Klockorna kan ju vara både mikro och affordable på samma gång.Det blir ju 103%...
Allt jag har är affordable, utom möjligen en Seiko. Inte för att den var så dyr utan för vad man (inte) får för pengarna...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockorna kan ju vara både mikro och affordable på samma gång.Det blir ju 103%...
Allt jag har är affordable, utom möjligen en Seiko. Inte för att den var så dyr utan för vad man (inte) får för pengarna...![]()
44% micro, 30% vintage ... Övriga är Orienter och Squale typ. Så 100% affordables skulle jag säga.Just nu 14% Micro, 58% Vintage men hela 94% Affordable![]()
Jäkla bra den där. Fattar det som att DressKX på band har borstad ring medan länk har polerad.Den är skön!Köpte på nato eftersom den var slut på länk. Eftersom de har samma listpris känns det lite synd att få med nato.
![]()
![]()
![]()
Oj, då måste jag dubbelkolla. *kollar*Jäkla bra den där. Fattar det som att DressKX på band har borstad ring medan länk har polerad.
Ser riktigt bra ut! Är ju ingen brist på lume på den där.Nytt in... Testat några timmar och måste säga att den växer! Kändes för mycket bling i börjanDen är extremt skön att bära iaf. Får se om den får stanna
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nä, den verkar funka bra! Detta är min första Squale, ska göra ett test mot min Trident...Ser riktigt bra ut! Är ju ingen brist på lume på den där.![]()
Det där en av klockorna som sitter absolut säkrast i min samling iaf. Jag älskar den, och ser inte att den får lämna.Nytt in... Testat några timmar och måste säga att den växer! Kändes för mycket bling i börjanDen är extremt skön att bära iaf. Får se om den får stanna
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det enda jag inte gillar med Squale generellt är att deras lume är rätt kass men den där ser ut att vara i en helt annan liga. Hur är lumen på CW?Nä, den verkar funka bra! Detta är min första Squale, ska göra ett test mot min Trident...
Jag har Trident mk3, och den slår det mesta! Har jämfört med Seiko mfl som ska vara bra... Ingen matchDet enda jag inte gillar med Squale generellt är att deras lume är rätt kass men den där ser ut att vara i en helt annan liga. Hur är lumen på CW?
Coolt att den matchar Seiko, brukar bara vara Zelos som lyckas med detta annars.Jag har Trident mk3, och den slår det mesta! Har jämfört med Seiko mfl som ska vara bra... Ingen match![]()
Efter mankinin konstaterar jag bara:Fick låna lite pynt från dottern. Vad tycks?#penishelmet
![]()
Man kanske ska kombinera dem?Efter mankinin konstaterar jag bara:
Karln passar i allt!![]()
Den slog min Padi mas (SPB071J1) som jag hade innanCoolt att den matchar Seiko, brukar bara vara Zelos som lyckas med detta annars.![]()
Ah du ditt gamla modelejon! "Lånat" lite pynt kan du lura i nån annanFick låna lite pynt från dottern. Vad tycks?#penishelmet
![]()
Det är riktigt bra kräm i dem så riktigt imponerande. Jag har ännu inte hittat någon som klår min Seiko Tuna SBBN031, den gick att använda som ficklampa.Den slog min Padi mas (SPB071J1) som jag hade innan![]()
Ska erkänna att jag trivdes bra i den och jag vet att du är avundsjuk! Hade passat perfekt tillsammans med din Squale Onda.Ah du ditt gamla modelejon! "Lånat" lite pynt kan du lura i nån annan
När vi ändå är inne på trendskapande, pins i nato höstens fluga?
![]()
Har 100% klockor i min samling f.ö.
Den är jävla fin den där, du / ni har lyckats med modellen. Är sugen att slå till faktiskt”Stresstestar” en Trenchhunter som får följa med och slamma muren jag aldrig verkar bli klar med. Detta är den blästrade versionen f.ö.
Detta handlar inte om att inte har respekt för mina klockor eller att jag åtnjuter ngn slags fetish för kapitalförstöring. Utan detta ser jag som ett led i en löpande QC. ”Klarar den x så klarar den y”.
![]()
Låter klokt och rimligt. Får man fråga om du eller någon annan lyckats "kapitalförstöra" något stackars exemplar eller är ni nöjda med QC thus far?”Stresstestar” en Trenchhunter som får följa med och slamma muren jag aldrig verkar bli klar med. Detta är den blästrade versionen f.ö.
Detta handlar inte om att inte har respekt för mina klockor eller att jag åtnjuter ngn slags fetish för kapitalförstöring. Utan detta ser jag som ett led i en löpande QC. ”Klarar den x så klarar den y”.
![]()
Det glädjer mig att läsa! Stort tack!Den är jävla fin den där, du / ni har lyckats med modellen. Är sugen att slå till faktiskt![]()
Håller med om att det har gått överstyr på sista tiden. Hoppas bara att tråden förövrigt förblir lika avslappnad som innan och inte går åt svalt ett järnspett-stelt hållet som det av någon anledning är i många andra trådar. Det är ju sköningarna i tråden som är och har varit hjälpsamma och gjort tråden till vad den är och inget annat. Tror dock att aktiviteten kommer att dala märkbart men det är bara min gissning. Vi får seVarför skulle stämningen bli tråkig och stel bara för att man försöker att någorlunda hålla topic?Det blir vad man gör det till tänker jag och jag är övertygad om att vi kommer att fortsätta ha en avslappnad stämning och hjälpsamma medlemmar i tråden även utan långa OT-diskussioner där sida efter sida handlar om matlagning eller gula jackor och som nästan alla verkar vara överens om har gått till överdrift på senare tid.
Man behöver inte se allting som svart eller vitt, det går att ha en trevlig och skämtsam ton i tråden med lite OT här och där utan att man för den sakens skull behöver styra in tråden på evighetslånga OT-diskussioner.![]()
Tack så mycket, uppskattar det!Det glädjer mig att läsa! Stort tack!
Skulle du välja att slå till så glöm ej ”klocksnack10” för lite avdrag.![]()