, han har köpt en Seiko, ovanligt...
IMG_20200818_112523.jpg
IMG_20200818_112643.jpg
IMG_20200818_112730.jpg
IMG_20200818_113728.jpg
IMG_20200818_113739.jpg

Jäkligt kul att testa denna känner jag. Lite roliga uppdateringar så som Saffirglas, keramiskt insert och grövre bezel. Och handgranat tavlan är ju bra frän alltså. Förstoringsglaset? Snett? Ja men skit i det nu det är en Seiko, man får vara glad att insert linjerar perfekt denna gången liksom :angel:

Ursäkta om jag trampar någon/några på tårna. Men det är här jag hänger och klockan är Affordable.

vad är det för bitig klocka näst längst upp till vänster? :eek:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ni vet vad det är för dag!
Och då bär vi Tisell. Den är en välgjord klocka minsann.
Hunden heter dessutom Totte :)
1utOqaD.jpg
Vackert namn och söt vovvis :happyhappy:
Den är riktigt bra den där. Blev ännu bättre när du bytte gummi :)
Tack! Hade ju detta Borealis liggande så det var ganska givet var det skulle vara :)
Grattis :D Riktigt fin! Har varit sugen på att testa men har inte blivit av än.
Det kommer, finns ju ett par här på forumet så de kommer nog snart att börja avyttras :D

Och förresten! Tur att man vabar och det är så fint väder. För då kunde jag ju anamma min TottePose! :hilarious: @HSK
IMG_20200818_123956.jpg

IMG_20200818_121056.jpg
IMG_20200818_122101.jpg
 
Senast ändrad:

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Förbereder för inkommande affordable, lädernato spadvänt i först makadam och sedan singel. Blev något bättre än splitternytt och shiny :)
Edit: nä, det är inte ett nato mogge, det är faktiskt ett zulu. Skärpning på alla plan.

IMG_20200818_112739.jpg
Jäklar vad coolt. Sånt där gillar jag! :cigar: Du är helt klart förtjänt av dagens guldstjärna! :D

Träffade en ny kompis.
IMG_20200818_113536.jpg
Jäklar vilket kryp... :confused::nailbiting:
Nytt in! :happyhappy: Kände att det var dags att testa denna uppdaterade version :)
Åh vad kul tänker ni :D
IMG_20200818_112520.jpg
Jaha, han har köpt en Seiko, ovanligt...
IMG_20200818_112523.jpg
IMG_20200818_112643.jpg
IMG_20200818_112730.jpg
IMG_20200818_113728.jpg
IMG_20200818_113739.jpg

Jäkligt kul att testa denna känner jag. Lite roliga uppdateringar så som Saffirglas, keramiskt insert och grövre bezel. Och handgranat tavlan är ju bra frän alltså. Förstoringsglaset? Snett? Ja men skit i det nu det är en Seiko, man får vara glad att insert linjerar perfekt denna gången liksom :angel:

Ursäkta om jag trampar någon/några på tårna. Men det är här jag hänger och klockan är Affordable.
Nice! Är originalbandet gråish? Hur är "känslan" jämfört med SRP77x? :bookworm::pompus:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vackert namn och söt vovvis :happyhappy:

Tack! Hade ju detta Borealis liggande så det var ganska givet var det skulle vara :)

Det kommer, finns ju ett par här på forumet så de kommer nog snart att börja avyttras :D

Och förresten! Tur att man vabar och det är så fint väder. För då kunde jag ju anamma min TottePose! :hilarious: @HSK
IMG_20200818_123956.jpg

IMG_20200818_121056.jpg
IMG_20200818_122101.jpg
”Datumet på tyska? Så klart!”
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Jag har en fråga som säkert uppfattas som offensiv bland vissa här i tråden, men för en oinvigd i mikrovärlden:
Vad är det som lockar er med en del av dessa "mikroklockor" där man mer eller mindre totalt replikerar populära dyrare modeller? Vart går gränsen för kopior/plagiat (där man i princip bara bytt ut namn och logga på tavlan egentligen)?

Jag har sett rätt många modeller i denna tråden samt under Säljavdelningen där man skulle kunna tro att man är på en souvenirbazaar i något asiatiskt land med "äkta Rolex".

