• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja men kika på hemsidan, just denna finns inte men andra maffiga modeller av Bathysphere att njuta av.

Aquan har fått mycket kärlek sista tiden. Får se

Det är dessa två som gäller nu ett tag framöver. Lyxproblem att behöva välja

Eller hur, det är nåt speciellt med helsvart. Den är också jävulskt cool den där du har!

Ja den Poseidon GMT’n är för jäkla fräck. Jag tror du skulle älska den. Vet inte hur stora klockor du föredrar men snygg som fan är den

Ska ta kvällen och jämföra lite. Nu är det inte bara dyka jag ska göra utan en del annat också. I vattnet är Aquan en king men Orisen är ju stenhård i de flesta utmaningar utöver det
Jag har ju bland annat Squale Matic som är rätt stor lug-lug men den boetten formar ju sig mer efter handleden. Vill inte att den ska sticka utanför handleden. :confused: Någon med mindre handled som hat provat Aquadive 100 GMT?

Missade helt att svara på detta....

Forskningsgrävning i form att "dokumentera sedan eliminera", eller är det bara nu för tiden? Sjukt coolt iaf!

Jag studerar materialvetenskap. Det är väldigt kopplat till gruv- och stålindustrin såklart i och med att de går hand i hand! :happyhappy:
Vi grävde stenåldersboplatser från både äldre och yngre stenålder.
En del i ett arbete för en som doktorerade i stenålderns ekonomi och varuutbyte!
Var med och dokumenterade Norrlands först upptäckta kokgrop, herrejösses vad mycket fett det var kvar i jorden och en väldigt intressant husgrund, strax utanför Hudiksvall!
Det vi grävde blev ju förstört, tog reda på en av stenarna från eldstaden i husgrunden.
Lite skön känsla att ha en sten som är full av mänskligt framkallad sot från 5.500 fKr! Långt före pyramiderna!
Klockbild för att inte tappa topic!
2C81D0DC-5561-41E5-8FBF-14D32B41FDAE.jpeg

Senast ändrad:
Fin bild! Det är en väldigt trevlig, liten klocka må jag säga. Visst fanns det en icke-polerad variant också? Är den borstad eller blästrad? Visst är det snyggt med en polerad metallring, men det blir ju både fingeravtryck och oönskade speglingar av fotograf och fotografutrustning. ;)

Btw: Kronan skulle eg kunna göras lite mer dold/nedsjunken med tanke på att det är en quartz, dessutom tvåhandare? Var det något som diskuterades? Vad jag förstår var boettformen ett gemensamt beslut och sen designade ni varsin urtavla? Nu går jag på vad jag minns från tidigare utsagor.

Tack!
Jag syns väl inte i bezeln?! ;)
Ja, det finns en blästrad version också. Den ger ett lite lite mer ”tooligt” intryck imo.

Tanken med kronan var att den skulle vara lite oversize och framträdande. Så att göra den insjunken i caset var aldrig på tapeten. :)

Jag tog fram boett, krona, caseback och urtavledesign samt visare till Trenchhuntern, min kollega Oskar designade tavlan och tog fram visarna till Oceantimern. Dom delar case, glas, krona och caseback med varann. Givetvis så fördes löpande dialog mellan oss vid designprocessen.

Men det är ju ingen lattjo stämning där? Finns det en speciell anledning att försöka kväsa skojet här inne, mer än en känsla av ordning och kontroll?

En himla skillnad på diskussion kring klockor och det andra som pågår här från stund till stund.
Helt övertygad om att ni kan klara att hålla er från att sväva iväg.
Ni är ändå på ett klockforum.

Tack!
Ja, det finns en blästrad version också. Den ger ett lite lite mer ”tooligt” intryck imo.

