• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite nytt! Dagaz Aurora
IMG_20200819_123640.jpg
 
Snacka om framförhållning, här är min vinterklocka!

767D9DD6-73DB-4038-B401-991BA945F157.jpeg


Nästan trött på värmen (bara liiite till tack) men sen vill jag ha en vargavinter.
Riktigt snygga fliegers från Fortis. Är det rimliga dimensioner? Visst var flygaruren groteskt stora back in the day? Har för mig Stowa och Laco har så man kan välja mellan flera olika storlekar.
 
jag är inte den som tycker om att klaga på andra märken men av 3st Panerai har jag haft 3 serviceärenden på 2 av dom vilket motsvara 70% och alla ärendena innan någon av klockorna var 2år :confused: Ett av dom fick jag ta på mig själv och serva för 10tkr trots att klockan var köpt hos AD och det var inom garantitiden :rage: Värre skit är svårt att hitta om man så skulle försöka......Vid närmare eftertanke så kanske Hublot kan mäta sig i skitkvalitet också!! Obs! Jag skriver aldrig om något utan egna erfarenheter, så allt uppräknat har hänt mig personligen. Ta det för vad det är :)
Jag har jättedålig koll på Panerai men det verkar som att de håller ganska låg kvalitet överlag (särskilt med hänsyn till prislappen)? Jag brukar kika på de flesta Paneraiannonser som dyker upp på k&s och har noterat att det är förvånansvärt många klockor som har varit inne på garantiärenden eller till och med service när de är en eller ett par år gamla.

Det är inte menat som någon slags provokation utan en ärlig fundering från min sida. :happyhappy: Det är ju lite märkligt att de erbjuder tio års garanti samtidigt som de verkar ha en relativt hög failure rate.
 
En fundering; tänkte beställa några Canvas Pull Through från Steveostraps, https://www.steveostraps.com/straps-2/nato-straps, tror att det är @KlockTotte som har ett sådant på sin CWC. Vad tror ni, kan man dra ett sådant 22 mm-band genom en 21 mm-öppning utan att det ser ut som något katten dragit in från helvetet?

Såhär ser de ut, förresten.
canvas khaki.jpg
canvas olive1.jpg
canvas olive2.jpg
"Hade" ett till min CWC. Det följde med klockan när jag sålde den :rolleyes: Men har ett grönt kvar i 19mm som även sitter bra på 20mm bandlug. Steveo gör bandet på beställning så vill du ha det i 21mm så gör han det. Då kan du ha det till både 20, 21 och 22mm. Win win säger jag :happyhappy:
 
Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg
20200819_134635.jpg
 
Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg
20200819_134635.jpg
Kul med en sub 200 till på forumet :) Snygg! :cigar:
 
Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg
20200819_134635.jpg
Den där hör definitivt hemma här :) Grattis till en kanondinka, man blir lite avis ;)
 
Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg
20200819_134635.jpg
Hmm undrar varför man får ståpäls av den där sköna duon ;)
Fasen vad bra, stort grattis till nyförvärvet!
 
Jag väljer att posta nyförvärvet i denna tråd för den är den trevligaste tråden på ks fylld med de trevligaste medlemmarna, imho. Klockan är dessutom högst affordable.

Väntan är över och den har anlänt. Mitt dyraste köp hittills gör mig inte besviken. Perfekt storlek, skön länk, härlig tavla och riktigt gedigen.
Köpet inspirerades till en början av hans brosa från en annan morsa, se bild, så där har Doxa ett micromärke att tacka för försäljningen. Annars var det, som ofta, ni i tråden och era bilder som fällde avgörandet. För att inte tala om era glada tillrop och svar på frågor från en Doxa-novis, hoppas ni vet vilka ni är. Stort tack!
20200819_134513.jpg
20200819_134635.jpg
Grattis till den snyggingen. Är också sugen på en Sub 200, men försöker verkligen hålla mig :)
 
Jag har jättedålig koll på Panerai men det verkar som att de håller ganska låg kvalitet överlag (särskilt med hänsyn till prislappen)? Jag brukar kika på de flesta Paneraiannonser som dyker upp på k&s och har noterat att det är förvånansvärt många klockor som har varit inne på garantiärenden eller till och med service när de är en eller ett par år gamla.

Det är inte menat som någon slags provokation utan en ärlig fundering från min sida. :happyhappy: Det är ju lite märkligt att de erbjuder tio års garanti samtidigt som de verkar ha en relativt hög failure rate.

Du tror inte det är som med andra märken som kostar som en juste småbil, att ägarna helt enkelt är väldigt kritiska och lämnar till AD för minsta misstanke? Speciellt om man fortfarande har garanti?
 
Jag har jättedålig koll på Panerai men det verkar som att de håller ganska låg kvalitet överlag (särskilt med hänsyn till prislappen)? Jag brukar kika på de flesta Paneraiannonser som dyker upp på k&s och har noterat att det är förvånansvärt många klockor som har varit inne på garantiärenden eller till och med service när de är en eller ett par år gamla.

Det är inte menat som någon slags provokation utan en ärlig fundering från min sida. :happyhappy: Det är ju lite märkligt att de erbjuder tio års garanti samtidigt som de verkar ha en relativt hög failure rate.
Det var en bra fråga, ingen aning faktiskt... kanske är en fråga att ställa i Paneristi-avdelningen? :hilarious:
 
Du tror inte det är som med andra märken som kostar som en juste småbil, att ägarna helt enkelt är väldigt kritiska och lämnar till AD för minsta misstanke? Speciellt om man fortfarande har garanti?
Jag har ibland fått höra att BMW har nöjdast ägare för att de som köpt BMW inte vill/vågar erkänna problem med dem. Sen lämnar de säkert också in för minsta lilla. Tänkte om det kan vara en liknande situation vi har att göra med.
 
Du tror inte det är som med andra märken som kostar som en juste småbil, att ägarna helt enkelt är väldigt kritiska och lämnar till AD för minsta misstanke? Speciellt om man fortfarande har garanti?
Njae, inte direkt. Att de har tagits in för garantiåtgärd och/eller service tyder väl på att det inte bara är extrem petighet och ogrundade misstankar som det handlar om och även om så vore fallet så innebär det i så fall undermålig kvalitetskontroll. Jag kikar som sagt på alla annonser som jag är nyfiken på i alla möjliga prisklasser men upplever att Panerai sticker ut gällande hur många som verkar ha upplevt problem med sina relativt nya klockor.
 
Tillbaka
Topp