• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kenuko

Cartier
Tänkte sälja min Lorier Neptune v2. Har den nu till salu lokalt här i Finland men heads up hit i tråden om någon är intresserad. Sjukt mycket klocka för pengen.

B5A16169-4BDF-4684-9389-56BDCA2429CC.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Varit sugen på en Seiko Tuna ett bra tag men inte provat den någon gång så blev ett byte med denna SM i min väg. Spontana intryck är att jag gillar designen :pompus:
E3DDEBB4-F6D7-4B56-AE90-8A76987A8D3A.jpeg


Enda kruxet, SM känns ju galet bra för pengen men antar Seiko är bra med :chicken:
Den är ruggigt bra den där. Indexen poppar något grymt. Ångrar lite att jag sålde (ångrar alltid allt som sålts) :).
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Cincinnati Watch Company nya Diver, planerad förbokning via hemsidan fr.o.m. fredag. $349 under första månaden, grymt mycket klocka för pengarna!

https://www.cincinnatiwatch.com/

  • 41 mm width
  • 48.5 mm lug to lug
  • 13 mm thick
  • Sapphire crystal with inner AR coating
  • Stadium style ceramic bezel
  • C3 lume
  • SW200 movement
  • 20ATM WR
  • 20 mm lug width
  • Bracelet tapers to 18 mm
  • 6 micro adjustments on clasp
  • US$349.




Även Cincinnatus Field Watch V2 kommer snart på pre-order för $350

Case
  • 39 mm 316L Stainless Steel
  • 12 mm Thickness (12.4 including domed sapphire)
  • 47 mm Lug-to-Lug
  • Lug width: 20mm
  • Water Resistance: 10 ATM
  • Screw Down Crown
Caseback
  • Full Display with mineral crystal
Crystal
  • Double Domed Sapphire with blue inner AR coating
Dial
  • Black “Aged” dial w/ gilt print
  • BGW9 Superluminova on numerals and hands
Movement
  • TMI-Seiko NH71A Automatic (Made in Japan Version)
  • Stop Seconds Hacking
  • 24 Jewels
  • 3 Hertz Sweep Second Hand
  • 40 Hour Power Reserve
Included Accessories
  • 20 mm Black NATO Strap (Brushed Hardware)
  • 20 mm 2 Piece Tan Canvas Strap
Warranty

Field watch, för lik Smiths i min bok.
 

inzomniac

Cartier
2-Faktor
Den där är über-jävligt läcker. Vad tycker du nu när du haft den ett tag? Jag är lite små-sugen på den gröna varianten utan datum. Känner att jag eventuellt håller på att utvecklat en fetisch för gröna klockor.

prometheus 1.jpg
prometheus.jpg
prometheus2.jpg
Vad kul! Jag har haft på den rätt mycket så jag gillar den rejält i dagsläget i alla fall, inte tröttnat än :). Luggarna böjer av rätt bra, så trots 43mm sitter den bra på mina trumpinnar.
Det jag önskar med den är en annan clasp - verkar vara en generisk med dykarförlängning som många mikros använt tidigare - och där många gjort bättre varianter idag. Jag tycker claspen är för tjock och lång. Den har inga mikrojusteringar och jag vill inte använda dykarförlängningen till sånt, så fick ingen bra passning på armen.
Satte på ett shark mesh som sitter mycket goare och som jag tycker förhöjer utseendet ändå. Det kan upplevas som en rätt hög yta där ändlänkarna sitter, mellan luggarna, alltså att det syns lite mer av höjden på klockan där när man kör annat än originallänken med de ändlänkarna som täcker där då.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Cincinnati Watch Company nya Diver, planerad förbokning via hemsidan fr.o.m. fredag. $349 under första månaden, grymt mycket klocka för pengarna!

https://www.cincinnatiwatch.com/

  • 41 mm width
  • 48.5 mm lug to lug
  • 13 mm thick
  • Sapphire crystal with inner AR coating
  • Stadium style ceramic bezel
  • C3 lume
  • SW200 movement
  • 20ATM WR
  • 20 mm lug width
  • Bracelet tapers to 18 mm
  • 6 micro adjustments on clasp
  • US$349.




Även Cincinnatus Field Watch V2 kommer snart på pre-order för $350

Case
  • 39 mm 316L Stainless Steel
  • 12 mm Thickness (12.4 including domed sapphire)
  • 47 mm Lug-to-Lug
  • Lug width: 20mm
  • Water Resistance: 10 ATM
  • Screw Down Crown
Caseback
  • Full Display with mineral crystal
Crystal
  • Double Domed Sapphire with blue inner AR coating
Dial
  • Black “Aged” dial w/ gilt print
  • BGW9 Superluminova on numerals and hands
Movement
  • TMI-Seiko NH71A Automatic (Made in Japan Version)
  • Stop Seconds Hacking
  • 24 Jewels
  • 3 Hertz Sweep Second Hand
  • 40 Hour Power Reserve
Included Accessories
  • 20 mm Black NATO Strap (Brushed Hardware)
  • 20 mm 2 Piece Tan Canvas Strap
Warranty

