• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Överdrivet eller bara dubbelt så bra?
9183F062-CE5A-48C9-A65A-7F71D5459F2B.jpeg


CF1CC160-3B3C-4BB2-A144-77FE2D37E8B5.jpeg


Det blev bara en på men det är f-n svårt att välja
 
Är det moms och postnords avgift om man köper från aliexpress? Hört olika bud. Hittade en Cadisen som jag vill köpa till flickvännen för 115kr (hon låter inte mig köpa dyra klockor till henne) Segt om man ska betala typ 100% mer i pris pga. andra avgifter.

Det beror på. Oftast blir svaret ja men en del större handlare som t ex Sea-Gull har lager inom EU-området ( Belgien ) Du kan se om så är fallet när du väljer frakt i appen.

Annars finns Wish där moms och ev tull ska ingå i de listade priserna så vitt jag förstår.

https://www.postnord.se/ta-emot/ham...pa-importforsandelser/faq-om-avtalet-med-wish
 
Tack för svar. Finns det EU-sidor att köpa Cadisen ifrån?

Måste erkänna att jag tycker deras datejust är snygg. Men har svårt för att köpa homage. Men damklockan kanske blir ett köp trots allt. 75kr tar postnord väl?

Var också väldigt länge skeptisk mot copager, men när man märker hur mycket man får en struntsumma så finns det ingen återvändo :bag:

IMG_20200906_090907.jpg
 
Här är mina gamla, före och efter egengjord patinering med dremmelmaskinen... @CptSlow

Screenshot_20200909_230022.jpg
Screenshot_20200909_225950.jpg
Screenshot_20200909_230041.jpg

En digital vän jag skrev med berättade att även hans Chronotac hade rasat efter bara nån vecka, så han satte tavlan i en Parnis-boett och bytte bezeln till en i aluminium (istället för keramisk). Tycker det var rätt fränt av honom!
PS. Märket hette Chronomat från början, men fick byta pga problem med Breitling.

Screenshot_20200909_232645.jpg

Känns ju lite trist att du haft så dåliga erfarenheter men samtidigt är det väl Miyotaverk i subbarna så lite förvånande att de har 100% fail rate då. Hade varit mer rimligt att de tog in vatten eller något. Kollade säljarens feedback på eBay och flera hade köpt kronografer på sistone utan problem så jag håller tummarna oavsett.
 
Känns ju lite trist att du haft så dåliga erfarenheter men samtidigt är det väl Miyotaverk i subbarna så lite förvånande att de har 100% fail rate då. Hade varit mer rimligt att de tog in vatten eller något. Kollade säljarens feedback på eBay och flera hade köpt kronografer på sistone utan problem så jag håller tummarna oavsett.
Kronograferna vet jag inget om som sagt men mina hade nog inte Miyotaverk. En annan forumkille berättar att hans verk var rostigt redan när han fick klockan, att de antagligen spillt vatten inuti när de satt ihop den. När han mejlade problemet till säljaren svarade han "sorry". :banghead:
 
Kronograferna vet jag inget om som sagt men mina hade nog inte Miyotaverk. En annan forumkille berättar att hans verk var rostigt redan när han fick klockan, att de antagligen spillt vatten inuti när de satt ihop den. När han mejlade problemet till säljaren svarade han "sorry". :banghead:
Jo, såg det på WUS tror jag. Inte bra men kan ju ha varit ett dåligt verk från början också om det var något billigt kinesiskt. Dvs inte säkert att det var Chronotacfabriken som spillde vatten i den. Men men, det är bara spekulation. Jag får hålla tummarna och vänta som sagt.
 
Är det moms och postnords avgift om man köper från aliexpress? Hört olika bud. Hittade en Cadisen som jag vill köpa till flickvännen för 115kr (hon låter inte mig köpa dyra klockor till henne) Segt om man ska betala typ 100% mer i pris pga. andra avgifter.
Som nämnts finns EU-handlare i AliExpress, vilket man ser i appen, men de är inte jättemånga. Enstaka märken som Pagani har en del i EU.
Tack för svar. Finns det EU-sidor att köpa Cadisen ifrån?

Måste erkänna att jag tycker deras datejust är snygg. Men har svårt för att köpa homage. Men damklockan kanske blir ett köp trots allt. 75kr tar postnord väl?
Tänk på att om det skickas med DHL eller FedEx så tar de 125-150 kr i administrationsavgift!
Ja, 75 kr för prylar under 1700 kr enligt deras egen webbsida: https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/fran-annat-land-import
Det är ändå rimligt, men såklart trist. Man skulle önska att det gick att handla i Sverige. Men, vi har ju @Zackrissonsur.se som hjälper oss handla mindre märken lokalt. :)
Det beror på. Oftast blir svaret ja men en del större handlare som t ex Sea-Gull har lager inom EU-området ( Belgien ) Du kan se om så är fallet när du väljer frakt i appen.

Annars finns Wish där moms och ev tull ska ingå i de listade priserna så vitt jag förstår.

https://www.postnord.se/ta-emot/ham...pa-importforsandelser/faq-om-avtalet-med-wish
Vill bara höja ett varningens finger för Wish. Haft mest negativa erfarenheter av kvaliteten på varorna därifrån. Klockor har jag aldrig köpt där, typ allt jag sett har varit fejk, alltså rena kopior med logotyp och allt. Fy fan.
Lou Reed! Älskar den låten. :)
Var också väldigt länge skeptisk mot copager, men när man märker hur mycket man får en struntsumma så finns det ingen återvändo :bag:

IMG_20200906_090907.jpg
Nu blir jag ju själv sugen på nån sorts sub eller gmt master-copage. När alla talar så väl om dem. :) Får se vad det kan bli. ;) Tisell, San Martin, m. fl. Vilka har bäst kvalitet?
 
Äh vadå, du skänkte ju bort den för ett oerhört bra syfte. Om något som borde dom credda dig för det, och ge dig en valfri klocka :)

Själv har jag tagit ett litet break från Trenchhuntern, och sportar Pepsi idag.
cOoK8QA.jpg
Jo, iofs. :) Det är Monchards fel att jag inte behöll Commandon för jag tar Trenchhuntern varenda gång jag behöver en skön grab-and-go. :rolleyes: Den där Squalen är så grym! Jag hoppas att de släpper den i samma gröna med gul GMT-visare som de hade i 42mm tidigare, då köper jag nog en.
 
Jo, iofs. :) Det är Monchards fel att jag inte behöll Commandon för jag tar Trenchhuntern varenda gång jag behöver en skön grab-and-go. :rolleyes: Den där Squalen är så grym! Jag hoppas att de släpper den i samma gröna med gul GMT-visare som de hade i 42mm tidigare, då köper jag nog en.
Japp, den gröna som 40mm, saknar min lite grann. Tyvärr var den lite för stor.
Detta gäller ju även din Tropic, jag vill se den i 40mm med :)
 
Tack för svaren. Ska fundera. Även om det blir 150kr avgift är det ju fortfarande billigt. Tycker mest det känns fel och går emot mina principer att betala mer för det än själva klockan... wish har jag aldrig handlat ifrån och kommer aldrig göra.
 
Tillbaka
Topp