• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Zelos bästa ”vanliga” dykare. Den urtavlan slår allt annat de gjort, än i dag :)

64DB0D91-97AA-40FD-982E-2CB7001B0D4D.jpeg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Hej!
Någon som har litet pulver att avvara för att testa? Känns onödigt att köpa en hel egen påse.

(Alltså lyspulver som kanske köpt för något projekt och nu ligger i en byrå)
I sådana fall är jag intresserad om någon kan tänkas skicka litet i ett kuvert eller så:)

Tänkte ha till denna där det trillat bort!

Screenshot_20200820-124714_Gallery.jpg
20200820_125507.jpg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Till er som postar i den här tråden.

Håll er till topic.

Jag är uppriktigt nyfiken på vad som föranleder senaste tidens uppmärksamhet och ingrepp från administratörer och moderatorer i denna tråden.

Finge jag gissa skulle jag säga att detta är den mest aktiva tråd som finns som dessutom aktivt gör forumet mer attraktivt med diverse mikro-klockor och events. Att peta i det och försöka styra kommer bara resultera i minskat intresse och mindre trafik.

Edit: Speciellt när alla är vänner och har kul! Skulle det vara så att detta ändras och att sura miner uppstår, då är det självklart att man behöver göra en insats.
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
027CD8A7-6A08-4846-B010-6C77F408A52F.jpeg
Hej!
Skulle hugga lite ved, men blev lite klockbilder istället :)
Älskar min Slow, fast att jag har stenkoll på klockan alltid så funkar den för mig. håll till godo.
BE5EBFFF-3EA3-4D49-BE85-85DEF6D31226.jpeg
Jag saknar min slow. Jag skulle byta batterierna på den och fördärvade skruvhuvudena och slängde den, eftersom jag var trött på den för stunden. Men nu saknar jag den som sagt.

Jag tyckte det var marknadssmörja det där med att man känner sig lugnare av att ha en klocka som visar hela dygnet och inte så precist, men det funkade faktiskt på mig!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
027CD8A7-6A08-4846-B010-6C77F408A52F.jpeg
Hej!
Skulle hugga lite ved, men blev lite klockbilder istället :)
Älskar min Slow, fast att jag har stenkoll på klockan alltid så funkar den för mig. håll till godo.
BE5EBFFF-3EA3-4D49-BE85-85DEF6D31226.jpeg
Härligt första inlägg, välkommen! :) Riktigt schyssta bilder och kul klocka. @Olipheus, jag saknar också min ibland, det är väldigt mysiga klockor och de håller hög kvalité.
 

Skiddie

Cartier
Jag är uppriktigt nyfiken på vad som föranleder senaste tidens uppmärksamhet och ingrepp från administratörer och moderatorer i denna tråden.

Finge jag gissa skulle jag säga att detta är den mest aktiva tråd som finns som dessutom aktivt gör forumet mer attraktivt med diverse mikro-klockor och events. Att peta i det och försöka styra kommer bara resultera i minskat intresse och mindre trafik.
Fattar inte heller. Blev just beordrad att "höja nivån" och fick något gammalt inlägg borttaget, oklart vilket. :confused:
 

KXII

Cartier
Jag är uppriktigt nyfiken på vad som föranleder senaste tidens uppmärksamhet och ingrepp från administratörer och moderatorer i denna tråden.

Finge jag gissa skulle jag säga att detta är den mest aktiva tråd som finns som dessutom aktivt gör forumet mer attraktivt med diverse mikro-klockor och events. Att peta i det och försöka styra kommer bara resultera i minskat intresse och mindre trafik.
Kanske skulle hjälpa om man hade ett sub-forum HÄHÄÄ! Med ett sub-forum så skulle man kunna ta in moderatorer som är intresserade av mikromärken och därmed kan hålla ställningen i subforumet......Men men vad vet jag, inte jag som är admin.

Dock kan man tycka att ett forum görs av dess medlemmar och om man vill bidra till en ökning av forumet så hade det varit ett ypperligt sätt för admin att rida på vågen och göra den mest aktiva tråden på forumet till ett sub-forum.... Men men :hungry:
 

KXII

Cartier
Mikromärken och andra "affordables"
Casion är ju affordable så det stänker om det.
Vad är det vi missar här, förklara gärna vad det är som pågår när det gäller dessa märkliga tillrättavisningar? Är det någon som fortsätter att trycka på "Anmäl" på ren jävelskap eller?
Folk som jävlas skulle kanske sluta om det blev offentligt att man anmäler. Exempelvis att den som skrivit inlägget får notis att "person X har anmält ditt inlägg".....
 

KXII

Cartier
Umeå universitet hade en forskningsgrävning vid södra änden på norra Dellen! Jag och en kompis fick jobba hela sommaren och hösten.
Superintressant!
Utbildning till vad?
Missade helt att svara på detta....

Forskningsgrävning i form att "dokumentera sedan eliminera", eller är det bara nu för tiden? Sjukt coolt iaf!