Tror inte frågan är så offensiv om man frågar i en "neutral ton" som du gör.
En del gånger har nog frågan ställts med en "vad är det för fel på er?" underton som nog kan provocera.
För min del handlar mikroklockor i bästa fall mycket om unik design där nya märken kan designa fritt utan att vara tvungna att hänsyn till sin historik och kundernas förväntningar.
De gör att jag inte är så intresserad av homager.
Har trotts det några av dessa i lådan också och förstår mycket väl de som intresserar sig för den delen av mikrovärlden.
Här inne trivs vi och har en trevligt kommunikation trotts att vi kan ha olika syn i denna frågan.
Jag skiljer också på kopia och kopia.
En ren designkopia av en modell i produktion är mindre roligt för min del.
När mikrobrands tar upp igen etablerade märkens utgångna modeller och startar "nyproduktion" av dessa tycker jag det är grymt bra.
Om t.ex Rolex väljer att sluta producera sin modell xxx kommer t.ex Steinhart att göra en liknande "nyutgåva" av klockan.
Det tycker jag är föredömligt. Annars är man i en sits där Rolexs beslut på 60 talet? att inte producera en vit Pan-am gmt gör att klockkonsumenter i all evighet skall vara förhindrat från att köpa en klocka med det utseendet.
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Jäklar vad coolt. Sånt där gillar jag! :cigar: Du är helt klart förtjänt av dagens guldstjärna! :D


Jäklar vilket kryp... :confused::nailbiting:

Nice! Är originalbandet gråish? Hur är "känslan" jämfört med SRP77x? :bookworm::pompus:
Det är typ grå/grönish. Men upplevs nog mer som grått.
Skillnaden är, ja vad ska man säga, de nya delarna gör ju klart skillnad, tavlan gör så att det blir lite mer liv i den. Kan man leva med förstoringsglas så tillför ju den med helt klart en del för skillnaden. Insert gör den lite mer blank, bezeln upplevs lite grövre. Helt klart värd att testa om man känner för det :) Har ju ägt en del moddade med så har upplevt de här skillnaderna lite innan. :) Nä men helt klart kul med en lite mer "Army" känsla med det gröna :happyhappy:
Du glömde citationstecknen. Men jag rättade åt dig ;)
Oj tack! :p
Han har faktiskt ont i örat :pirate: Hade simskola med morsan förra veckan så det blev lite vatten i örat kan jag tänka. Men han har lärt sig simma i alla fall :happyhappy:
 

Ture-ah

Omega
Den Flygrafen från Yema är jävligt fin. Fick du betal moms på den när den kom till Sverige? Jag bor i Norge och då är det 25% på priset. Men är det inte det till Sverige så beställer jag hem till mina föräldrar:)
Ingen moms och fri frakt vart det för mig, kör erbjudande med watchroll nu också som är rätt snygg!
Redigerat! du kanske redan har konto där annars får du gärna använda dig av min länk så får jag lite medlems poäng.(dom kör lite bonussystem för dollar spent reviews osv) skriv ett pm om du vill ha koden1
 
Senast ändrad:

sirengatto

Panerai
2-Faktor
giphy.gif

Oh, förresten fick jag precis en ny mobil så även jag kan försöka hålla topic.
Hatar nya teknikgrunkor men kameran var ändå ganska ärtig...tror jag :confused:
LujaYiY.jpg
Jag litar inte på en enda människa som inte vågar gå barfota. Så då var det sagt. Korten på borden liksom.

Fan vad läcker den där klockan är alltså! Blir lite pirrigt glad varje gång jag ser den. Så jag är också glad för att du har en ny teknisk mackapär så att du kan förgylla tillvaron också för andra.
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Vackert namn och söt vovvis :happyhappy:

Tack! Hade ju detta Borealis liggande så det var ganska givet var det skulle vara :)

Det kommer, finns ju ett par här på forumet så de kommer nog snart att börja avyttras :D

Och förresten! Tur att man vabar och det är så fint väder. För då kunde jag ju anamma min TottePose! :hilarious: @HSK
IMG_20200818_123956.jpg

IMG_20200818_121056.jpg
IMG_20200818_122101.jpg
Jag kör mina trippel-vab-foton också då :p:woot:

IMG_20200818_125623_492.jpg


IMG_20200818_124710_1.jpg


IMG_20200818_124757_1.jpg
 
Topp