• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Känns väl typ lika mycket Penerai rip-off som en Invicta till Rolex om du frågar mig.

Edit: Ennebihomage (som är iof prototype Panerai homage), tack @mårt

Och kanske fel diskussion starta igen ja även om det är fritt fram är det tröttsamt i längden och kanske också helt fel tråd göra det i. Bättre ställa frågan öppet också än att ta en bild och citera tycker jag.
 
Senast ändrad:
Finns inget Panerai med den, men den är en homage men märket den är det av får du lista ut själv (får du lite detektivuppdrag, borde gå snabbt)... ;)

Och kanske fel diskussion starta igen ja även om det är fritt fram är det tröttsamt i längden och kanske också helt fel tråd göra det i. Bättre ställa frågan öppet också än att ta en bild och citera tycker jag.
Que?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor

Att fråga vad folk anser om homager rent allmänt än citera en bild, känns mer trevligt (inte minst då alla inte har koll på märken, designer etc.) och din citering tycker inte jag är supertrevlig men kanske avläser fel där. Men jag lämnar hellre diskussionen än fortsätter älta ett redan uttjatat ämne oavsett åsikt. Nöjer mig med vi har olika synsätt, det är ok för egen del iaf och stör mig inte :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Skit, detta hände min Dan Henry :(:(:(
Förmodligen egenspänningar i glaset då allt var helt när jag la ifrån mig klockan efter senast användning.
83B3C7F3-2EFF-43A7-A20D-4CDDC2E0A8EE.jpeg
A42B94E0-39FB-4A00-9A12-356F1B06C58D.jpeg
0B30D656-1127-4870-B0FC-52970D1DCB59.jpeg
 
Hoppas det, om de nu tror på min story att jag inte tappat eller slagit i klockan. Ska höra med dem imorgon och se hur lätt/svårt är att få det åtgärdat.
Tyvärr är nackdelen med att köpa "mindre" märken över nätet att det blir lite bökigare med garantiärenden än att gå in till en AD. Hoppas det löser sig för dig.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tyvärr är nackdelen med att köpa "mindre" märken över nätet att det blir lite bökigare med garantiärenden än att gå in till en AD. Hoppas det löser sig för dig.
Haft tidigare ett garantiärende med en mindre klocktillverkare, var med Perpetual Watch (Kina) tänkte att det skulle bli krångligt att få det fixat men ack vad fel jag hade, gick superbra och hur smidigt som helst. Hoppas på samma visa denna gång, återkommer med hur det går.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har heller aldrig haft ett garantiproblem med mina "mindre" märken. Tvärtom så har jag känt mig mer uppskattad som kund än vad jag gjort i butik.
Samma här. Chris Ward, Janis Trading, Magrette, m.fl. har jag haft olika former av ärenden hos, och kundservice har varit mycket bättre än Panerai och ljusår bättre än sketna jävla Omega. Typ så. :)
 

LennyK

Panerai
98FE7FD6-FEE8-452E-9A1D-89DF8685FA81.jpeg
EB7D23B2-84A6-40C3-BC91-54370AAA33CE.jpeg
800857FC-6809-49BA-A328-D92558459169.jpeg
4CEA6EF4-508C-4044-A463-DD04D1223DF5.jpeg
Tidig julklapp till mig själv! Helm gör snygga och ffa riktigt bra klockor tycker jag. Ägde tidigare en Vanuatu som fick stå ut med jävligt mycket, ändå gnällde den inte det minsta och fick knappt en skråma, tills den tillslut fick lämna handleden pga av annat spännande. Jag kan inte säga att jag ångrat att jag sålde den, men jag har SAKNAT den! Igår anlände denna godbit som säkert någon av er testat, Helm Khuraburi! Ser fram emot att testa den! (Ps japp kronan sitter på ”fel” sida men jag ville testa det också..)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
98FE7FD6-FEE8-452E-9A1D-89DF8685FA81.jpeg
EB7D23B2-84A6-40C3-BC91-54370AAA33CE.jpeg
800857FC-6809-49BA-A328-D92558459169.jpeg
4CEA6EF4-508C-4044-A463-DD04D1223DF5.jpeg
Tidig julklapp till mig själv! Helm gör snygga och ffa riktigt bra klockor tycker jag. Ägde tidigare en Vanuatu som fick stå ut med jävligt mycket, ändå gnällde den inte det minsta och fick knappt en skråma, tills den tillslut fick lämna handleden pga av annat spännande. Jag kan inte säga att jag ångrat att jag sålde den, men jag har SAKNAT den! Igår anlände denna godbit som säkert någon av er testat, Helm Khuraburi! Ser fram emot att testa den! (Ps japp kronan sitter på ”fel” sida men jag ville testa det också..)
Satan så bra den passar på den gröna canvas-strappet!!
 

Pergite68

Omega
Ni som kommenterade min Maranez att den var homage till panerai. Mer homage till Enebi. Gillar ju även Panerai så bjuder på denna med en pam 372.
Båda med canvasstrap från Kyros ⌚
I vilket fall som helst nöjd med den då jag älskar patinan man fått på mässing
Screenshot_20171214-125958.jpg
 
Senast ändrad:
Topp