Jag studerar materialvetenskap. Det är väldigt kopplat till gruv- och stålindustrin såklart i och med att de går hand i hand! :happyhappy:
 

Husse

Patek
@Björn Boett , nu när bandet blivit lätt misshandlat så känner jag nu att klockan är redo att bli mitt nya bruksur. Den äckliga värsta glansen på bandet är i alla fall borta nu.
Undrar hur den kommer att se ut om ett år :)

IMG_20200820_082820.jpg


IMG_20200820_082825.jpg


IMG_20200820_082831.jpg


IMG_20200820_082836.jpg
Bra början!
Använd nu bandet till ALLT!
Jag har kört nubuck på ryss’n sedan nån (troligtvis med gul jacka) klagade på att mitt Zulu var för smalt!
Bada, meka, sola och allt annat du kan hitta på!
Jag har smort in det med läderbalsam i bland för att det ska hålla sig mjukt och följsamt!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Trenchhunter Thursday, in a tree. :)

6212B9FD-675A-450D-A3A5-62FAD7A0C20C.jpeg
Fin bild! Det är en väldigt trevlig, liten klocka må jag säga. Visst fanns det en icke-polerad variant också? Är den borstad eller blästrad? Visst är det snyggt med en polerad metallring, men det blir ju både fingeravtryck och oönskade speglingar av fotograf och fotografutrustning. ;)

Btw: Kronan skulle eg kunna göras lite mer dold/nedsjunken med tanke på att det är en quartz, dessutom tvåhandare? Var det något som diskuterades? Vad jag förstår var boettformen ett gemensamt beslut och sen designade ni varsin urtavla? Nu går jag på vad jag minns från tidigare utsagor.
Jag saknar min slow. Jag skulle byta batterierna på den och fördärvade skruvhuvudena och slängde den, eftersom jag var trött på den för stunden. Men nu saknar jag den som sagt.

Jag tyckte det var marknadssmörja det där med att man känner sig lugnare av att ha en klocka som visar hela dygnet och inte så precist, men det funkade faktiskt på mig!
Jag kände samma sak. Köpte aldrig någon, men var sjukt nära flera gånger. Gillade konceptet och ville så gärna ha en svart med grönt band. Men tyckte på den tiden att det var för dyrt. Det hade jag inte tyckt nu. ;)
Härligt första inlägg, välkommen! :) Riktigt schyssta bilder och kul klocka. @Olipheus, jag saknar också min ibland, det är väldigt mysiga klockor och de håller hög kvalité.
Kvaliteten är ju också något man frågar sig när det är ett "reklammärke" på insta/facebook som man aldrig sett eller hört talas om innan, som ingen man känner äger osv.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fin bild! Det är en väldigt trevlig, liten klocka må jag säga. Visst fanns det en icke-polerad variant också? Är den borstad eller blästrad? Visst är det snyggt med en polerad metallring, men det blir ju både fingeravtryck och oönskade speglingar av fotograf och fotografutrustning. ;)

Btw: Kronan skulle eg kunna göras lite mer dold/nedsjunken med tanke på att det är en quartz, dessutom tvåhandare? Var det något som diskuterades? Vad jag förstår var boettformen ett gemensamt beslut och sen designade ni varsin urtavla? Nu går jag på vad jag minns från tidigare utsagor.

Jag kände samma sak. Köpte aldrig någon, men var sjukt nära flera gånger. Gillade konceptet och ville så gärna ha en svart med grönt band. Men tyckte på den tiden att det var för dyrt. Det hade jag inte tyckt nu. ;)

Kvaliteten är ju också något man frågar sig när det är ett "reklammärke" på insta/facebook som man aldrig sett eller hört talas om innan, som ingen man känner äger osv.
Jo, så är det ju. Jag upplevde byggkvaliten som bra i relation till priset och bandet var det mest bekväma jag hade haft på någon klocka trots 22mm bandbredd. :)
 

LennyK

Panerai
Skulle kunna köpa den bara för att den heter Bathysphere. Bra namn. Tänker lite på BioShock. Bra spel.

Ja men kika på hemsidan, just denna finns inte men andra maffiga modeller av Bathysphere att njuta av.

Aquadive, för att den är så j-a tung! :cool::)

Aquan har fått mycket kärlek sista tiden. Får se

Båda, dyker du mer än en gång så vill vi ha en utvärdering, tänker mig att Aquadivens bezel är lite tydligare.
Grymma klockor!

Det är dessa två som gäller nu ett tag framöver. Lyxproblem att behöva välja

Det är coolt med en helsvart dykare, lite vad jag är ute efter med min Seascape.
57AEF5D2-C7F5-438E-9B6F-0D61129522D1.jpeg

Eller hur, det är nåt speciellt med helsvart. Den är också jävulskt cool den där du har!

Lätt Aquadive! Är för övrigt jäkligt sugen på en Poseidon GMT men är rädd för att jag har alldeles för klen handled. :sorry:

Ja den Poseidon GMT’n är för jäkla fräck. Jag tror du skulle älska den. Vet inte hur stora klockor du föredrar men snygg som fan är den

Båda funkar men ta Oris! Stenhård och står när andra faller!

Ska ta kvällen och jämföra lite. Nu är det inte bara dyka jag ska göra utan en del annat också. I vattnet är Aquan en king men Orisen är ju stenhård i de flesta utmaningar utöver det
 
Topp