• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Känner mig som en halstrad gös i kroppen. Konstant trött och överarbetande. Har släckt kontoret men orkar inte resa mig och gå till bilen. Behöver semester. Igen. :wtf:
#outofoffice

IMG_20200909_164915.jpg

Känner samma sak, dock är jag föräldraledig. Känns som att lillgumman har börjat tröttna på mig :eek:
 
Säljs genom 2 st säljare på Ebay. Tror iofs det är samma... Chronotac är alltid en chansning: ibland helt ok kvalitet, ibland rasslar urverket redan från start och glaset trillar av utan anledning. Dock har jag bara ägt Sub-modellen och inte den ovan.
Såg också att det fanns några tveksamma omdömen om suben men hittade inte så mycket om kronografen. Värt en chansning kändes det som. Får skicka tillbaka i värsta fall. Säljaren på eBay skrev att allt testas innan det skickas men det vet man ju aldrig om det stämmer.
 
Ny GMT (ny för mig i alla fall) från Farer.
Var nära att köpa förra modellen som jag tycker är grymt snygg men annat "kom i vägen"
Farer har väl inte fått samma uppmärksamhet som sin engelska kollega Christopher Ward på forumet och i mikrotråden.
Hade kanske förtjänt det?
Har inte sett så många i tråden.

https://eur.farer.com/

MAZE-MAINE-BLACK_922x922.jpg


Förra GMT:n utan bezel
LANDER_bareniaTAN_ced6cb99-9033-407e-8dff-d501c50fed8b_1024x1024.jpg

Den nedersta är himla fin! Tyvärr så verkar värdet sjunka som fasen på forat. Låg en variant ute ganska länge till ett pris som verkligen inte reflekterade värdet från början.
 
Nya Peacemaker blankpolerat och åldrat stål, 43mm och 12,92mm hög inkl. kupat glas bådar gott. Handjagat Unitas eller automatiskt ETA 2824. Två eller tre hands :hungry:

"Stressed as hell with GG Nexus preorders, and busy as hell with Venturo Skindiver production.
Meanwhile, this. Because I understand that some of you have been looking forward to it. Stainless steel, slightly smaller and quite a bit slimmer. Hope to show prototypes in November.

P.S.
ETA 2824-2, 2-hand and 3-hands versions available, polished steel and aged steel cases available.
ETA 6497, polished steel and _________ cases available."

FB_IMG_1599673305373.jpg
 
Den nedersta är himla fin! Tyvärr så verkar värdet sjunka som fasen på forat. Låg en variant ute ganska länge till ett pris som verkligen inte reflekterade värdet från början.

Det var en kvarts var det inte?
Minns inga mekaniska från tråden eller K&S
Inte så många att hitta på Ebay heller.
Hårt om man måste köpa en ny själv för att jämföra med CW :)
 
  • Like
Reactions: FOQ
Nya Peacemaker blankpolerat och åldrat stål, 43mm och 12,92mm hög inkl. kupat glas bådar gott. Handjagat Unitas eller automatiskt ETA 2824. Två eller tre hands :hungry:

"Stressed as hell with GG Nexus preorders, and busy as hell with Venturo Skindiver production.
Meanwhile, this. Because I understand that some of you have been looking forward to it. Stainless steel, slightly smaller and quite a bit slimmer. Hope to show prototypes in November.

P.S.
ETA 2824-2, 2-hand and 3-hands versions available, polished steel and aged steel cases available.
ETA 6497, polished steel and _________ cases available."

FB_IMG_1599673305373.jpg
Bara väntar på en pre-order knapp så kör vi kompis!
 
Ny GMT (ny för mig i alla fall) från Farer.
Var nära att köpa förra modellen som jag tycker är grymt snygg men annat "kom i vägen"
Farer har väl inte fått samma uppmärksamhet som sin engelska kollega Christopher Ward på forumet och i mikrotråden.
Hade kanske förtjänt det?
Har inte sett så många i tråden.

https://eur.farer.com/

MAZE-MAINE-BLACK_922x922.jpg


Förra GMT:n utan bezel
LANDER_bareniaTAN_ced6cb99-9033-407e-8dff-d501c50fed8b_1024x1024.jpg
Jag har en Farer Lander :)

IMG_20200909_210754.jpg
 
Nya Peacemaker blankpolerat och åldrat stål, 43mm och 12,92mm hög inkl. kupat glas bådar gott. Handjagat Unitas eller automatiskt ETA 2824. Två eller tre hands :hungry:

"Stressed as hell with GG Nexus preorders, and busy as hell with Venturo Skindiver production.
Meanwhile, this. Because I understand that some of you have been looking forward to it. Stainless steel, slightly smaller and quite a bit slimmer. Hope to show prototypes in November.

P.S.
ETA 2824-2, 2-hand and 3-hands versions available, polished steel and aged steel cases available.
ETA 6497, polished steel and _________ cases available."

FB_IMG_1599673305373.jpg
Tack gärna :D
 
  • Like
Reactions: M26
+1 på den! Skulle vilja ligga på en skön strand nu med en öl på höger arm och en ny dykare på vänster!
Åååh, gud i himmelen jaaaa... Och sen mosa ner tre valium i en festis och
Känner igen 100% men är det inte så varje år i augusti/september tills man accepterar sitt öde i hamsterhjulet? Det brukar bli bättre i oktober har jag för mig.

Klocka i tvättstuga
95E1AFAE-9EF5-472B-9439-80869C7B8D2D.jpeg
Riktigt schysst pjäs det där förresten. Är lite förvånad över att inte fler bär Eterna, de har gjort många fina klockor länge.
 
Ny GMT (ny för mig i alla fall) från Farer.
Var nära att köpa förra modellen som jag tycker är grymt snygg men annat "kom i vägen"
Farer har väl inte fått samma uppmärksamhet som sin engelska kollega Christopher Ward på forumet och i mikrotråden.
Hade kanske förtjänt det?
Har inte sett så många i tråden.

https://eur.farer.com/

MAZE-MAINE-BLACK_922x922.jpg


Förra GMT:n utan bezel
LANDER_bareniaTAN_ced6cb99-9033-407e-8dff-d501c50fed8b_1024x1024.jpg
Farer gör riktigt balla klockor IMO! Och vad jag läst så har dom riktigt hög finish också! :)
 
Halloj!
Behöver lite hjälp, min borealis "explorer" har börjat tappa i tid och jag misstänker att jag troligen gett den någon fuktskada under sommaren då det känns som den sakta blev långsammare. Något tips på urmakare i Göteborg som troligen kan fixa detta?
Tack på förhand!
 
Tillbaka
Topp