• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God förmiddag tråden :)

IMG_20200903_094520.jpg
 
Den är väldigt fin! En rolig klocka i samlingen.

När kommer nästa microklocka? Det var väl snack om Traska och/eller någon mer?

Verkligen! Har ju flippats av många men hos mig sitter den stensäkert.

Vet faktiskt inte. Om jag förstått det hela rätt så lades planerna lite på is pga Corona :/

Vi tittade på en Steinhart tsm med Gnomon, men vad jag vet så har det varit radiotystnad från dem de senaste veckorna...
 
Jag har alltså lyckats lägga vantarna på min graal-klocka. Den som fick mig att snöa in på klockor, men aldrig fanns att köpa och när den dök upp så var det för runt 25’ vilket var svårt att motivera. Men nu kom ett extremt bra pris så jag slog till direkt.

Micro? Helt klart, 799 tillverkade.
Affordable? Helt klart, nu under 10’.
(Hotell? Trivago :angel:)
F0AA8E51-D310-4D02-88D1-A2A07C67F1F9.jpeg
 
Jag har alltså lyckats lägga vantarna på min graal-klocka. Den som fick mig att snöa in på klockor, men aldrig fanns att köpa och när den dök upp så var det för runt 25’ vilket var svårt att motivera. Men nu kom ett extremt bra pris så jag slog till direkt.

Micro? Helt klart, 799 tillverkade.
Affordable? Helt klart, nu under 10’.
(Hotell? Trivago :angel:)
F0AA8E51-D310-4D02-88D1-A2A07C67F1F9.jpeg
Spännande! Berätta mer. Vad är det för klocka?
 
Spännande! Berätta mer. Vad är det för klocka?
”Montres-Militaire is a young Swiss watch brand specialized in the production of military inspired high end bronze timepieces. Headed by Mr. Markus Tschopp (CEO of the company), the company officially launched its first collections- the OFFICIER DE MARINE 7100 series – in May 2013.

With the help of highly qualified professionals from Switzerland, Markus Tschopp, a veteran in the horology industry with two decades of experience, offers the timeless bronze watches under MONTRES-MILITAIRElabel. Creating a new trend in the watch industry, these timepieces comes in a highly complex and durable bronze cases and equipped with legendary Swiss made ETA Unitas 6497 mechanical hand wound movements.”
Finns mer här: https://masterhorologer.com/2013/07...l-movement-eta6497-green-black-or-brown-dial/ :D
 
”Montres-Militaire is a young Swiss watch brand specialized in the production of military inspired high end bronze timepieces. Headed by Mr. Markus Tschopp (CEO of the company), the company officially launched its first collections- the OFFICIER DE MARINE 7100 series – in May 2013.

With the help of highly qualified professionals from Switzerland, Markus Tschopp, a veteran in the horology industry with two decades of experience, offers the timeless bronze watches under MONTRES-MILITAIRElabel. Creating a new trend in the watch industry, these timepieces comes in a highly complex and durable bronze cases and equipped with legendary Swiss made ETA Unitas 6497 mechanical hand wound movements.”
Finns mer här: https://masterhorologer.com/2013/07...l-movement-eta6497-green-black-or-brown-dial/ :D
Stenhård klocka :D
 
Man borde kanske kolla med de där på Monchard om inte det går att ta fram en klocka? Borde ju bli både affordable, unikt och trevligt? Om det bara fanns ett sätt att kontakta dem...
Har dock hört att dom snubbarna är grymt svåra att ha tag på och dessutom dryga! :eek:

Skämt åsido, jag har tagit upp det med mina kollegor på förfrågan av en annan medlem, men om ni är en liten projektgrupp så dra ett PM så diskuterat vi det där och vad som är möjligt att göra vs. kostnad o allt sådant! Bättre att ha det i en PM-tråd där allt är samlat. :)
 
Har dock hört att dom snubbarna är grymt svåra att ha tag på och dessutom dryga! :eek:

Skämt åsido, jag har tagit upp det med mina kollegor på förfrågan av en annan medlem, men om ni är en liten projektgrupp så dra ett PM så diskuterat vi det där och vad som är möjligt att göra vs. kostnad o allt sådant! Bättre att ha det i en PM-tråd där allt är samlat. :)
Jag vill vara med! :wideyed:
 
Har dock hört att dom snubbarna är grymt svåra att ha tag på och dessutom dryga! :eek:

Skämt åsido, jag har tagit upp det med mina kollegor på förfrågan av en annan medlem, men om ni är en liten projektgrupp så dra ett PM så diskuterat vi det där och vad som är möjligt att göra vs. kostnad o allt sådant! Bättre att ha det i en PM-tråd där allt är samlat. :)
Jag är på! Men vilka fler? Han @MaBr är säkert med om man mutar honom med ett väldigt litet badplagg.
Jag med :eek:
 
Tillbaka
Topp