Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du bara roar digJaha. Där försvann sambon som en avlöning för att dricka vin med sina kompisar, medan jag, en vanlig man, lämnas med tre bångstyriga barn och ett hem i kaos.
![]()
Ja, så sa jag också. Men att vara mammaledig är tydligen ett mycket hårt arbete man måste pausa från ibland. Att jag, en vanlig man, skulle ha det tufft i en sådan miljö är givet – men hon, en rekordelig kvinna??!Du bara roar dig![]()
Vilket antiklimax, hämtade precis ut en efterlängtad Seiko SPB143, superfin klocka dock så lider den av ickelinjerande vridring med tavelindex, mycket irriterande. Hur hade ni gjort, retur eller härda-ut-jag-kommer-över-det-kanske? Ändå en relativt dyr klocka som jag tycker inte borde ha såna här problem![]()
Skicka tillbaks - uppfattatSkicka tillbaka och sluta köpa Seiko som inte är vintage!![]()
Jag har sålt eller returnerat 10-12 Seiko enbart pga detta. Om du stör dig på det nu kommer du troligen göra det sen också.Vilket antiklimax, hämtade precis ut en efterlängtad Seiko SPB143, superfin klocka dock så lider den av ickelinjerande vridring med tavelindex, mycket irriterande. Hur hade ni gjort, retur eller härda-ut-jag-kommer-över-det-kanske? Ändå en relativt dyr klocka som jag tycker inte borde ha såna här problem![]()
Skicka tillbaks - uppfattat
Sluta köpa Seiko - no way![]()
Man kan ha tur och få en som linjerar. Bäst att i så fall köpa i butik eller försöka få onlinebutiken att kontrollera, och i bästa fall visa kort på, att de har ett linjerar ex till dig.Skicka tillbaks - uppfattat
Sluta köpa Seiko - no way![]()
Tror det med, blir en retur.Jag har sålt eller returnerat 10-12 Seiko enbart pga detta. Om du stör dig på det nu kommer du troligen göra det sen också.
Alla serier är inte drabbade, verkar huvudsakligen vara dykare i låg-mellan-segmenten.
Säg det i Seikotråden om du törs. Här är Seiko OT, vill inte bli anmäld så säger inget.Jag förstår tjusningen nånstans, men fan alltså! Alltid QC skit. Min Zelos för typ 3000 lyckas bättre än deras klockor för 8000.![]()
Vi är bortskämda med Mikro-QC, slår de stora spelarna på fingrarna.Jag förstår tjusningen nånstans, men fan alltså! Alltid QC skit. Min Zelos för typ 3000 lyckas bättre än deras klockor för 8000.![]()
Säg det i Seikotråden om du törs. Här är Seiko OT, vill inte bli anmäld så säger inget.
Vi är bortskämda med Mikro-QC, slår de stora spelarna på fingrarna.
Sant, var god fortsätt. Bara vi överens om att Seiko är störst och vackrast i hela världen.Är väl inte OT att jämföra?!
Har haft några kvalitetsproblem med min Traska och Collins, båda åtgärdande snabbt och smidigt och grym dialog med tillverkare.Jag har inte ägt en klocka över 10000, men generellt känns det som bättre QC på små produktioner som hos Zelos och Gamma? Med det sagt finns det ju många rötna märken inom micros också.
Ägt ett gäng Zelos. Har alltid tyckte QC, kvalle osv har varit outstanding. Dessutom fantastisk dialog med sina kunder.
Sant, var god fortsätt. Bara vi överens om att Seiko är störst och vackrast i hela världen.
Med risk för att bli anmäld. Jag var sarkastisk, hoppas du förstår. Slut på OT.Haha. Okay då!![]()
Med risk för att bli anmäld. Jag var sarkastisk, hoppas du förstår. Slut på OT.
Retur. Det kommer störa dig för evigt. Tyvärr.Vilket antiklimax, hämtade precis ut en efterlängtad Seiko SPB143, superfin klocka dock så lider den av ickelinjerande vridring med tavelindex, mycket irriterande. Hur hade ni gjort, retur eller härda-ut-jag-kommer-över-det-kanske? Ändå en relativt dyr klocka som jag tycker inte borde ha såna här problem![]()
Jepp, får bli det.Retur. Det kommer störa dig för evigt. Tyvärr.
Kul! Gillar no-date bäst. Symmetrisk. Men linen dial är jag svag för. Hur långt fram i tiden ligger dem på ett ungefär?Uppdatering gällande Smiths Artificer prototyper, 38mm, Miyota 9015.
Aventurine dial, waffle dial and linen dial, kan mycket väl bli en linen eller aventurine för min del
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mycket pengar för mig.Är det ingen som tänkt slå till på Ocean Rover’n som ligger till salu ?
Mig medMycket pengar för mig.
Fin, men mkt pengarÄr det ingen som tänkt slå till på Ocean Rover’n som ligger till salu ?