Tanken med kronan var att den skulle vara lite oversize och framträdande. Så att göra den insjunken i caset var aldrig på tapeten. :)

Jag tog fram boett, krona, caseback och urtavledesign samt visare till Trenchhuntern, min kollega Oskar designade tavlan och tog fram visarna till Oceantimern. Dom delar case, glas, krona och caseback med varann. Givetvis så fördes löpande dialog mellan oss vid designprocessen.
Skulle du kunna kika på en modell med Seiko VH31? Kvarts men svepande sekundvisare. Borde bli några kronor extra men ett kul, lite udda urverk.

Kanske en KS special? :)

Ja! Mycket bra! Ska bli spännande att se V4.
Är det en Mako?
Fick hem min swordfish 40mm igår som jag köpte av @Jockinho, väldigt trevlig klocka! Men jag vill ha fler zelos! :cool:
Funderar på om jag ska slå till på en swordfish titanium i meteorite kanske... Men den klockan på bilden ser också trevlig ut. Har ju en blå teal nu men skulle ändå vilja ha en (blå) helical också, fast 42mm för att inte vara alltför lik SS40'n

Nej, men jag gör. Jag får byta vinkel hela tiden. ;)
Tanken med kronan var att den skulle vara lite oversize och framträdande.
Jag förstår. Absolut inget fel på dess design – jag gillar den! Tänkte just att man så sällan behöver använda den och därmed kan låta den ligga längre ned på armen utan att den trycker på handloven. ;)

Tack för att du svarar på frågorna och motiverar design och beskriver processen. Jag finner det mycket intressant. Blir nyfiken på vad som kommer härnäst. ^^

En himla skillnad på diskussion kring klockor och det andra som pågår här från stund till stund.
Helt övertygad om att ni kan klara att hålla er från att sväva iväg.
Ni är ändå på ett klockforum.
Håller i sak med och vi försöker hålla ordning själva men det är svårt när denna tråd består av betydligt mer människor än i andra forumdelar.
Tror vi alla hoppas på en bättre lösning. Idéer på förbättringar har inte saknats men blir ständigt bemött av kalla handen? Tydlig kommunikation kan väl inte skada tänker jag?

Grävde lite djupare i Pulsars sortiment efter att jag blev så förtjust i den som @SpaceAce rekommenderade. Hittade denna pärla för under 650 kr inkl frakt. Grym tycker jag men jag är väldigt svag för ana-digi av någon anledning.
ABFE599B-2881-4070-A16B-DAEC6B97A11E.jpeg
Appappapp, sånt där postar vi bara i Kobra Kai :p

Också sjukt svag för anadigis, måste lägga till en i samlingen igen.

Är det en Mako?
Fick hem min swordfish 40mm igår som jag köpte av @Jockinho, väldigt trevlig klocka! Men jag vill ha fler zelos! :cool:
Funderar på om jag ska slå till på en swordfish titanium i meteorite kanske... Men den klockan på bilden ser också trevlig ut. Har ju en blå teal nu men skulle ändå vilja ha en (blå) helical också, fast 42mm för att inte vara alltför lik SS40'n
Kapar svaret eftersom det är min klocka :)
Det är en Zelos Mako V.2. Det är svårt att förmedla på bild men urtavlan har ett påtagligt djup och virvelvindseffekten gör att den nästan rör sig. Lumen är som sig bör galen och det är så många element som har lume att det blir som ett tivoli. :p

Grävde lite djupare i Pulsars sortiment efter att jag blev så förtjust i den som @SpaceAce rekommenderade. Hittade denna pärla för under 650 kr inkl frakt. Grym tycker jag men jag är väldigt svag för ana-digi av någon anledning.
ABFE599B-2881-4070-A16B-DAEC6B97A11E.jpeg
Den där var ju inte dum, och vilket "affordable" pris! :eek: Köpte du på samma ställe som den andra? Boetten ser ut att vara helt lika som på digitalaren.
Den här får fortfarande en hel del handledstid. :cigar:
Pulsar_Digit_Augusti.jpg

Tillbaka
Topp