• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite utmaningar måste man tåla :)
Exakt! :D
Haha, jag tyckte den såg så rörig ut. Lite som de där man ser i reklamflöden med alla siffror i halvmånar och cirklar som rör sig över klockan. Minns inte namnet. Men ja, alltså, egentligen ... så använder man ju sällan klockan för att se tiden. ;) Jag försöker göra det, men blir ändå att man kollar datorn, mobilen, micron osv. Lite paradoxalt att man (jag/många) tänker så mycket på gångprecision, men det har ju lite med att uppskatta hantverket/produkten att göra också.
Jag har inte svårt att läsa av klockan, men det är ju ett annat sätt än en vanlig trehandare. Här måste man kontrollera två fokuspunkter för att få tiden.
 
Var det inte speedy tuesday..? ;)

36FE89F9-3417-4775-9EDE-0297B2D1ABB9.jpeg
 
Tisell är fin så länge du står ut med att ha den på länk. Stiften sitter nämligen så nära caset att du omöjligen får igenom ett natoband och något annat band kan du inte heller byta till. Det är definitivt negativt. Sen kändes inte kronan och uppvridet på den jag hade så skön heller men det gälller nog de flesta NH35 tror jag.
Håller verkligen med om NH35. Men frågan är hur stora krav man kan ha på ett urverk som kostar några hundralappar...
 
Ny på forumet, hoppas det är okej att man hoppar in i tråden utan vidare såhär :)
Är fruktansvärt sugen på en sub/SD homage, just nu står det mellan Steinhart Ocean One och Ocean X Sharkmaster.. Tycker sistnämna verkar riktigt trevlig. Såg att du sålde/säljer en @Weberg, dock är jag lite mer inne på 44mm varianten. Har du möjligtvis någon erfarenhet av den? Min enda farhåga är att den kommer vara en otymplig pjäs med sina 17,5mm i tjocklek.
 
Fan, den svarta är ju rätt läcker också!
Har dessa lånat element från någon speciell klocka eller är det bara hommage till äldre dykare i allmänhet?

Deras första var ju glasklar hommage till SUB men vad jag såg som förbättrade element.
Inget jag känner igen iaf, har du haft Axios innan?
 
  • Like
Reactions: FOQ
Fan, den svarta är ju rätt läcker också!
Har dessa lånat element från någon speciell klocka eller är det bara hommage till äldre dykare i allmänhet?

Deras första var ju glasklar hommage till SUB men vad jag såg som förbättrade element.

Är det in ganska mycket Blancpain FF? Tycker hursomhelst att den ser grym ut. :)
 
  • Like
Reactions: FOQ
Fan, den svarta är ju rätt läcker också!
Har dessa lånat element från någon speciell klocka eller är det bara hommage till äldre dykare i allmänhet?

Deras första var ju glasklar hommage till SUB men vad jag såg som förbättrade element.
Säkert men jag spenderar sällan onödig energi på sådant, gillar jag så blir det köp men jag vet inte om det finns utrymme för ännu en klocka just nu. Jag känner mig hyfsat less på det mesta just nu om jag ska vara uppriktig :oops:

Edit: Vem vet, kanske hinner ändra mig på 5min :D
 
Säkert men jag spenderar sällan onödig energi på sådant, gillar jag så blir det köp men jag vet inte om det finns utrymme för ännu en klocka just nu. Jag känner mig hyfsat less på det mesta just nu om jag ska vara uppriktig :oops:

Edit: Vem vet, kanske hinner ändra mig på 5min :D
Kan säga att jag känner detsamma när det kommer till klockor. Men vi kommer tillbaka :D
 
Som vanligt fattar jag inte alls den lökiga inspirationen...Lord Nelson bla bla bla? :confused:.
Men klockorna ser schyssta ut, gillar Temeraire bäst men blir nog dessvärre inget köp denna gång.
Haha jag var nära att skriva att jag inte bryr mig om sådant men det där var fan till och med för lökigt för mig, nästan så jag blev generad medan jag läste det.

Kan säga att jag känner detsamma när det kommer till klockor. Men vi kommer tillbaka :D
Har lyckats hetsa mig själv till 50% köp under 5 min, nu är det bara trådhetsen som saknas för fullbordan :D
 
Säkert men jag spenderar sällan onödig energi på sådant, gillar jag så blir det köp men jag vet inte om det finns utrymme för ännu en klocka just nu. Jag känner mig hyfsat less på det mesta just nu om jag ska vara uppriktig :oops:

Edit: Vem vet, kanske hinner ändra mig på 5min :D

Jag bryr mig inte heller. Oftast är det ju inte så mycket nytt under solen, men denna har jag svårt att sätta fingret på och det är nog därför jag gillar dom så mycket.
 
  • Like
Reactions: M26
Haha jag var nära att skriva att jag inte bryr mig om sådant men det där var fan till och med för lökigt för mig, nästan så jag blev generad medan jag läste det.


Har lyckats hetsa mig själv till 50% köp under 5 min, nu är det bara trådhetsen som saknas för fullbordan :D

hmmm... kööööööööööööööööööööööööööööööp! Två st! Du kan inte bestämma färg. Därför tar du två. Skämtåsido. Behöver du verkligen?
 
hmmm... kööööööööööööööööööööööööööööööp! Två st! Du kan inte bestämma färg. Därför tar du två. Skämtåsido. Behöver du verkligen?
Ja, det var nära ett tag men jag behöver nog ingen ny klocka just nu. Jag har bara 5st på väg in så jag får vänta lite innan jag kräks på mig själv :D Det blir nog inget köp denna gång även om jag tycker den är helgrym!

Jag bryr mig om dig och att återställa trdens storhet: KÖÖÖÖÖP!
Haha tack för omtanken, jag har hunnit övertala mig själv men det lär hjälpa till nästa köp :D
 
Hej är det någon som har erfarenhet av klockarmband från hemsut , hemsidan är VÄLDIGT likt barton, men de hade lite coola och udda band
 
Tillbaka
Topp