• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

67A2D840-5F9F-4010-9C72-544C000B410D.jpeg

Denna pjäs har nu landat hos far. Är väldigt nöjd kan jag säga. Kan även rekommendera att göra affärer med @PaulK
Ha det gött allihopa :)
(Det är säljarens bild i posten)
Stooort grattis kompis :). Grym pjäs det där.
Hoppas du kan åka hem snart, du har mycket där i gottepåsen nu :).
 
Har lite funderingar kring Steinhart ocean one vet om rolexkopiesnacket men hur är klockan, håller den? Känns den genuin osv. Är nybörjare som är sugen på några lite billigare instegsklockor som är schyssta, råd tas gladeligen emot.

Bra finish, går väldigt bra och mjukt, känns kvalitativt byggd. Rekommenderar absolut för priset, den där nya rootbeer modellen dom nyligen lanserat lockar mig nästan till att klicka hem en egen!
 
Är det någon som har koll på vilka rabatter som finns genom klocksnack? Finns det någon lista över det eller hur funkar det?
 
Här kommer en kortrecension av den limiterade modellen SpaceXplorer, från Undone, tillverkad i 300 exemplar.

Korta fakta:
- 40 mm exklusive kronan
- 45,5 mm inklusive luggarna
- 12 mm hög
- 20 mm mellan luggarna
- Seiko TMI VH31 kvartsverk med svepande sekundvisare
- Glaset är ”Hardened Single Domed K1 Crystal”

Klockan har designats med Dragon V2-kapseln och den tillhörande rymddräkten som inspiration (se lånad bild från nätet). Kul att man faktiskt kan hitta flera av designelementen i klockan, om man jämför med bilder på kapseln/dräkten - för den som gillar klassikern ”finn fem fel”.
562B0321-F3F4-451D-821F-8633FFE30E53.jpeg


Ovanlig design är väl bara förnamnet. Djup tavla med full lume, ”trådade” visare och en sekundvisare i form av en ”prick” på den vida disken i mitten av tavlan. Kronan är gömd under bandet, klockan 12. Bandet ska efterlikna materialet i rymddräkten. Levereras i en ask som tagit inspiration från japanska byggsatser.

Summering
Nördnivå: hög som en telemast
Klocknördnivå: antagligen helt obefintlig
Uppmärksamhet: så det räcker
Kvalitet: ja och nej. Designkvaliteten är ett plus i min bok. Allt annat är minus, jämfört med kvartsklockor som Citizen Chronomaster och Grand Seiko, men de kostar också x10.

Med andra ord: en klocka för nördar (som jag själv), men antagligen ingenting för en konservativ klocknörd.

B0B90293-033C-494F-B2A2-E36BB68EBC4E.jpeg
258FBFB8-CDD9-445C-994B-7F5181BD8674.jpeg
69319494-830E-40D7-ACD1-FA4050CDE32B.jpeg
48084DD4-E664-4816-BFD1-BDF5B94C82CF.jpeg
 
67A2D840-5F9F-4010-9C72-544C000B410D.jpeg

Denna pjäs har nu landat hos far.
Är väldigt nöjd kan jag säga.
Kan även rekommendera att göra affärer med @PaulK
Ha det gött allihopa :)
(Det är säljarens bild i posten)

Vad kul! :) Sådär ska en sub se ut, 1000% snyggare med svärdsvisare tycker jag iallafall. :p Inte noterat förut detaljen på den röda sekundvisaren att centrum är metallfinish, coolt!
Hoppas du kan besöka fäderneslandet snart, vilken julafton det kommer bli. :woot:
 
Vad kul!!
Jättegrattis kamrat :)
Du kommer inte bli besviken.

Trevlig pjäs! Är det du som är fadern i texten? Eller är det en present till din far?

Stooort grattis kompis :). Grym pjäs det där.
Hoppas du kan åka hem snart, du har mycket där i gottepåsen nu :).

Stort grattis till en fin klocka!
Själv väntar man på att ännu en G-SHOCK ska landa samtidigt som jag ska rensa lite i lådan.

Stort grattis till den Mr! :) Så jäkla fina de där och verkar vara sjukt välgjorda :happyhappy:

Stoooort grattis kompis! Du som suktat efter Ginault(med all rätt, jag gör det oxå) jag är glad för din skull!
Skaplig samling du har där hemma hos far din :)

Se där, riktigt fin, den har du förtjänat. Nu skall du bara lyckas hämta alla sjuttielva klockor som far förvarar.... och lämna en RLT nånstans ;)

Vad kul! :) Sådär ska en sub se ut, 1000% snyggare med svärdsvisare tycker jag iallafall. :p Inte noterat förut detaljen på den röda sekundvisaren att centrum är metallfinish, coolt!
Hoppas du kan besöka fäderneslandet snart, vilken julafton det kommer bli. :woot:

Återigen, tack alla (hoppas jag inte glömt/missat någon av er) :)
 
Tillbaka
Topp