• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lördagsaffordable. Någon annan som gillar Sector?
4609EBB0-EC7F-4D0C-ADCD-9A91AEB658F2.jpeg
Absolut :)

Mina San Martinbröder, tänk om bara Seiko kunde vara hälften så bra på linjering av bezel, chapter ring etc. som detta homageföretag... :blackeye:
644BC3A3-8395-4B85-A08A-88BB1CB9155E.jpeg

(gillar Seiko ändå)

Dagens blev ändå denna som används mkt just nu, fin både med patina som ”ny” :)

1D6EC406-0F05-4541-A7B5-234146318332.jpeg

Fått ev tankar på att göra mig av med caliklockan, för att finansiera annat, så om någon är sugen hojta till :)

Bumpade precis min NTH, innan jag prissänker den så tänkte jag erbjuda den till tråden för 4k.

Trodde helt ärligt att den skulle säljas snabbt, men den känns kall, mycket kall.
Jag var inne på något liknande med min Traska. Slutsåld på hemsidan, knappt använd och 1.400 kr lägre än inköpspris.

Men mikromärken har en smalare kundkrets, så är det ju. Säljer den inte snart så får jag överväga att behålla. Kan dock hyvla något på priset för en mikrobroder.

Lycka till med NTH:n. Där är jag också förvånad att den är kvar.

Jag var inne på något liknande med min Traska. Slutsåld på hemsidan, knappt använd och 1.400 kr lägre än inköpspris.

Men mikromärken har en smalare kundkrets, så är det ju. Säljer den inte snart så får jag överväga att behålla. Kan dock hyvla något på priset för en mikrobroder.

Lycka till med NTH:n. Där är jag också förvånad att den är kvar.
Steinharts och Squale brukar ju gå fort iaf :)

”Stresstestar” en Trenchhunter som får följa med och slamma muren jag aldrig verkar bli klar med. Detta är den blästrade versionen f.ö.

Detta handlar inte om att inte har respekt för mina klockor eller att jag åtnjuter ngn slags fetish för kapitalförstöring. Utan detta ser jag som ett led i en löpande QC. ”Klarar den x så klarar den y”.

25E6556D-E3C7-4B2A-84D7-D38533CB91EA.jpeg
Den är riktigt, riktigt bra! Jag var lite skeptisk till Trenchhuntern ett tag men efter att ha läst passaroundtråden och sett fler och fler bilder så växer den på mig. Jag visste inte ens om att det fanns en blästrad variant men det är bara ännu bättre och ökar på tooligheten som åtminstone jag tycker hör till en Field watch. Å andra sidan är den jäkligt snygg även som polerad... :angel:

Dessutom är det väldigt kul att du är så pass aktiv här i forumet och är öppen för den feedback du får. Att man får KS-rabatt är en fin bonus. :happyhappy:
haha, hade inte ens förväntat mig ett svar, roligt höra att grejerna håller måttet :)
Transparens är bra. Du vet att jag kommer hoppa på tåget när dykaren kommer, 1000%!
Dykaren? :eek: Har jag missat någonting här eller är det en fiktiv dykare vi pratar om? :D
Fick hem den vita igår, den är superfin och tror verkligen inte du kommer bli besviken!
Sålde min då jag egentligen aldrig hade som avsikt att behålla den från första början. Har varit nyfiken på märket länge men aldrig ens sett en Zelos på riktigt så tyckte det var ett ypperligt tillfälle att testa o klämma lite utan att förlora slantar.
Samma här. Jag har haft Zelos tidigare och hade ingen avsikt att behålla denna utan ville bara få se och klämma lite på den. Kul att för en gångs skull inte behöva tappa 50% direkt på en mikro. :D

Tillbaka
Topp