Har sett dem någon gång förut. Reagerade på det märkliga valet att välja ett namn vara naturliga förkortning blir CWC ...
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Cincinnati Watch Company nya Diver, planerad förbokning via hemsidan fr.o.m. fredag. $349 under första månaden, grymt mycket klocka för pengarna!

https://www.cincinnatiwatch.com/

  • 41 mm width
  • 48.5 mm lug to lug
  • 13 mm thick
  • Sapphire crystal with inner AR coating
  • Stadium style ceramic bezel
  • C3 lume
  • SW200 movement
  • 20ATM WR
  • 20 mm lug width
  • Bracelet tapers to 18 mm
  • 6 micro adjustments on clasp
  • US$349.




Även Cincinnatus Field Watch V2 kommer snart på pre-order för $350

Case
  • 39 mm 316L Stainless Steel
  • 12 mm Thickness (12.4 including domed sapphire)
  • 47 mm Lug-to-Lug
  • Lug width: 20mm
  • Water Resistance: 10 ATM
  • Screw Down Crown
Caseback
  • Full Display with mineral crystal
Crystal
  • Double Domed Sapphire with blue inner AR coating
Dial
  • Black “Aged” dial w/ gilt print
  • BGW9 Superluminova on numerals and hands
Movement
  • TMI-Seiko NH71A Automatic (Made in Japan Version)
  • Stop Seconds Hacking
  • 24 Jewels
  • 3 Hertz Sweep Second Hand
  • 40 Hour Power Reserve
Included Accessories
  • 20 mm Black NATO Strap (Brushed Hardware)
  • 20 mm 2 Piece Tan Canvas Strap
Warranty

Oj, dykaren ser ju riktigt najs ut. Enda jag inte riktigt gillar är den sluttande bezeln.
 

HSK

Patek
2-Faktor
876599C1-8110-4AE4-8EAF-E5279EB77FAB.jpeg
Precis uthämtad (efter mycket strul med FedEx). Det går bra att skicka raketer till Mars, men verkar vara stört omöjligt att frakta en klocka från Hong Kong till Sverige utan haverier längs vägen. :banghead:
Fasen vad ball! :woot: Jag blev riktigt sugen när den diskuterades i tråden men kände att jag inte riktigt hade plats för en "plojklocka" i samlingen. Ser fram emot att få se fler bilder på den (t.ex. lumeshot om den nu har lume?). :)
Försöker överleva ännu en dag på Ikea. Kanske kan fråga här direkt: Varit lite sugen på en Dan Henry (räknas väl som affordable?), Men undrar hur det ligger till med deras glas. Hört en del att dem spricker lätt och så. Kanske var förr?
IMG_20200826_150938__01.jpg
Snygg Orient! Vad jag förstår handlade det om en specifik modell där glaset kunde spricka/explodera p.g.a. något slags tillverkningsfel men det ska tydligen vara åtgärdat sedan länge. Jag tog upp det för ett tag sedan i tråden och flera användare kommenterade detta så det ska nog inte vara några problem med dagens modeller.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Mm det enda som går att klaga över är väll att index och visare skiljer sig lite åt i nyans, men så är det ju ofta på Seiko med. Länken som fanns till var ju grym men blev rätt tung med den, får bli grönt zulu tror jag :)
Jag störde mig som fan på att dag- och datumvisningen hade lite olika nyans på min SBBN035 men har för mig att det berodde på att de inte låg i samma höjd? Bra val av band, zulu känns som en perfekt match med en tuna!
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Vad tros om att köpa en Bulova lunar pilot, (älskar den), ta en vinkelslip och slipa luggarna till en rimlig nivå och fixa nya stifthål? Någon som skulle vilja se det:D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag störde mig som fan på att dag- och datumvisningen hade lite olika nyans på min SBBN035 men har för mig att det berodde på att de inte låg i samma höjd? Bra val av band, zulu känns som en perfekt match med en tuna!

Så är det på många seiko tror jag, iaf på 7040 och tror skx med. Gillar ändå den detaljen, nog ändå uttänkt av praktiska skäl för att särskilja dem :pompus: (Seiko har garanterat tänkt ut något smart)

Ingen aning om vilket språk min dagvisning är på men den är ju underbar tycker jag likt kanji eller arabiska dagar som Seiko kan ha :cigar:
5EC405F6-D683-4461-A01A-4DBF30CC37B6.jpeg
 

Hjelm

Rolex
Så är det på många seiko tror jag, iaf på 7040 och tror skx med. Gillar ändå den detaljen, nog ändå uttänkt av praktiska skäl för att särskilja dem :pompus: (Seiko har garanterat tänkt ut något smart)

Ingen aning om vilket språk min dagvisning är på men den är ju underbar tycker jag likt kanji eller arabiska dagar som Seiko kan ha :cigar:
5EC405F6-D683-4461-A01A-4DBF30CC37B6.jpeg
Stenhård med cammo!
 
Topp