• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Låter klokt och rimligt. Får man fråga om du eller någon annan lyckats "kapitalförstöra" något stackars exemplar eller är ni nöjda med QC thus far?
Vi har inte lyckats förstöra något ex. under ”normal användning” än. Men det är ju klart ingen G-shock, det ska ju sägas! Dock har vi testat gränserna och därigenom förstört klockor. Ungefär som man krocktestar bilar.

Vi är nöjda med batchen, där har varit några vi tog bort under vår initiala QC, och ngn kund som hört av sig med problem som fått klockan utbytt. Men så är det alltid, 100% är inte möjligt, men man måste iallafall sträva dit!

Säg hej till Daniel Henry! Fick bli lite mecha-quartz så här på eftermiddagen.

8A09E053-163C-4894-9F0B-748F20B16D89.jpeg

Vi har inte lyckats förstöra något ex. än. Men det är ju klart ingen G-shock, det ska ju sägas!

Vi är nöjda med batchen, där har varit några vi tog bort under vår initiala QC, och ngn kund som hört av sig med problem som fått klockan utbytt. Men så är det alltid, 100% är inte möjligt, men man måste iallafall sträva dit!
haha, hade inte ens förväntat mig ett svar, roligt höra att grejerna håller måttet :)
Transparens är bra. Du vet att jag kommer hoppa på tåget när dykaren kommer, 1000%!

Tror det ligger något i det.
Fick hem den vita igår, den är superfin och tror verkligen inte du kommer bli besviken!
Sålde min då jag egentligen aldrig hade som avsikt att behålla den från första början. Har varit nyfiken på märket länge men aldrig ens sett en Zelos på riktigt så tyckte det var ett ypperligt tillfälle att testa o klämma lite utan att förlora slantar.

Jag och min i allra högsta grad affordable ryss (nån Agnellivariant) klipper fruktträd hos svärfar!
Naturligtvis lyssnar jag ju självklart på det näst bästa techno-setet någonsin, Amelie Lenns från main stage Tomorrowland 2019!
Bäst är Charlotte de Witte, Garden of Madness Tomorrowland winter -19! :cool:
77C7AF56-2106-4C92-BD6C-178737B67191.jpeg
9AAB49F5-D434-4283-A4B3-F3A02805496C.jpeg

Senast ändrad:
En fråga som jag faktiskt undrat över ett tag: Hur stor är andelen micromärken i era samlingar?
Vad som är micromärken är förstås en definitionsfråga, men jag gör ett försök.
Flest klockor totalt är Casio följt av Vostok. Affordable, men knappast micro. På tredje plats däremot finns Heimdallr, fjärde Maranez och så jämnt skägg mellan Helm och San Martin (micro lr bara affordable?) med en av varje. Finns lite obskyra ryssar, vintage och några ungdomssynder också, men bara en av vart märke, och inga micro.
Så min andel micromärken är runt 16% av samlingen. Kommer förhoppningsvis att öka innom en snar framtid.

Svårt att hitta rätt kategori till många klockor men om jag tvingar in dom i den mest passande har jag
Mikro 26%
Ryss 26%
Affordable 22%
Vintage 15%
Mainstream 11%
Då räknar jag till exempel CW och Squale som affordable

Fick hem den vita igår, den är superfin och tror verkligen inte du kommer bli besviken!
Sålde min då jag egentligen aldrig hade som avsikt att behålla den från första början. Har varit nyfiken på märket länge men aldrig ens sett en Zelos på riktigt så tyckte det var ett ypperligt tillfälle att testa o klämma lite utan att förlora slantar.
Jag förstår. Hoppas också att jag kommer att gilla den. Återkommer när jag har fått den. :)

Fick den här prototypbilden från Jon på Traska. Vore nice med denna tavla.
8B950A3D-3177-4301-B297-E799A1EEA16E.jpeg
Är det en KS mikroklocka? Kanske forumgrön skulle passa? Den officiella forumklockan från SöS är i och för sig gul, lite oklart varför. Kul med en mikro-Traska.
Vore kul att se. Grön kanske ?
Edit: Den här hade varit bra tråkig utan den röda visaren. Den gör hela skillnaden för mig.
FBAABD2A-9629-4715-8756-75B5F9D29345.jpeg
Ja, det ÄR en nice touch. Dock är det mycket det som fick mig att tveka på den. Med vit sekundvisare hade den varit strap monster. Nu måste banden matcha det röda på något sätt. Å andra sidan – måste den vara ett strap monster? Räcker det inte med länk och 5-6 andra band som funkar? Klart det gör, men ibland får man för sig saker.

Tillbaka
Topp